مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. ارديبهشت 1396 - 11:22   |   کد مطلب: 20643
تعداد کثیری از دانشجویان دکتری علیرغم شرکت در کلاس های زبان ، میانگین نمره مشروط زبان را هم نمی توانند کسب کنند و نمی توانند در آزمون جامع شرکت کنند.

همانگونه که مستحضرید دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد موظف هستند پس از قبولی ،آزمون زبان EPT  را بگذرانند. تا چندی قبل ،کسب نمره   500  از این آزمون تا قبل از اخذ واحد پایان نامه  بوده و جهت آزمون جامع ،نمره زبان  EPT  منشا اثر نبوده است؛ لیکن مدتی است شرط نمره 400 (40 درصد) به جهت شرکت در آزمون جامع تصویب و اجرا می شود . این رویه موجب شده است تا تعداد کثیری از دانشجویان دکتری علیرغم شرکت در کلاس های زبان ، میانگین نمره مشروط زبان را هم کسب نکنند و نتوانند در آزمون جامع شرکت کنند. این وضعیت ضمن تبعات روحی و استرس برای دانشجو و خانواده اش ، افزایش سنوات تحصیلی و نیز پرداخت شهریه و نیز شائبه سوء استفاده مالی دانشگاه آزاد اسلامی را تشدید می کند. به ویژه آنکه این آزمون در ماه های نزدیک آزمون جامع سوالاتش سخت تر طراحی شده  است.

توجه فرمایید که در آزمون اردیبهشت ماه حدود 2300 نفر فقط در مجتمع ولی عصر تهران شرکت کرده اند این تعداد دانشجو به جز تعداد شرکت کنندگان در 4 شهر دیگر است که به نظر می رسد جمعا 10 هزار نفر بشوند .این نحوه برگزاری ازمون و عدم موفقیت در کسب نمره مشروط جهت پیش شرط آزمون جامع تبعات منفی زیادی را برای دانشجویان داشته است و تعدادی از دانشجویان را علیرغم گذراندن سه ترم آموزشی در فکر انصراف از تحصیل کشانده است.

اعضای کمپین، به  نحوه آزمون  EPT  و نیز شرایط آزمون اعتراض دارند و اکثرا از سختی آزمون زبان و امکان عدم شرکت در آزمون جامع شاکی هستند، لذا موارد ذیل را خواستاریم  :
1-  برگشت به قانون آزمون EPT  به قانون قبلی ( که شرکت در  آزمون جامع منوط به نمره زبان EPT  نبوده است. )
2-  کاهش حداقل  نمره قبولی از  500نمره  به 400 نمره .
3-  امکان شرکت در آزمون جامع خرداد ماه برای دانشجویان شرکت کننده در آزمون اردیبهشت ماه.
4-  ضرورت تغییر قانون به روال قبل به جهت تبعات منفی روحی و نیز تحصیلی و مالی به موجب  فاصله افتادن از دروس تا نوبت بعدی امتحان جامع در بهمن ماه.
5-  تعیین دقیق  منابع آزمون و نیز تقیقل منابع و استاندارد سازی سوالات و تعیین ضریب برای منابع آزمون
6-  عدم دریافت شهریه ترم هایی که دانشجو امکان اخذ نمره زبان ندارد تا زمان دفاع پایان نامه .

 

سارا آزادی
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار