مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آبان 1399 - 13:28   |   کد مطلب: 24242
از کاهش قیمت دلار در روز تعطیل تا ترخیص کالاهای انبار شده در بنادر، بوی اعتماد به آمریکا به مشام مردم مظلوم‌ سرزمینم میرسد و گویی این بار معیشت مردم گروی #دیپلماسی_ذلت_اصلاحات شده.

ترامپ هم رفت
اما جمهوری اسلامی هنوز پابرجاست!
از کاهش قیمت دلار در روز تعطیل تا ترخیص کالاهای انبار شده در بنادر، بوی اعتماد به آمریکا به مشام مردم مظلوم‌ سرزمینم میرسد و گویی این بار معیشت مردم گروی #دیپلماسی_ذلت_اصلاحات شده.
قیمت دلار را بالا بردند و ادعا کردند تا حل نشدن مسئله FATF کاری از آن ها بر نمی آید و حالا امروز با کاهش قیمت آن شاهد دست و پازدن آقایان برای مذاکره ای دیگر هستیم. چه سریع یادشان رفت که جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.
نان شب مردم سرزمینم را در انبارها انباشتند و به تماشا نشستند تا اقتصاد کشورمان را گره به انتخابات آمریکا بزنند و در چنین روزی شعار صلح سر دهند و  خطابه ی صلح امام حسن ایراد کنند و عزت چندین ساله ی مردم ایران را روی میزهای مذاکره با دشمن خونیمان بگذراند.
دم از مذاکره بزنند و مخالفت رهبری را دلیل تنگناهای اقتصادی برشمرند و اگر این ننگ تحقق یابد، این بار نه برای نان شب که برای حفظ نظام باید بجنگیم.
ارزان شدن موقتی کالاها، بازی دیگریست که درپی آن با قهرمان نشان دادن بعضی ها برای انتخابات ۱۴۰۰ فرصت سازی میکنند؛ میخواهند این بار با این سناریو برمردم حکومت کنند.
طی ۷ سال سوار بر اقتصاد کشورمان بودند و جز تبدیل داشته هایمان به حسرت هیچ نکردند؛ کالاهایی را که صفر تا صد آن تولید داخل بود را ذخیره کردند، ۲۰۰ هزار تن برنج را در انبارها نگه داشتند و به سفره های خالی مردمم خندیدند در حالی که چند روز تا فاسد شدن مواد غذایی فرصت بود آن ها را با خبر انتخاب بایدن، برای فریب مردم، روانه بازار کردند و حالا چشم در چشم مردمم حرف از برجام نافرجامشان میزنند تا آنچه را که مانده نیز به باد دهند و باز هم به ریشمان بخندند...
رسما مردم را دعوت به بورس کردند و هرچه بود را نیز گرفتند...
بس است دیگر!
۷سال و اندی فرصت کمی نبود...
نجات نه! لااقل اقتصاد کشورمان را فلج نمیکردند تا امروز ازدواج برای جوانانمان جز خیالی خوش نباشد.
در کدام کتاب ها جا دهیم آنچه را به باد دادند؟
امضای جان کری قرار بود تضمین اجرای مادام العمر برجام باشد؛ چه شد؟
از تحریم خودرو، طلا، دلار، پتروشیمی و سپاه پاسدارن تا تجاوز به حاکمیت هوایی جمهوری اسلامی ایران گناه کمی بود که صریح میگویند بدون وابستگی به دشمن "بلد نیستند" مشکلات مردم را حل کنند...
روزی ادعا می کردند کلید حل مشکلات در دستانشان است و به عمل که رسید اختیاری نداشتند وCFT، FATF، پالرمو و... بهانه ی بی تدبیری شان شد.
حل مسائل سیستم بانکی، مسکن، حمل و نقل و ترافیک و آموزش و پرورش چه ربطی به خارج داشت که به انجام نرسید؟
و حال به پادرمیانی کرونا تکیه به جای نرم داده و دم از مذاکره مجدد با قاتلین سردار شهیدمان میزنند و بدانیم که این بار ممکن است نه فدای جهل و وعده های دروغ بعضی ها که قربانی اسارت مایحتاجمان باشیم...
و این جز فریب جدیدی نیست که با کمی گشایش اقتصادی رای مان را گروی بازی هایشان کنند و دوباره به دام بی تدبیری شان گرفتار شویم.
اما...
بدانند که ما با آمریکا پدرکشتگی داریم و اگر باز هم حرف از مذاکره بزنند این بار سکوت نخواهیم کرد.
مردم را آگاه کنیم که انتقام این روزها را بر سر صندوقهای رای از آن ها بگیرند؛ که کم نیستند هادی ها، همت ها و باکری ها که غیرت مردان جنگ را هنوز مشق میکنند.
ننگشان را بر تاریخ بنویسیم تا فرزندانمان ۸ سال دفاع مقدس ما در برابر آمریکازدگی بعضی ها را بخوانند و بدانند نان شبمان هم اگر کم شد پای انقلابمان ماندیم.
ترامپ هم رفت!
دولت بی تدبیرشان نیز نفس های آخر را میکشد!
اما جمهوری اسلامی...
مردم غیور میهنم...
محکم تر، باتجربه تر و عاشقانه تر از قبل ایستاده اند...

فاطمه مهدی،  دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار