مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1397 - 15:33   |   کد مطلب: 23388
ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، فرماندار و امام جمعه شهر بهار با بسیجیان این شهر دیدار و نشست داشتند و بسیجیان به بیان مطالبات خود در این نشست پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، فرماندار و امام جمعه شهر بهار با بسیجیان این شهر دیدار و نشست داشتند و بسیجیان به بیان مطالبات خود در این نشست پرداختند.

امام جمعه شهر بهار با گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه بسیج فقط مختص زمان جنگ و مبارزه با صدامیان نیست، اظهار کرد: هم اکنون بسیج بازوی قدرتمند ولی فقیه زمان است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در ادامه گفت: اگر در گذشته ما جنگ نظامی در پیش داشتیم امروز جنگ سخت‌تری به نام جنگ نرم را در پیش داریم و بسیجیان در این زمینه نیز می‌توانند خوش بدرخشند و به خوبی وارد عمل شوند.

وی بیان کرد: بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام، سه ویژگی مهم است که بسیجیان باید در رأس کار خود قرار دهند.

در ادامه این دیدار، دو تن از بسیجیان فعال در زمینه اقتصادی و کارآفرینی با ایراد سخنانی، انتقادهای خود را به برخی سیاست‌های موجود در زمینه اقتصادی، کشاورزی و حمایت‌های دولتی در شهرستان بهار بیان کردند.

امیر نوری‌ساعد کارشناس اقتصادی به تشریح تفاوت جنگ نظامی و اقتصادی پرداخت و یکی از اهداف جنگ اقتصادی را ایجاد نارضایتی عمومی و ایستادن مردم در مقابل حاکمیت دانست.

وی در ادامه به بیان پتانسیل‌های اقتصادی موجود همچون کشاورزی و سفالگری در شهرستان بهار پرداخت و گفت: شهرستان بهار به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح بوده اما طی سال‌های گذشته به علت عدم مدیریت بسیاری از زمین‌های کشاورزی به دلیل برداشت بی‌رویه آب لم‌یزرع شده است.

نوری در ادامه عدم توجه کافی به بخش صنعت در شهرستان به خصوص در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی را نقد دیگر به سیاست‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: سه شهرک صنعتی سفال، صنایع غذایی و بهاران را در شهرستان داریم که شهرک صنعتی بهاران به دلیل عدم مطالعه و مکان سنجی نامناسب آلودگی‌هایش، بیشتر از منافع آن برای مردم است.

وی خارج شدن سرمایه سرمایه‌داران بهاری از شهرستان و استان و ترس از تولید را از دیگر مشکلات شهرستان برشمرد و تصریح کرد: بیکاری فصلی جوانان شهرستان در فصل زمستان از مواردی است که باید برای آن فکر اساسی شود.

نوری به برداشت سیب زمینی در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در شهرهای مختلف جشنواره‌هایی برای معرفی محصولات و صنایع برگزار می‌شود اما متأسفانه در شهر بهار که قطب تولید سیب زمینی است جشنواره‌ای برگزار نشده و تنها حرکتی که در این زمینه انجام شد مربوط به چند سال پیش است.

در ادامه فاطمه خاوری بانوی بسیجی کارآفرین به بیان عملکرد خود در کارآفرینی و به کارگیری بانوان در مشاغل خانگی پرداخت و خاطرنشان کرد: تاکنون 810 بانوی بسیجی در زمینه مشاغل خانگی، پرورش طیور، قالیبافی، کاشت زعفران و دیگر مشاغل مشغول به کار شده‌اند.

وی نیز به بیان انتقاداتی در زمینه به کارگیری کارگران غیر بومی در شهر پرداخت و خواستار توجه بیشتر و حمایت از مشاغل خانگی شد.

در ادامه فرماندار بهار انتقاد را راه پیشرفت و حل مشکلات دانست و با تأکید بر حفظ وحدت در جامعه، یادآور شد: هم اکنون در شرایطی قرار داریم که باید همچون دوران دفاع مقدس در کنار هم و با وحدت در راه پیشرفت کشورمان تلاش کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار