به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 4. آذر 1394 - 12:06   |   کد مطلب: 16331
مسئول بسیج اساتید استان همدان مطرح کرد:
امروزه در دنیا ایده ها را با دانش می توان تحمیل کرد
مسئول بسیج اساتید استان همدان گفت: امروزه در دنیا ما می توانیم حرف ها را با علم و ایده هایمان را با دانش تحمیل کنیم.

به گزارش صدای دانشجو مسئول بسیج اساتید استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج از جمله مولفه های نظام مقدس اسلامی است که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت.

علی طاهری ضمن اشاره به رسالت بسیج بیان کرد: بسیج یعنی استفاده از ظرفیت های موجود جامعه در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که گاهی این اهداف در فضای نظامی و گاهی هم در فضای  علمی و پژوهشی تعریف می شود.

وی گفت: با توجه به آنکه طبق سند چشم انداز جمهوری اسلامی بایستی در سال 1404 بالاترین جایگاه را در منطقه از نظر علمی بدست بیاوریم، طبیعتا یکی از وظایف مهم بسیج تلاش در کسب این جایگاه در کنار سایر نهادهای علمی و پژوهشی در کشور است.

 مسئول بسیج اساتید استان همدان در تشریح هدف تشکیل بسیج اساتید گفت: بسیج اساتید همدان با بیش از 1300 عضو با هدف ایجاد یک  فضای ارزشی و انقلابی در دانشگاه ها در میان استادان بسیجی و همسو کردن پیشرفت های علمی و پژوهشی آنها در جهت خدمت به جامعه شکل گرفته است.

طاهری ضمن اشاره به تغییر شیوه های تهاجم و استعمار در دوره پسامدرن گفت: امروزه متناسب با شرایط جدید جهانی هدف استعمار تسخیر خاک و حکومت نیست بلکه تسخیر افکار و اندیشه ها و باورهای مردم است.

وی با تاکید به اینکه که دنیا با بهره مندی از تکنولوژی های جدید حمله را به شکل گسترده ای علیه باورها و به ویژه انقلاب اسلامی به کار می برد افزود: بسیج اساتید با برگزاری دوره های مختلف به بررسی آسبیب های حوزه های مجازی، فضاهای اینترنت و شبکه های اجتماعی می پردازد و به سایر اقشار جامعه هم اطلاعات لازم را ارائه می دهد و زمینه های مقابله با جنگ نرم را فراهم کرده است.

استاد دانشگاه گفت: یک از محورهای بحث در بسیج اساتید حلقه های صالحین است که استادان بسیجی با رشته های تخصصی متفاوت با سلیقه های مختلف اما در عین حال با رویکرد ارزشی و انقلابی و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی  به بررسی  مسائل  اعتقادی دینی و بصیرتی در این حلقه ها می پردازند.

طاهری ضمن اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که می فرمایند العلم سلطان خاطر نشان کردند: امروزه در دنیا ما می توانیم حرف ها را با علم به دنیا بزنیم و ایده هایمان را با دانش تحمیل کنیم.

مسئول بسیج اساتید استان همدان تصریح کرد: در این راستا حلقه های علمی هم یکی دیگر از حلقه های بسیج است که هر استادی با تعدادی از دانشجویان حلقه علمی با موضوع خاصی که مربوط به استاد و تخصص آن است برگزار می کند و به بررسی مباحث علمی می پردازند.

انتهای پیام/ح.ج.م/ت

دیدگاه شما

آخرین اخبار