مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. تير 1395 - 11:33   |   کد مطلب: 18271
دانشمند برجسته جهان اسلام با بیان اینکه امروز شیوه تربیتی و تحقیقی در دانشگاه در راستای حل معضلات کشور نیست، گفت: مجلس و مسؤولان باید ورود کنند و تغییرات لازم را اعمال کنند تا دانشجویان تنها به دنبال پشت میزنشینی نباشند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، محمدعلی زلفی‌گل شامگاه پنجشنبه در نمایشگاه مناقب آمریکایی که در هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود، با بیان اینکه در روز قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنیم، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی انسان را بیمه می‌کند و جدای از اینکه ذهن و قلب انسان را پالایش می‌کند یک سال مصونیت برای فرد ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بدون شک آمریکا سردمدار سلطه در جهان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است، افزود: باید به اینکه اختلاف مبنایی جمهوری اسلامی با آمریکا چیست؟ چرا نمی‌توانند این دو با هم کنار بیایند در حالی که از لحاظ منافع مادی شاید بهتر باشد در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ پاسخ داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه خیلی از سیاستمداران ما گمان می‌کنند دشمنان بر روی نقاط ضعف ما دست می‌گذارند، در حالی که چنین نیست، تصریح کرد: دشمنان به دنبال نقاط قوت ما می‌گردند و با تمرکز بر روی آن سعی در ضربه زدن به ما دارند.

وی با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا ادعای رهبری جهان را دارد و معتقد است در هر اتفاقی در دنیا او باید نظر بدهد، ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان الگوی جدید حکومتداری اعتقاد دارد که تشیع فردی دارد که پس از ظهورش، عدالت در جهان حاکم خواهد کرد.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه بنا بر این باورها، این دو تفکر با هم همخوانی نداد، خاطرنشان کرد: برای کنار آمدن باید یکی از طرفین کوتاه بیایند یا امریکا به این نتیجه برسد که در دنیا می‌تواند تفکرات و قدرت متعدد باشد که هنوز به آن نتیجه نرسیده‎اند.

وی با تأکید بر اینکه با آمریکا کنار آمدن یعنی این که اهداف و آرمان‌های انقلاب و خون شهدا را نادیده بگیریم، گفت: برخی ادعا می‌کنند که چرا ایران در سوریه و لبنان حضور دارد اما نمی‌پرسند چرا آمریکا باید در منطقه خاورمیانه که فرسنگ‌ها با این کشور فاصله دارد، حضور داشته باشد.

استاد تمام دانشگاه بوعلی با بیان اینکه آمریکا سرمایه‌های ملی عراق را به یغما می‌برد، اظهار کرد: این در حالی است که ما وقتی در سوریه به دنبال حفاظت از حرم بزرگان دین خود هستیم یا به عراق می‌رویم، بر ما خرده می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه همه گرفتاری‌ها از سیاست‌های آمریکا نشأت گرفته، اما کسی نمی‌گوید چرا از آن سوی دنیا به منطقه ما می‌آید و آشوب ایجاد می‌کند؟، افزود: مردم ما باهوش هستند اما باید با منطق آنها را توجیه کرد.

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه برای آمریکا جنگ سخت صرفه ندارد، تصریح کرد: آمریکا به دنبال بدبین کردن مردم به نظام است.

وی با اشاره به اینکه برای معرفی جمهوری اسلامی به دنیا باید قواعد لازم را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: باید منطقی و بر اساس محاسبات علمی با استکبار مواجه شویم و ملت‌های مختلف را با خود همراه کنیم.

دانشمند برجسته جهان اسلام با بیان اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای بدبین کردن جوانان نسبت به نظام به کار می‌بندد، گفت: مردم و مسئولان باید دست در دست هم بدهند و مشکلات کشور را حل کنند در حالی که برخی از مسؤولان فکر می‌کنند برای حل مشکلات کشور باید دست به سوی آمریکا دراز کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به داشته‌های داخلی و حل مشکلات جامعه به ویژه جوانان، اظهار کرد: مجلس با تصویب قوانین، مسؤولان با اعمال مدیریت صحیح و سیستم نظارتی با همکاری و تعامل، به مانند اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دست به دست هم مشکلات را برطرف کنند.

زلفی‎گل با بیان اینکه در دعواهای سیاسی امروز منافع ملی قربانی می‌شود، افزود: این در حالی است که منافع ملی باید محور اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات باشد اما چنین نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم از ما برای رهبری هزینه شود و نه از رهبری برای ما، تصریح کرد: افرادی هستند که اشتباه می‎کنند اما به جای قبول کردن آن، مسائل را متوجه رهبری می‌کند که باید با آنها برخورد شود.

رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه نقاط قوت نظام، رهبری نظام است، ادامه داد: دشمن به دنبال قرار دادن اقشار جامعه و دولت در مقابل رهبری است زیرا می‌دانند با هدف قرار دادن عمود خیمه به اهداف خود می‌رسند.

دولت باید قدردان نیروهای نظامی به ویژه سپاه باشد

وی با بیان اینکه ایران اسلامی قربانی ترور است و به همین دلیل از تروریسم حمایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به دلیل امنیتی که در کشور است باید قدر نیروهای نظامی را بدانیم.

زلفی‎گل با بیان اینکه مسؤولان دولتی نباید به سپاه حمله کنند، گفت: حمله به سپاه کمال بی عقلی است و اگر انتقادی وجود دارد باید از راه دیگری وارد شد.

وی با اشاره به اینکه وحدت ما نقطه قوت ماست، گفت: دشمن به دنبال از بین بردن این وحدت و تجزیه ایران به پنج کشور است و ما باید هوشمندانه در مقابل اقدامات آن، تدابیر لازم را بیندیشند و دانش بنیان وحدت خود را حفظ کردیم.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید برنامه‌ بسازد و دانشجویان در این حوزه کار و تحقیق کنند تا ما نیز در افکار عمومی آمریکا نفوذ پیدا کنیم، اظهار کرد: اگر نتوانیم برای دانشجویان برنامه‎ریزی کنیم و شغل ایجاد کنیم، یک تهدید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه نسبت به این مسئله مسؤول هستند، افزود: استاندار، استاد دانشگاه، نماینده ولی فقیه، سرمایه‌دار و... مسؤول هستند تا اشتغال ایجاد شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه امروز شیوه تربیتی و تحقیقی در دانشگاه در راستای حل معضلات کشور نیست، تصریح کرد: مجلس و مسؤولان باید ورود کنند و تغییرات لازم را اعمال کنند تا دانشجویان تنها به دنبال پشت میزنشینی نباشند.

حرص زدن در همه موارد منفور نیست

وی با تأکید بر اینکه باید برای ثروتمند احترام قائل شد تا آن را برای آبادانی کشور هزینه کند، ادامه داد: حرص زدن در همه زمینه‌ها منفور نیست زیرا این حرص در علم، ایجاد شغل، آبادانی، افزایش ثروت ملی و امنیت ملی برای جلوگیری از آسیب شهروندان، جهاد به حساب می‌آید.

استاد دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه باید برخی از فرهنگ‌های موجود را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: کار کردن را باید به شکلی تصویر کنیم که فرزندان ما آن را جهاد بدانند.

وی با بیان اینکه جهاد در حوزه علمی و فرهنگی نیز وجود دارد، گفت: باید سیاست‌های موفق کشورهای دیگر را بومی‎سازی کرده و استفاده کنیم و از تجربه آنها بهره ببریم.

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه جنگ امروز استکبار با ما جنگ فرهنگی است، اظهار کرد: قدرت نرم یعنی منطقه‌ای را بدون خونریزی و هزینه تسخیر کردن!

وی با بیان اینکه آبادانی ایران باید الگوی کشورهای اسلامی شود، افزود: پیشرفت‌های ایجاد شده در ایران خیره کننده است به طوری که اساتید خارجی بعد از ورود به ایران شگفت زده می‌شوند.

از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم

دانشمند برجسته جهان اسلام تصریح کرد: ضمن اینکه باید به دستاوردهای جمهوری اسلامی افتخار کرده و آنان را به مردم معرفی کنیم باید از تجربه‌های کشور دیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی الگوی موفقی به جهان اسلام در حوزه آبادی، امنیت، دانایی و توانایی ارائه دهیم قلب کشورهای دیگر را تسخیر خواهیم کرد، ادامه داد: آمریکا به دنبال این است که با پیشرفت‌هایی که می‌کند، قلب جوانان ما را تسخیر کند تا مانند عراق حمله نظامی انجام ندهد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: راه مبارزه با ایادی سلطه، تلاش، حرص زدن برای علم بیشتر، ثروت بیشتر و کار بیشتر است به طوری که هرچه کشور داناتر و تواناتر باشد آمریکا دستش کوتاه تر می‌شود زیرا مردم نظام را قبول دارند و سرمایه اجتماعی آن بالاست.

وی با بیان اینکه مسؤولان ما باید اقتصاد مقاومتی را باور داشته باشند، گفت: دیپلماسی علمی و فرهنگی بسیار مهم است زیرا آن‌ها می بینند که در ایران کار می‌شود و عقب‌ماندگی ندارد.

 استاد دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه نباید اقدامی کرد که مردم آمریکا با ما دشمن شوند، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که مردم آمریکا در مقابله با سیاست‌های آمریکا با ما همراه شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید رفتار غلط را سال‌ها ادامه دارد، افزود: باید حساب مردم کشورهای مختلف را با سیاستمداران جدا کرده و آنها را با خود همراه کرد.

گزارش تصویری صدای دانشجو را در ادامه مشاهده کنید:

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار