مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. تير 1392 - 13:37   |   کد مطلب: 7416
غرض این که اسکندر و چنگیز و تیمور هم چنان بد نام نیستند که ما خیال می کنیم ، و اگر هم باشند این روزگار می باید گردن فرازی کنند مقابل این یانکی های وحشی .
امریکا ؛ اسکندر زمان !؟!

داشتم فکر می کردم این « دشمن مشترک » عجب بهانه ی خوبی ست برای اتحاد ، و الّا خدا می داند این نفس چه بر سر همه مان می آورد … ؟ در این بحبوحه ی انتخابات و وسط این لشگر شکست خورده ی اصولگرایی ؛  که هرکسی ساز خودش را می زند گاهی یادآوری این چیزها بی ضرر نیست . امروز سالگرد حمله ی وحشیانه ی امریکاست به پرواز ایرباس ۶۵۵ ، وسط خلیج فارس . نمی دانم آن روز که کاپیتان ناو ونسنس « شاسی » را فشار داد چه حسی داشت ؟ لیکن بعدش را می دانم : همان زمان که با احترام و تجلیل فراوان مدال لیاقت و شجاعت دریافت کرد . و این وحشیانه که نوشتم راستی خیلی کوچک است ، برای بیان آن چه لایق این حضرات است . راستی چه کسی وحشی ست ؟ همین تازگی ها می خواندم مقاله ای راجع به امیر تیمور گورکانی ، که شخصیت ملی ازبکستان است ، نظرم را جلب کرد :  این که نوشته اند حضرت ایشان در همه ی لشگر کشی های آشکار و نمایانی که داشت روی هم پنجاه هزار نفر را از دم تیغ گذراند . و بعد در خیالم مرور  می کردم نسبت ایشان را با این یانکی های بی قواره که در یک سپیده دمی تا سر ظهر و بعد هم چنان در روز بعد ، بیش از سیصد هزار نفر را در هیروشیما و ناکازاکی از دم تیغ های اتمی خود گذراندند . . . راستی چه کسی وحشی ست ؟! باور کنید نام اسکندر و چنگیز و امیر تیمور بد در رفته است ! تازه اصلاً بد هم در نرفته است ؛ باور کنید ! اصلاً همین شیخ اجل سعدی آن چنان از اسکندر رومی به نیکی یاد می کند که گفتی نه انگار همین بابا سلسله ی فخیمه ی هخامنشیان را منقرض کرد و چه آتش ها سوزاند و … ! بخوانید :

اسکندر رومی را پرسیدند : دیار مغرب و مشرق را به چه گرفتی که ملوک پیشین را خزاین و عمر و ملک و لشکر بیش از این بوده است و ایشان را چنین فتحی میسر نشده . گفتا به عون خدای عز و جل هر مملکتی را که گرفتم رعیتش نیازردم و نام پادشاهان جز به نکویی نبردم (!!؟ )

 

و راستی از کجا معلوم ؟! شاید حق با حضرت سعدی ست و ما نمی دانیم . برای ما و پس از این روزگار و از دریچه ی عبور صدها سال به روزگار سعدی می نگریم ماوقع چندان روشن نیست …

حاشیه رفتم ، می بخشید : غرض این که اسکندر و چنگیز و تیمور هم چنان بد نام نیستند که ما خیال می کنیم ، و اگر هم باشند این روزگار می باید گردن فرازی کنند مقابل این یانکی های وحشی .

و راستی تقاص خون آن سیصد نفر مسافر بی گناه ایرباس چه می شود ؟ ! و می شود از آن گذشت ؟ روشن است که نه ! این هم نقطه ی کوچکی ست در دوسیه ی سیاه این وحشی ها ، و ما در روزگاری نه چندان دور تقاص همه شان را از ایشان باز خواهیم ستاند .

و این که نوشتم « نه چندان دور » ؛ نه از روی تعارف ؛ که از صمیم قلب معتقدم مغزهای الکی حضرات توان اداره ی زین بیشتر مملکت شان را ندارد و این بوم و بر نیز دیر نخواهد ماند . دست کم برای ما که زوال سلطنت فخیمه ی هخامنشیان را به دست اسکندر خوش نام (! به تعبیر حضرت سعدی ) دیده ایم چندان مستبعد نیست .

از این ها که بگذرم چنان چه نوشتم امیدم به « مغزهای الکلی » این وحشی ها خیلی بیشتر از خودمان است ! راستی شما در این صف شکسته بسته ی حضرات حزب الله نقطه ی امیدی می بینید … ؟!

به قول مرحوم اخوان :

کاوه ای پیدا نخواهد شد امید !

کاشکی اسکندری پیدا شود …

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار