به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 20. فروردين 1398 - 18:30   |   کد مطلب: 23831
ابتدا لازم میدانم احساس تاسف و همدردی داشته باشیم با عزیزانی که دچار حادثه‌ی سیل ویرانگر درچندین استان شدند،که متاسفانه خسارت‌های سنگینی به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه‌ی سختی دامن گیر شهر‌ها و روستا‌ها شد و تسلیت عرض کنم خدمت آن دست از بزرگوارانی که در این حادثه،عزیزان خود را از دست دادند و همچنین تشکری داشته باشم از همه عزیزانی که در این مدت جانانه در کنار سیل زده ها بودند و هستند.

اردوهای جهادی یکی از مواردیست که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است،‌ ایشان در این باره میفرمایند: «اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید. من خوشحال شدم که این جوان آمد اینجا و از اردوی جهادی صحبت کرد و شرح داد. بله، همین حرفهایی که ایشان گفت، همه مورد تأیید من است؛ این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز با ارزشی است. روزبه‌روز اینها را بتوانید توسعه بدهید؛ جهاد هم هست، واقعاً جهاد است؛ کار است، جهاد است، تلاش است، خدمت به محرومین است.»

ایشان معتقدند که باید قدر بسیج سازندگی اردوهای هجرت را بدانیم.حضرت آقا در 31 شهریور 89 خطاب به جهادگران بسیج سازندگی فرمودند: «شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست‌اندرکار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند.

در همین راستا دانشجومعلمان بسیجی و جهادگر استان همدان در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و وظیفه خود دانستن کار جهادی،با تشکیل گروه جهادی شهدای فرهنگی در سال 91کار خود را آغاز کردند و بحمدلله این گروه تا امروز شاهد پیشرفت روز افزون بود و در فعالیت های بزرگی قدم گذاشته است که میتوان به ساخت سه واحد مسکونی از صفرتا صد در دوسال گذشته اشاره کرد.

سال 97سال پرکار و موفقی برای گروه جهادی شهدای فرهنگی بود و همین تلاش و مجاهدت شبانه روزی،این گروه را در جشنواره مالک اشتر به عنوان گروه برتر جهادی استان انتخاب نمود.

از همان آغاز سال 97 و در ایام عید،دانشجومعلمان جهادی در مناطق محروم شهرستان کبودرآهنگ حضور پیدا کردند و مشغول کارهای عمرانی،فرهنگی و آموزشی شدند اما عمده کار این گروه در تابستان 97 باحضور60نفر از دانشجومعلمان برادر و 20نفر از دانشجومعلمان خواهر بسیجی و جهادی در چندین دوره10روزه و 7روزه  بودند که کار خود را در سه زمینه عمرانی،آموزشی و فرهنگی در روستاهای شهرستان رزن آغاز کردند و تا بهمن ماه97ادامه داشت که ماه عسل آن علاوه بر کارهای جزئی و مختلف،ساخت دو واحد مسکونی صفر تاصد در روستای امتلر و بابانظر بود که همزمان با جشن پیروزی چهل سالگی انقلاب و ایام دهه فجر در اختیار محرومین قرار گرفت و با حضور مسئولین استانی و کشوری افتتاح گردید.

واحد مسکونی اول در روستای امتلر با مساحتی بالغ بر60متر زیربنا با رعایت تمام اصول مهندسی و واحد مسکونی دوم نیز همچنین در روستای بابانظر با مساحتی بالغ بر78متر زیربنا بوده است.

اما در کنار این پروژه های بزرگ عمرانی، گروه جهادی شهدای فرهنگی فعالیت دیگری نظیر رنگ آمیزی مدارس،ساخت سرویس بهداشتی،برگزاری کلاس های فرهنگی،آموزشی،برگزاری مراسمات و جشن اعیاد در سطح روستا،دیدار با خانواده شهدا،برگزاری کلاس های آموزشی،فرهنگی، هنری و بررسی آسیب های اجتماعی توسط دانشجومعلمان خواهر،تهیه بسته های اقلام برای نیازمندان و از همه مهم تر برگزاری کلاس های فرهنگی ویژه خود جهادگران را داشته است.

لذا فعالیت این گروه جهادی در این سه زمینه ختم نمیشود و گروه جهادی بسیج دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در مناطق حضور پیدا کردند و ضمن شرکت و کمک در کارهای عمرانی،به خدمات رسانی در زمینه پزشکی و بهداشتی نیز پرداخته شد.
جا دارد از زحمات همه دانشجومعلمان خواهر و برادر جهادگر و دوستان عزیز فارغ التحصیل که سنگ تمام گذاشتند و همچنین از کمیته امداد امام خمینی(ره)،آستان قدس رضوی،بهزیستی،سپاه پاسداران،بسیج دانشجویی،اداره اموزش و پرورش،دانشگاه وخیرین عزیز که در این امر خداپسندانه و جهادی مشارکت داشتند،تقدیر و تشکر کنم.

هم اکنون گروه جهادی شهدای فرهنگی واحد برادران و خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان به صورت ماهانه و مستمر کار خود را در حاشیه شهر همدان شروع کرده و علاوه بر رنگ آمیزی مدارس،در حوزه تخصصی خود که بحث آموزشی و فرهنگی می باشد ورود جدی داشته است.

و الان نیز این گروه جهادی آمادگی کامل در جهت کمک به عزیزان در مناطق سیل زده را دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار