مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. مرداد 1392 - 8:06   |   کد مطلب: 8102
محمد تقی اسدی
زنجیره ای ها آمدند
بعد از معرفی کابینه نه چندان معتدل ومتمایل به جریان تندرو تجدیدنظر طلب از طرف دولتی که با شعار اعتدال روی کار آمدامیدها برای روی کارآمدن افرادی که دغدغه مشکلات مردم و نظام را داشته باشند وبه فکر عمل به شعائری که در ایام انتخابات دادند و از سیاسی کاری و باند بازی دوری کنند کمرنگ شد.
زنجیره ای ها آمدند

با مشاهده اسامی افرادی از جریان فتنه و نه الزاما تجدید نظر طلب ،چشم همگان که خواهان حل مشکلات کشور هستند به نمایندگان مردم دوخته شده است تا در موضعی قانونی  از ورود افرادی که مایل به خدمت نیستند بلکه مایل به برگشت به کرسی قدرت هستند جلوگیری کنند. افرادی که سوابق مثبتی در کابینه دولت های اصلاحات و سازندگی ندارند و بعضا در طراحی بی ثباتی کشور در سال88 دخیل بوده اند.

اما با نزديك شدن به روزهاي دادن راي اعتماد به كابينه آقاي روحاني اردوکشی رسانه های طیف تجدید نظرطلب و سازندگی آعاز به کارکرده اندو توپخانه خود را به سمت افراد تاثیرگذار اصول گرایی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گرفته اند.

در یادداشتی که در روزنامه اعتماد به قلم عباس عبدی آمده است وی در سه اپیزود به شدت به جریان اصول گرایی حمله ور شده است.

عبدی در اپیزود اول به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه هرکسی هم که دلبسته به ايران هستند، بايد در انتخابات حضور يابداشاره کرده است و اینگونه نتیجه گیری کرده است که سبد رای روحانی از طیف قهرکرده های انتخابات 88 و ازهمان قشر افرادی هستند که مخاطب رهبری بوده اندو به آقاي روحاني راي داده اند چرا كه طرفداران ساير نامزدها واجد ويژگي لازم براي اجابت به اين فراخوان رسمي نبودند.

اگر آقاي روحاني افرادي را معرفي كند كه از نظر برخي از نمايندگان به نوعي مرتبط با وقايع سال 88 باشند، اين پرسش باقي خواهد ماند كه چرا مردم به نامزدي راي داده اند كه به نوعي معرف يا نماينده افرادي است كه از نظر نمايندگان مجلس منسوب به اتفاقات سال 88 هستند؟و در جایی دیگر رد كردن هر يك از وزراي پيشنهادي متهم به فتنه گری را، به منزله این دانسته است كه اكثريت راي دهندگان جامعه طرفدار يك ايده و روش هستند ولي ساختار رسمي مجلس مانع از حضور آنان در مديريت اجرايي كشور مي شود.

ودراپیزود پایانی هم سیاست را عرصه يي براي تعامل، چشم پوشي و مصالحه دانسته و خواستار کوتاه آمدن در مقابل نفوذ فتنه گران در ساختار دولت ونظام شده است.

اما در جواب باید گفت که آیا واقعا قهرکرده های انتخابات88 در انتخابات شرکت کردند.همانطور که همگان اطلاع دارند در انتخابات88 نزدیک به 85 درصد مشارکت در انتخابات وجود داشت اما در انتخابات92 نزدیک به 72درصد مشارکت وجود داشت که بایک بررسی ساده و در خوشبینانه ترین حالت نتیجه گیری می شود که قهر کرده های انتخابات 88 قطعا در انتخابات شرکت نکرده اند پس بهتر است منت حضور را برسر نظام نگزارند.

اما این که چه طیف افرادی  و با چه انگیزه ای به آقای روحانی رای دادند زیاد سئوال پیچیده ای نیست .که ایشان رای دهندگان را همه جور تفسیر کرده است به غیر از آن طوری که باید تفسیر می کرد.بالاخره این افراد از اطرافیان و خانواده های تک تک ایرانیان هستند که دلبسته به نظام هستند که اگر غیر از این بود در انتخابات شرکت نمی کردند کما این که یکی از اهداف فتنه 88 ایجاد بدبینی و بی تفاوتی نسبت به نظام درمیان ملت بود که در بدنه اصلی امت اسلامی این هدف به بار ننشست و آن طیف از افرادی که در دام رساننه های بیگانگان افتادند و از سمپات های طیف تجدیدنظرطلب بودند در انتخبات شرکت نکردند.

در جایی دیگر ایشان این گونه القا کرده اند که رای مردم به روحانی رای به فتنه گران است در حالی که :

اولا در چند روز اخیر همگان شاهد بوده اند که انتخاب تعدادی از وزرا کاملا تحمیلی بوده است .صحبت های آقای خاتمی در مورد انتخاب مسجد جامعی یک نمونه از تحمیل ها و فشارها به رئیس جمهور بود که رسانه ای شد.

و ثانیا شما و همفکرانتان بارها قبل و بعد از انتخابات اعلام کرده ایدکه گزینه شما به هیچ وجه روحانی نبوده است.مثلا نجفی کاندیدای وزارت آموزش وپرورش اعلام کرده بودند که روحانی گزینه اصلاحات نبود پس حالا چه گونه است که هم دایه دلسوزتر از مادر شده اید.

ایشان دراپیزود دوم آورده است  که نمایندگان کل مردم ایران نمی توانند وزرای نماینده ای که فقط پنجاه درصد رای مردم را گرفته است را رد کنند.این حرف مصداق توهین به ملت ایران اسلامی و به نمایندگان آنهاست ولازم به ذکر است که این روش در کشورهایی که آمال دنیایی شما هستند هم  اجرا می شود واین حرف شما کاملا خلاف دمکراسی است.

اما در قسمت پایانی هم رسانه های زرد زنجیره ای تجدیدنظرطلبان خواستار کوتاه آمدن در مقابل قانون شکنان سال88 هستند و سیاست را عرصه تعامل دانسته اند ورعایت قانون را عین کینه ورزی می دانند تا جایی که حسین مرعشی در نطقی گفته است که بایدطوری عمل کنیم که 'شریعتمداری' را قانع کنیم که مهرورزی بهتر از کینه‌توزی است واین یعنی این که به بهانه تعامل چشم را باید بر روی قانون شکنی بست که اگر این گونه است چه کسی باید پاسخ آن همه خسارات مادی و معنوی را که بر ایران وایرانی  رفت را پاسخگو باشد و به راستی آیا این گونه تعامل برای همگان باید رعایت شود یا فقط برای قانون شکنان تجدیدنظر طلب وخواهر وخواهرزادگان آقای مرعشی لازم است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار