مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. اسفند 1393 - 7:10   |   کد مطلب: 14988
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال سال مظلومیت اقتصاد مقاومتی بود، گفت: مظلوم تر از اقتصاد مقاومتی، فرهنگ است که هیچ حرکتی در این زمینه انجام نشده است.
ابراهیم کارخانه ای

به گزارش صدای دانشجو، دکتر "ابراهیم کارخانه ای" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: شعارهای خیلی زیادی در زمینه اقتصاد مقاومتی داده شد و اوایل سال تمامی وزرا یک به یک به مجلس آمده و برنامه های خود را در رابطه با اقتصاد مقاومتی ارائه کردند سپس تمام این برنامه ها در قالب یک کتاب تدوین شد اما عملا سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تقریبا زمین ماند و کارهای اقتصادی که انجام شد در حد کارهای جاری کشور بود.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این نبودیم که قدم برجسته ای در جهت استحکام پایه های اقتصاد مقاومتی برداشته شود به گونه ای که مقام معظم رهبری هم عنوان فرمودند که اقتصاد مقاومتی با حرف عملیاتی نمی شود.

کارخانه ای تصریح کرد: بیش از هزار بار مسئولان بلند پایه کشوری در سخنرانی و نطق هایشان کلمه اقتصاد مقاومتی را به کار بردند اما بنا به فرموده مقام عظمای ولایت مگر برای یک بیمار کلمه دارو را به کار ببری درمان می شود؟ پس باید دارو به بیمار رساند بنابراین می توان گفت اقتصاد مقاومتی با حرف و سخنرانی عملیاتی نمی شود بلکه نیازمند برنامه ریزی جامع است که در میدان عمل و صحنه زندگی مردم خود را نشان دهد.

وی اضافه کرد: کما اینکه هم اکنون شاهد هستیم دولت مساله کاهش نرخ تورم را مطرح می کند اما مردم همچنان با گرانی قیمت ها مواجه هستند و در زندگی خود آن را لمس نمی کنند بنابراین اعلام کاهش تورم در رسانه ها، سبب کاهش تورم در زندگی مردم نمی شود بلکه باید مردم در زندگی خود لمس و احساس کنند که قیمت ها پایین آمده است.

وی یادآور شد: سوالاتی که در مجلس مطرح می شود و تذکرانی که به وزرا و رئیس جمهور داده می شود و مجلس را بابت آن محکوم می کنند که سوال و تذکر زیاد است و طرح استیضاح ها در همین رابطه است.

وی با بیان اینکه مظلوم تر از اقتصاد مقاومتی، فرهنگ است که هیچ حرکتی در این زمینه انجام نشده است، خاطرنشان کرد: اگر برای اقتصاد مقاومتی کتابهایی تدوین و حرکت هایی مکتوب انجام شد اما در رابطه با فرهنگ حرکتی انجام نشد به طوریکه مظلوم تر از اقتصاد مقاومتی، مساله فرهنگ بود.

 نماینده مردم همدان در خانه ملت در ادامه گفت: در رابطه با مدیریت جهادی نیز هیچ حرکتی از مدیریت جهادی در کشور شاهد نبودیم به طوریکه مدیریت ها معمولی بود و حتی در برخی عرصه ها شاهد افت مدیریت بودیم و این در حالیست که رکن اساسی هر برنامه ریزی، مدیریت است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که فرماندهان جنگ در مواجهه با دشمن به کار می گیرند و چون ملت ما هم در مواجهه با جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن است بنابراین مقام معظم رهبری مساله مدیریت جهادی را مطرح فرمودند، مدیریتی مانند باکری ها، خرازی ها، شهبازی ها، قاسمی ها و چیت سازیان ها  منتها این بار نه در میدان مواجهه با جنگ نظامی دشمن بلکه در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن!

کارخانه ای تصریح کرد: البته در مجلس هم تذکر دادیم که بالاخره برنامه های مطرح شده چقدر محقق شده است چراکه نمی توان برنامه های جاری کشور را که در قالب برنامه های روزانه عملیاتی انجام می شود به حساب شعار سال گذاشت بلکه به اقداماتی فراتر از آنچه در روند جاری کشور صورت می گیرد برای تحقق شعار سال نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال مهمترین کاری که دولت انجام داد ارائه لایجه خروج از رکود بود که بعد از گذشت 6 ماه از سال به مجلس تقدیم شد و مجلس ظرف دو سه ماه همراه با لایجه تنظیم بخشی از مقررات مالی کشور آن را تصویب کرد و الان سال به رو پایان است و زمانی برای اجرای آن باقی نمانده است در حالیکه مدیریت جهادی یعنی مدیریت زمان و اینکه بتوان از زمان  و امکانات کشور بهترین بهره را در سریعترین زمان ممکن برد وگرنه یک مدیریت عادی و معمولی جهادی نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه بیشتر یک مدیریت جناحی در کشور پیاده شد نه جهادی، اظهار کرد: باید از تمام نیروهای قدرتمند و معتقد به نظام و جان بر کف استفاد می شد در حالیکه رئیس جمهور در سخنرانی ها خود اعلام کرد کسانی که روز 24 خرداد را قبول ندارند نمی توانند در پست های مدیریتی قرار گیرند و این به تبع، مجوزی می شود که در رده های دیگر مدیریتی این اقدام صورت گیرد که با کلمه اعتدال منافات دارد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در مملکتی که در مواجهه با دشمنان قرار گرفته و امروز به برکت مدیریت هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در اوج عزت و اقتدار در معادلات سیاسی منطقه قرار گرفته، در تمامی عرصه ها از تمام کسانی که نظام را قبول دارند، وفادار هستند و اگر مشکلی برای نظام پیش آید سینه سپر می کنند استفاده شود و این افراد در میدان مدیریتی نظام حضور داشته باشند نه اینکه کنار گذاشته شوند.

کارخانه ای اذعان کرد: یک فرمانده خوب از تمامی نیروهای توانمند، کارآمد و شهادت طلب با هر تفکری در مواجهه با دشمن استفاده می کند. یک فرمانده موفق در میدان جنگ هرگز در مواجهه با دشمن جناحی برخورد نمی کند بلکه از همه جناح ها بهترین استفاده را می برد چراکه آنها نشان دادند آماده رزم و مواجهه با دشمن هستند بنابراین انتظار داریم از همه نیروهای اسلامی و توانمندیهایی که در کشور وجود دارد در قالب منابع انسانی، فیزیکی و طبیعی با مدیریت، برنامه ریزی و نظارت به کار گرفته شود تا چرخ دنده حرکت توانمند جمهوری اسلامی ایران با قدرت هرچه بیشتر به جلو حرکت کند.

وی تصریح کرد: می خواهیم دولتی که کارهای اجرایی نظام اسلامی را جلو می برد موفق باشد و موفقیت در صورتی حاصل می شود که از همه توانمندیها و نیروها استفاده کند. دولت هر چه موفق تر باشد موفقیت جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه خدمت به مردم بیشتر می شود و آنچه می گوییم براساس وظیفه، تکلیف و دلسوزی به نظام مطرح می کنیم و در قالب مسائل جناحی برخورد نمی کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار