مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. ارديبهشت 1394 - 7:43   |   کد مطلب: 15265
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خبر داد
پیشنهاد تأسیس بانکی با تسهیلات بین 2 تا 4 درصد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تأسیس بانک جدیدی برای ارائه تسهیلات بین 2 تا 4 درصدی به وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد.
تأسیس بانکی

به گزارش صدای دانشجو، ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان اظهار کرد: ایشان در حوزه نرخ سود و تخلفات بانک‌ها به سئوالات پاسخ دادند که البته نمایندگان سئوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شدند.

وی با بیان اینکه بنده نیز سئوالاتی را از ایشان داشتم، گفت: به وزیر اقتصاد گفتم زمانی که اعتبارات هزینه‌ای 10 بانک دولتی به نحو سرسام‌آور بالغ بر 53 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، به‌ناچار هزینه تولید پول 20 درصد و سود تسهیلات بانکی بالای 20 درصد خواهد بود که این موضوع بزرگ‌ترین مانع رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دولت باید روشن کند که دلیل این هزینه سرسام‎آور چیست افزود: وزارت اقتصاد نیز باید مشخص کند چه برنامه‌ای برای کاهش هزینه تولید پول دارد و باید بررسی لازم صورت گیرد که عامل این افزایش هزینه چه بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدم دولت باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی اساسی کند که این موضوع را به وزیر اقتصاد نیز گوشزد کردم.

کارخانه‌ای افزود: در همین راستا به وزیر پیشنهاد شد نسبت به تأسیس بانکی جدید با کمترین هزینه و ارائه تسهیلات بین 2 تا 4 درصد اقدام شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه متعهد شد در سطح وزارتخانه گروهی کارشناس را برای بررسی راهکارهای کاهش هزینه تولید پول در بانک‌ها تشکیل داده و نتیجه عملکرد آنها را هر سه ماه یک‌بار به مجلس گزارش کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه قوه قضاییه باید با هرگونه رانت و فساد اقتصادی با قاطعیت برخورد کند، گفت: برخی به صورت سازمان‌یافته با نشر اکاذیب در جنگی سایبری، قصد دارند اعتماد مردم نسبت به نظام را کمرنگ کنند که باید با این موضوع برخورد شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار