مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. دى 1394 - 10:10   |   کد مطلب: 16636
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به ایرادات در نحوه تشخیص استعدادهای برتر، گفت: در آیین‌نامه‌های جدید بنیاد ملی نخبگان تلاش شده افرادی از تسهیلات استفاده کنند که توانایی‌های‌شان در محیطی استمراری به اثبات رسیده باشد.

 به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر جایگاه قابل اعتنای ایران در جهان از حیث نیروی انسانی متخصص گفت: کمتر کشوری در جهان 32 میلیون نفر جمعیت جوان را تشکیل می‌دهد، در حالی که کشور ما چهار و نیم میلیون دانشجو دارد و رتبه پنجم تربیت مهندسی در جهان هستیم و حدود 50 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی خارج از کشور در حال تحصیل هستند که ما باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی کشور گفت: بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های مفصلی برای حمایت از نخبگان،  متخصصان و محققان غیرمقیم دارد تا بسیاری از دانشجویان ایرانی غیرمقیم بخش قابل توجهی از ظرفیت‌شان را به چرخه خدمت‌رسانی به کشور بازگردانند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد دنیای امروز به سمت دانش و استعداد محوری گفت: به نحوه تشخیص استعدادهای برتر در کشورمان ایراداتی وارد است کنکور سراسری، المپیادهای علمی و مقالات هر کدام تنها یکی از شاخص‌های شناسایی فرد مستعد هستند و به تنهایی نمی‌توانند بیانگر هوش و استعداد افراد باشند. به همین دلیل در آیین‌نامه‌های جدید بنیاد ملی نخبگان تلاش شده است فقط افرادی بتوانند از گردونه تسهیلات بنیاد استفاده کنند که توانایی‌هایی خود را در محیطی رقابتی و استمراری به اثبات برسانند.

ستاری همچنین مدرک‌گرایی را یکی از مخرب‌ترین آفت‌های جامعه علمی دانست و گفت: عدم وجود پارامترهای صحیح در شناسایی استعدادهای برتر نقش بسزایی در افزایش کمی و افت کیفی مقالات داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار