مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. ارديبهشت 1394 - 0:16   |   کد مطلب: 15272
سخنرانی رییس کمیته هسته ای مجلس در در جمع پرشور مردم انقلابی و بصیرت‌خواه اصفهان در مسجد سیدالشهدای خیابان خواجه‌ عمید برگزار شد.
ابراهیم کارخانه‌ای

به گزارش صدای دانشجو، ابراهیم کارخانه‌ای در جمع پرشور مردم انقلابی و بصیرت‌خواه اصفهان در مسجد سیدالشهدای خیابان خواجه‌ عمید حاضر شد و سخنان خود را در توصیف اوصاف منحصر به فرد ولایت فقیه و رهبر فرزانه انقلاب آغاز کرد و گفت: دولت‌ها همواره با تفکرات و سیاست‌های متنوع می‌آیند و می‌روند، اما آنچه ماندنی است حضور ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به آنچه در طول 26 سال رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شاهد آن بودیم، افزود: خطرات زیادی انقلاب و نظام را تهدید کرده است و اگر هوشمندی و فرزانگی مقام معظم رهبری نبود امروز انقلاب و نظام بر پای خود نایستاده بود.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: در طول 36 سال انقلاب اسلامی تمام قدرت‌های سلطه‌گر با تمام توان خود درصدد ممانعت از حرکت چرخ‌دنده‌های انقلاب بوده‌اند، اما تا به امروز موفق نشده‌اند و شاهد افزونی روزبه‌روز اقتدار و عزت نظام بوده‌اند.

کارخانه‌ای عنوان کرد: دشمن سعی کرده انقلاب اسلامی را داخل مرزهای ایران محدود و محبوس کند و از صدور اقتدار و آرمان‌های آن به دیگر نقاط جهان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ممانعت از حرکت شتابان علمی ایران اسلامی در جهان هدف دیگری است که دشمن آن را دنبال می‌کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سراسر منطقه خاورمیانه را ناامنی فرا گرفته، تأکید کرد: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب، ایران در امنیت کامل به سر می‌برد.

کارخانه‌ای اضافه کرد: آمریکا می‌داند ملت متدین و ولایتمدار ایران اسلامی هرگز به تبعیت از فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال تسلیحات هسته‌ای نخواهد بود، باید بدانیم اگر ایران حتی مانند کشور لیبی تمام تأسیسات هسته‌ای خود را برچیند و سوار کشتی کند و به آمریکا دو دستی تقدیم کند، باز دشمنی آمریکا با ایران تمام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از نیروگاه‌های اتمی می‌توان در اموری چون تأمین برق و مصارف پزشکی استفاده کرد، ادامه داد: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران اسلامی است.

کارخانه‌ای در پایان یادآور شد: فعالیت‌های هسته‌ای برای ایران اقتدار علمی را در جهان رقم می‌زند، بنابراین دشمنان در پی تضعیف، تخریب و تهدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران برآمده‌اند.

*به زودی شاهد سقوط آل‌شیطان خواهیم بود / اضمحلال آل‌شیطان نزدیک است

وی به تحولات روی داده در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش زیاد آمریکا و صهیونیست، امروز بر اساس هدایت‌های فرزانه رهبر معظم انقلاب و حضور نیروهای انقلابی متأثر از انقلاب ایران، سوریه پابرجاست.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت مردم یمن در برابر آل‌شیطان با تأسی از تفکرات و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: پیروزی خون بر شمشیر حتمی و سنت الهی است، هر ملتی که با توکل بر خداوند و برای خدا علیه ظلم و جور قیام کند، پیروزی‌اش حتمی و قطعی است.

وی خاطر نشان کرد: جنایات اخیر آل‌سعود در یمن، روند اضمحلال و نابودی این آل‌شیطان را به جلو انداخت و به زودی شاهد زوال و نابودی آنها خواهیم بود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تاکید کرد: بارها شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود مطرح کردند که من نسبت به مذاکرات خوش‌بین نیستم، من نسبت به مذاکرات نگرانم و دغدغه جدی دارم، چنین فرمایشاتی از سوی رهبری برای مسئولان دولت و تیم مذاکره‌کننده حاوی پیام‌هایی است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه آمریکا تنها به دنبال برچیدن تاسیسات هسته‌ای ایران نیست و این تنها بهانه‌ای است در راستای دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، گفت: امروز برخلاف نظر دشمنان و مستکبران انوار انقلاب اسلامی در سراسر منطقه و جهان تایید شده است.

* چرخش سانتریفیوژها یعنی چرخش اقتدار علمی ایران که ترس را بر بدن آمریکا انداخته

کارخانه‌ای تصریح کرد: اقتدار علمی ایران مسئله‌ای کوچک نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت، رتبه ایران در رشد علمی در سال‌های اخیر، کسب رتبه‌های تک رقمی ایران در عرصه‌های مختلف پزشکی، نانو، فناوری هسته‌ای، موشکی، هوا فضا، ساخت پهبادها، هلی‌کوپترها و سلول‌های بنیادی امروز ترس را بر جبهه استکبار جهانی انداخته است.

وی بیان کرد: دشمنان امروز مسئله هسته‌ای را تنها بهانه‌ای برای مهار قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف کرده است اما باید به آنها گفت زهی خیال باطل.

کارخانه‌ای در ادامه به اجازه ایران برای ورود بازرسان آژانس اتمی در سال‌های گذشته و حتی بازرسی از سایت نظامی پارچین اشاره و اظهار کرد: هیچ کشوری در جهان چون ایران تا به این اندازه با آژانس اتمی همکاری نداشته و این امر حاکی از شفافیت ایران در اهداف هسته‌ای است.

* آمریکا با زبان زور در پشت میز مذاکره با ایران حاضر می‌شود

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته ایران جولانگاه بازرسان جاسوس آژانس اتمی شده بود اما در نهایت این جاسوسان ایران را با وجود واقعیت موجود متهم به ساخت بمب هسته‌ای کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اذعان مقامات آمریکایی و به ویژه اوباما مبنی بر اینکه تحریم‌ها جلوی حرکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را نگرفته، قابل بررسی است و از این بابت آنها مذاکرات هسته‌ای و تحمیل خواسته‌های خود را بهترین راهکار برای کُند و متوقف کردن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی دانستند.

وی با بیان اینکه آمریکا با زبان زور در پشت میز مذاکره با ایران حاضر می‌شود، گفت: هدف دشمن از اصرار بر افزایش بازرسی‌ها در مذاکرات هسته‌ای دستیابی به اطلاعات نظامی و دفاعی ایران است اما نمایندگان ملت در مجلس در قبال تحمیل این موضوع با قوت ایستاده‌اند و اجازه تحقق این امر را نخواهند داد.

* خشکاندن ریشه درخت علم هسته‌ای در ایران، خواسته دشمن است

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس بیان کرد: مسئله لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بسته به یک تصمیم یک ساعته است اما نابودی قبل رآکتور هسته‌ای، از بین بردن و برچیدن سانتریفیوژ‌های ایران یک بحث فنی است و بازگشت به نقطه اولیه آن نیازمند سال‌ها زمان است و این خواست دشمن است.

وی ابراز کرد: چنانچه فعالیت‌های هسته‌ای ایران ظرف 10 سال فقط با 5 هزار سانتریفیوژ بدون توانایی غنی‌سازی و تزریق اورانیوم کار کنند، به تدریج رو به سوی افول و زوال علم هسته‌ای در ایران می‌رویم و این خواسته دشمن است که درخت علم هسته‌ای را بخشکاند.

کارخانه‌ای ادامه داد: حقیقت آن است که آمریکا در لوای توافق‌نامه ژنو و لوزان جلوی شتاب علمی ایران در امر هسته‌ای را گرفت و این خطری است که باید آن را احساس کنیم.

* مجلس تمام قد در صدد تحقق همه‌جانبه مطالبات رهبری در مذاکرات هسته‌ای است

وی یادآور شد: دشمنی و جنگ آمریکا با ایران تمام شدنی نیست، چرا که ایران هویت استکبارستیز و آمریکا هویت سلطه‌جویانه دارد، مجلس تمام قد در صدد تحقق همه‌جانبه فرمایشات و مطالبات رهبری در مذاکرات هسته‌ای است و قدمی از این رسالت خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس متذکر شد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای نظارت بر توافق نهایی ایران و غرب یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای را به تصویب رساند و جزئیات این طرح در کمیسیون‌های انرژی و امنیت ملی بررسی شد.

وی این طرح را پاسخی به تهدیدات کنگره آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران خواند و گفت: طرح نهایی برای ارائه به صحن علنی مجلس با توجه به مقتضیات روز مذاکرات ایران و غرب تنظیم خواهد شد و زمان ارائه آن به صحن نیز به مقتضیات مذاکرات ایران و غرب بستگی دارد.

کارخانه‌ای حفظ دستاوردهای هسته‌ای را از مواد مهم این طرح خواند و گفت: این طرح در واقع اهرم مجلس برای تاثیر در مذاکرات و دفاع از منافع ملت ایران است که وکلای ملت هر زمان لازم بدانند از این حربه استفاده خواهند کرد.

* از تیم مذاکره‌کننده حفظ اقتدار نظام و ملت را خواستاریم

وی اضافه کرد: ما از تیم مذاکره‌کننده ایرانی خواستاریم که اقتدار نظام و شرف ملت ایران را در مذاکرات هسته‌ای حفظ کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند خدشه‌ای به اقتدار وارد آید.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تاکید کرد: به گواه تاریخ و تجربه ملت ایران، آمریکاییان بسیار حیله‌گر و مکار هستند و دروغگویی، عهدشکنی و توطئه‌گری از خصایص بارز آنان است، به راه انداختن دعوای زرگری میان اوباما، کنگره آمریکا و نتانیاهو مصداق بارزی بر این ادعاست.

* صدور گزاره برگ ایرانی برای نظام اقتدارزا است

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر علل عدم انتشار فکت‌شیت از سوی دستگاه دیپلماسی کشور افزود: دولت‌مردان باید ملت و نظام و حتی نمایندگان ملت را در مجلس محرم اسرار خود بدانند و از صدور فکت‌شیت و بیان تحلیل‌ها و نقدهای پس از آن در راستای اقتدارآفرینی نظام و انقلاب در روندهای آتی مذاکرات بهره‌ ببرند.

کارخانه‌ای عنوان کرد: حقیقتا یکی از گله‌مندی‌ها و نگرانی‌های نمایندگان مجلس امتناع دولتمردان و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور از صدور گزاره‌برگ لوزان است، چرا باید دشمنان ایران از جزئیات مباحث مذاکرات باخبر باشند اما ملت ایران نامحرم تلقی شوند.

* لغو یکجانبه همه تحریم‌ها در روز نخست توافق، خواسته ملت و رهبری است

وی در پایان تصریح کرد: خواست ملت، نظام و رهبری در روند مذاکرات هسته‌ای از دولت‌مردان و مسئولان دستگاه دیپلماسی فقط و فقط یک چیز است و آن چیزی جز لغو یکجانبه همه تحریم‌ها در روز نخست امضای توافق نهایی نیست، دولت تمام همت و سعی خود را به کار ببندد که این خواسته بجا و معقول نظام محقق شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار