مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آبان 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 16159
مدرس سطح عالی حوزه علمیه در جمع دانشجویان اعلام داشت:
آمریکا: اجرای بر جام زمینه ی حمله نظامی را آسانتر خواهد کرد
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه همدان گفت:امام حسین (ع)برای اینکه اسلام نابود نشود قیام کرد و از جان و مال و خانواده خویش مایه گذاشت اما زیر بار ذلت نرفت لذا ما نیز باید دقت کنیم که عقب نشینی وامتیاز دادن به دشمن موجب ذلت نظام و نابودی اساس دین ما نشود .

 به گزارش خبرنگار صدای دانشجو،آیت الله محمدی قائینی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان همدان دردانشگاه علوم پزشکی همدان به مناسبت برگزاری ایام سوگواری سالار شهیدان که به همت دفتر نهاد رهبری  برگزار گردید در جمع دانشجویان این داشگاه گفت:امام حسین (ع) در مسیر بین مکه تا کوفه ،در فرصت های مناسب و با بیان های مختلف هدف از قیام و نهضت خود را بیان فرمودند.

وی افزود:امام حسین (ع) می فرماید:«الا ترون ان الحق لا یعمل به و ان الباطل لا یتنهی عنه ...»یعنی آیا نمی بینید که به حق عمل نشده و از باطل نهی نمی شود .
آیت الله قائینی با اشاره به این فرمایش امام حسین (ع) بیان داشت:در آن زمان جزظاهر دین  و شعارهایی تو خالی  چیزی باقی نمانده  بود،مانند ظرف آبی که آب آن ریخته و فقط نمناک است ،مسلما این نمناکی رفع عطش نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه استفهام به کار رفته در این حدیث استفهام انکاری است افزود:فرمایش امام حسین (ع) اشاره به دو حقیقت دارد که ما مسلمانان باید آن را مد نظر قرار داده و جامعه خود را با آن بسنجیم.
وی با بیان اینکه حق بمعنی ثابت و حقیقت است اظهار داشت:دستورات دین که مشتمل بر اخلاق ،عقائد و احکام است عین حق و حقیقت می باشد و این دستورات در صورتی ضامن سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت است که به آنها عمل شود  و صرف شعار و تابلو و بنر کفایت نمی کند.
وی  با اشاره به اینکه قانون جنبه طریقی دارد نه موضوعی اظهار داشت:قانون ذاتا مطلوب نیست و هر چقدر هم که مترقی باشد در صورتی که بتواند مصالح فردی و اجتماعی انسان را زنده کند و باعث سعادت او بشود مطلوب است نه صرف تصویب و نوشتن و گفتن.
استاددرس خارج حوزه افزود:امام حسین (ع)می فرماید اگر می بینید به حق عمل نمی شود چرا کاری نمی کنید و جلوی زشتی و باطل را نمی گیرید و به شدت با آن برخورد نمی کنید.
وی بابیان اینکه برای جلوگیری ازشیوع زشتی و گناه در جامعه باید از ابتدا در مقابل آن ایستاد بیان داشت:برای مقابله با منکرات دو چیز لازم است،بسیج عمومی و شدت و تکرار در مقابله با زشتی ها و باید در جامعه به همه ابعاد حق از جمله سیاسی عبادی تربیتی فرهنگی و اقتصادی عمل شود .
وی بااشاره به اینکه امام خمینی(ره) در جریان بنی صدر در مورد یکی از نزدیکان خود که از بنی صدر حمایت می کرد حکم اعدام صادر کرد افزود:امام خمینی ره مصالح نظام و کشور و اسلام را در نظر گرفت و با شدت و جدیت با فتنه گران مبارزه کرد.
استاددرس خارج حوزهافزود:دشمن با کشوری به نام جمهوری اسلامی و رهبر دینی کاری ندارد بلکه خواهان این است که باطن این نظام دینی واسلامی نباشد اگرچه نامی اسلامی داشته باشد .
وی بیان داشت :هم اکنون در اروپا  ،فرانسه ،آلمان، مصر و بسیاری از کشورها مسجد و حسینیه ساخته می شود اما به این شرط که روحانیون آنها را مزدوران آمریکا و انگلیس تعیین  و بر مطالبی که بیان میشود نظارت کننداین در حالی است که  مدعی خدمت به قرآن و اسلام هستند اما دست در دست دشمنان اسلام دارند.
استاددرس خارج حوزه با اشاره به فرموده امام حسین (ع) بیان داشت اگر در جامعه به حق عمل شود و جلو زشتی و منکر گرفته شود نتیجه این است   مردم به حدی می رسند که مشتاق به ملاقات خداوند می شوند، چرا که وجود و افزایش نماد دین و دینداری در جامعه و عمل به آن موجب جذب انسانها به سوی حقیقت می شود چنانچه در زمان پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) بسیاری از افراد صرف دیدن رفتار این بزرگواران به اسلام گرویدند بدون اینکه بحث فلسفی یا علمی در میان آنها رخ دهد.
وی افزود :ما نیز باید امروزبه این ملاکات عمل نموده و ببینیم در جامعه به حق عمل می شود یا خیر خصوصا در بحث سیاسی اگر ما مخالف آمریکا هستیم باید در موضع خود محکم باشیم نه اینکه در عمل با دشمن دست داده و به او روی خوش نشان دهیم تا اجازه تهدید و تحقیر ما را به خود بدهد.
وی افزود:امام حسین برای اینکه اسلام نابود نشود قیام کرد و از جان و مال و خانواده خویش مایه گذاشت اما زیر بار ذلت نرفت  لذا ما نیز باید دقت کنیم که عقب نشینی وامتیاز دادن به دشمن موجب ذلت نظام و نابودی اساس دین ما نشود .
آیت الله قائینی خاطر نشان کرد :آمریکا بعد از مصالحه  و امضای توافق با عراق  جنگ با عراق را آغاز کرد و 5000دانشمند عراق را از بین برد.
وی با بیان ضرورت دقت در اجرای بر جام بیان داشت:خود آمریکا می گوید اجرای بر جام زمینه ی حمله نظامی را آسانتر خواهد کرد در حالیکه عده ای می گویند اینها فقط تبلیغات است،لذا باید سعی کنیم حق در همه ابعاد آن در جامعه اجرا شود وبه شعارها عمل شود تا مردم نسبت به آنچه در جلو چشم خود می بینند مایل شوند.
 
    
 
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار