مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1394 - 10:41   |   کد مطلب: 15075
اوایل اسفند ماه 93 آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا میزبان ده ها نفر از اساتید اصلاح طلب دانشگاه های استان بود. این نشست به همت انجمن اسلامی اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها حوزه همدان برگزار گردید.

به گزارش صدای دانشجو در آخرین روزهای سال 93 میتینگ سیاسی اساتید اصلاح طلب در دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه بوعلی سینا به صورت غیرقانونی برگزار شد. برگزارکننده‌ی این نشست آن چنان که اعلام شده بود «انجمن اسلامی اساتید دانشگاه بوعلی سینا» بود، انجمنی که بعد از چند سال سکوت و بی خبری ناگهان و بعد از انتخابات خرداد 92 به صورت کاملاً خودجوشی دوباره فعالیتش را از سر گرفت، و این در حالی بود و هست که هم چنان اصل و اساس فعالیت مجدد این انجمن، اساسنامه؛ مجمع عمومی و چگونگی انتخاب جناب پروفسور مجذوبی به عنوان دبیر این تشکل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد با این همه این انجمن این بار هم با دهن کجی آشکار به قوانین موضوعه و با به سخره گرفتن نظم و آرامش دانشگاه اقدام به برگزاری این میتینگ سیاسی در دانشکده‌ی مهندسی می کند! در این باره اما گفتنی‌هایی وجود دارد:

 

بی اعتنایی جناب آقای پروفسور و هم حزبی های محترمشان به قانون مطلب تازه ای نیست! سوابق نه چندان روشن این گروهک در تحریک بعضی دانشجونماها و تشویق آنها به قانون شکنی در فتنه‌ی هشتاد و هشت پیش چشم ماست، بیشتر از این از حضرات انتظاری نیست! نکته ی بامزه اما حضور آقای استاندار در این میتینگ سیاسی و سخنرانی « غیرقانونی» ایشان در جمع آن‌هاست، طنز تلخ ماجرا این جاست که ایشان که تاکنون و با وجود دعوت های مکرر تشکلهای « قانونی» مختلف برای حضور در دانشگاه با بی اعتنایی احتمالاً ناشی از بی مسؤلیتی برخورد می‌کردند و تا کنون از حضور علنی در دانشگاه استنکاف می ورزیدند، چگونه ناگهان و با دعوت یک انجمن (هم کیش) کاملاً خودجوش و سرزده در این میتینگ غیرقانونی مشارکت کرده و حتی در آن به صورت غیرقانونی سخنرانی هم می کند! آقای استاندار! آیا زمانی که برای حضور غیرقانونی در این میتینگ تصمیم گیری می‌کردید به احساسی که به مردم از شنیدن خبر « قانون شکنی آشکار عالی ترین مقام اجرای قانون در استان» دست می دهد؛ فکر کرده بودید؟! آیا حاضرید مسؤلیت قانون شکنی در روز روشن خود را در دانشگاه به عهده بگیرید و مثل دیگر شهروندان تاوان دهید!؟ و یا اینکه خیال می کنید خون حضرت عالی از دیگر مردم رنگین‌‍تر است و یا احیاناً برای خود و دوستان‌تان مصونیتی از جنس کاپیتولاسیون قائل هستید!؟ آیا به عواقب تحریک آمیز سخنرانی غیرقانونی خود در دانشگاه اندیشیده‌اید؟! آیا متوجهید که با حضور و سخنرانی نسنجیده و نه چندان علنی خود در دانشگاه چگونه امنیت دانشگاه و استان را به تهدید انداخته اید!؟

 

مع الاسف این که عملکرد این چند وقت شما نشان می دهد حضرت عالی و منصوبین تان یا آشنایی چندانی با مصالح امنیتی استان ندارید و یا دست کم به آن ها بی اعتنایید. کارنامه ی شما و منصوبین نسبتاً محترم‌تان پُر است از مواردی که با اقدامات نسنجیده‌ی خود امنیت عالی استان را مختل کرده اید، از حضور در جلسات و میتینگ های احزاب منحله گرفته و تا توهین اخیر یکی از منصوبین تان به ساحت ملکوتی امام بزرگوار ما، در فتنه‌ی رضوی فقیه هم که می رفت علاوه بر اختلال در نظم و آرامش استان، مسأله به تهدیدی برای امنیت ملی تبدیل شود منصوبین حضرت عالی با سکوت و بعضاً همراهی پیدا و پنهان‌شان عملکرد نامطلوبی داشتند. که دست آخر با حضور به هنگام مردم و علمای گرامی شهر در صحنه مسأله جمع شد. و البته این مورد اخیر! با این همه آیا به کابینه‌ی امنیتی دولت فخیمه _که اکثر اعضایش سابقه سرهنگی و یا اطلاعاتی دارند، و رییس جمهوری که خود را «متخصص امنیت» می داند حق می دهید که از عملکرد امنیتی حضرتعالی و تیم تان ناراضی باشند؟ بی تعارف: شما وصله ی ناجور این دولت هستید! شما حالا سالهاست که بازنشسته شده‌اید و از مناصب اجرایی به دور، اجازه ندهید حالا که دست تقدیر شما را باز هم به کاخ سبز رنگ استانداری برگردانده این رفقای نه چندان معتدل‌تان که دولت فخیمه را به مثابه «رحم اجاره‌ای» خود می دانند از شما هم نردبانی برای رسیدن به مطامع گروهی خود بسازند. خوب می دانید این جماعت « دغل دوستان» خیرخواه شما نیستند و تا زمانی گردتان می چرخند که «شیرین» باشید! در راستای اجرای دستور شرع مقدس و برای احیای فریضتین مبارکتین؛ مستنداً به اصل هشتم قانون اساسی، برادرانه عرض می کنم: بیشتر این چند صباح آخر را به فکر قبر و قیامتتان باشید، تقوای الهی پیشه کنید و هرچه سریعتر با این جماعت مرزبندی کنید، شاید که رستگار شوید.

 

این بی اعتنایی و یا ناآشنایی آقای استاندار و منصوبین ایشان به مصالح امنیتی استان اما وظایف تیم امنیتی دانشگاه و دیگر نهادهای متولی امنیت استان را حساس‌تر هم کند. بویژه و باوجود تحرکات مشکوک اخیر آقای پروفسور و هم حزبی هایشان، از جمله تحریک و حمایت‌های پیدا و پنهان از دانشجویانی که عاقبتشان پارتی مختلط شد ! تا تحرکات مرموز ایشان در راهروهای ساختمان شهرک غرب، و البته این آخری: دور زدن قانون در روز روشن! و با توجه به نقش روشن آقای پروفسور و هم حزبی هایشان در تحریک دانشجویان و به آشوب کشاندن فضای دانشگاه در سال هشتاد و هشت، بیم آن هست که این حرکات اخیر درآمدی بر اجرای یک پروژه‌ی شوم دیگر برای به آشوب کشاندن فضای دانشگاه این بار با بهانه‌ای نو باشد، تجربه‌ی سال هشتاد و هشت پیش چشم ماست! انتظاری که به صورت منطقی از تیم امنیتی دانشگاه می‌رود این است که مؤمنانه_ مثل گذشته؛ نسبت به کشف و خنثی سازی هرگونه توطئه ی شوم برای آشوب در دانشگاه اقدام کنند. بهرحال دفع خطر احتمالی امری‌ است لازم! هم چنین لازم است این بزرگواران در گزارش‌شان به مقامات بالاتر؛ نقش آقای استاندار و سخنرانی غیرقانونی ایشان در « تحریک دانشجویان» و « اخلال در آرامش دانشگاه» را هم بدون توجه به فشارهای احتمالی ایشان و گماشته هایشان قید کنند.

 

دست آخر این که علیرغم وظیفه‌ی ذاتی دستگاه‌های متولی امنیت دانشگاه و هیأت محترم نظارت که با توجه به شکایت های متعدد تشکلهای دانشجویی وظیفه دارد به کارنامه ی قانون شکنی‌های این انجمن رسیدگی کند، جنبش دانشجویی این حق و مسؤلیت مدنی را برای خود محترم می شمرد که با توجه به حساسیت موضوع مطلب را از طریق دیگر مراجع ذیصلاح مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

منبع: نشریه جریان

دیدگاه شما

آخرین اخبار