به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 11. مرداد 1394 - 8:38   |   کد مطلب: 15395
نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید: طبیعی است مدیری که منزلش متری 25 میلیون تومان است نپذیرد که برای مسکن مهر که به اندازه انباری خانه‌اش است هزینه‌ای به کشور تحمیل شود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس،حسین طلا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت دخانیات کشور، عملکرد وزرای اقتصادی دولت، مسکن مهر و گذشته و امروز مجمع موسوم به «عقلا» به گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران پارلمانی خبرگزاری فارسپرداخت.

*** آمار درستی از میزان مصرف سیگار نداریم

وی که در کارنامه اجرایی خود سابقه ریاست سازمان دخانیات کشور را نیز دارد در بخش اول این گفت‌وگو از فقدان هرگونه آمار درستی از میزان مصرف سیگار در کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: البته آمار تولید داخلی و آمار واردات رسمی سیگار را در اختیار داریم، اما از آنجایی که میزان مصرف سیگار در کشور و همچنین میزان قاچاق سیگار به کشور را نداریم، لذا نمی‌توانیم آمار دقیقی از میزان واقعی مصرف سیگار در کشور ارائه دهیم.

*** خشکاندن نسل ایرانیان با سیگارهای وارداتی آلوده

طلا با اشاره به بازداشت یکی از اعضای انجمن پادشاهی به نام حمید زمانی در زمان فتنه 88 که در دادگاه اعتراف کرد «ما برای کشتار وسیع آموزش دیده‌ایم»، گفت: وقتی رسماً دشمنان ما افراد را برای کشتار وسیع آموزش می‌دهند تا رسماً بمب سیانور درست کنند آیا این احتمال نباید به ذهن متبادر شود که آنان به‌دنبال خشکاندن نسل ایرانیان هستند؟ آیا این قرائن و شواهد کافی نیست تا افراد روی این موضوع حساس شوند و از قاچاق سیگار به داخل کشور به‌طور جدی جلوگیری کنند.

 

*** مصرف شش برای شکر و چهار برابر نوشابه در ایران در مقایسه با اروپا

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره ضعف «فرهنگ‌سازی» در ایران اظهار داشت: به‌عنوان در موضوع مصرف نان، ایرانی‌ها شش برابر کشورهای دیگر مصرف نان دارند، به علاوه شش برابر شکر، چهار برابر نوشابه، دو برابر نمک و سه برابر اروپاییان دارو مصرف می‌کنیم، در مقابل میزان مصرف غذاهای سالم در میان ایرانیان کم است؛ به‌عنوان مثال در مورد شیر، یک سوم، سویا یک بیستم، میوه و سبزیجات یک چهارم و ماهی یک سوم استاندارد جهانی مصرف می‌کنیم.

*** وزارت بهداشت پاسخ‌گوی نحوه هزینه‌کرد بودجه مبارزه با دخانیات نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری پاسخ‌گو نبودن و عدم اطلاع‌رسانی صحیح وزارت بهداشت در قبال بودجه‌هایی که برای مبارزه با مصرف مواد دخانی در اختیارش قرار گرفته است، گفت: این وزارت‌خانه صرفاً اعلام می‌کند که بودجه مزبور را صرف مراکز مبارزه با ترک اعتیاد کردیم.

*** شرایط نامساعد دخانیات پس از واگذاری

وی از شرایط نامساعد شرکت دخانیات پس از واگذاری و بی‌توجهی همگانی نسبت به آن سخن گفت و افزود: شرکت دخانیات در ابتدا می‌بایست ساختار و نیروی انسانی خودش را اصلاح می‌کرد، سپس واگذار می‌شد، اما این شرکت بدون انجام این کارها با حجم بالای کالا و با سود غیرواقعی واگذار شد.

طلا از فرایند واگذاری به‌عنوان اولین اشتباه در خصوصی‌سازی دخانیات یاد کرد و گفت: دومین اشتباه در این زمینه، واگذاری این شرکت به جایی بود که خودش مشکل مالی داشت.

*** طرح جایگزین منتقدان برای مسکن مهر چه بود؟

وی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم نمی‌تواند نسبت به  تعهدات دولت قبل درباره مسکن مهر بی‌تفاوت باشد، بیان داشت: اعتقاد ندارم مسکن مهر طرح مزخرفی است چون زمانی می‌توانید بگویید طرحی بد است که جایگزین خوبی برای آن معرفی و اجرایی کنید.

*** ملاک منحصر به فرد کارشناسی در دولت یازدهم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با طرح این احتمال که برخی به دنبال تلخ کردن شیرینی مسکن مهر به کام متقاضیان هستند، گفت: علی‌الظاهر یکی از معیارهای کارشناسی دولت یازدهم این است که دولت قبل این کار را کرده یا نه؟

*** خانه‌هایی که انباری منزل مدیر برج‌نشین است

وی ادامه داد: به‌عنوان کسی که منزلش در برج چند صد متری پلوتونیوم است و متری حدوداً 25 میلیون قیمت دارد، دامادش مازراتی سوار می‌شود ‌و پنج کارخانه دارد، طبیعی است که مسکن مهر را که به اندازه انباری خانه اوست، غیرکارشناسی بخواند و نپذیرد که برای یک انباری هزینه‌ای به کشور تحمیل شود.

*** دولت تبدیل به روزنامه شده است

طلا با انتقاد از آنچه او تبدیل شدن دولت به روزنامه خواند، گفت: وزیر صنعت گلایه می‌کند در حالی که خود مسئول حل مشکل مطروحه است و این معضل در همه ابعاد در سراسر دولت تجلی پیدا کرده است، یعنی حل مشکلی را که به عهده خودشان است با مردم در میان می‌گذارند.

*** امام(ره) دو بار پرسید مجمع «عقلا» به‌ چه عنوان تشکیل شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبرنگاران پارلمانی خبرگزاری فارس، به وجود 2 جریان «مقاومت» و «سازش» از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تأکیدات حضرت امام، جنگ برای جریان سازش در راس امور نبود، لذا در پذیرش قطعنامه 598 اینها در موضوع منابع مالی نظام را به تنگنا انداختند؛ همزمان امام مردم را به مقاومت تشویق می‌کرد و آنها مجمعی به نام «عقلا» به راه انداختند که به دنبال سازش بود؛ امام دو بار آقای هاشمی را خواست و از او پرسید که این مجمع عقلا به چه عنوان تشکیل شده است و حرف از سازش می‌زند؟ سرسلسه اینها چه کسی بوده است؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار