مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. بهمن 1394 - 15:11   |   کد مطلب: 16893
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان بهار با صدور بیانیه ای از برخی تحرکات انتخاباتی رئیس یکی از دانشگاه های این شهرستان شکایت کرد.

به گزارش صدای دانشجو، متن بیانیه صادر شده به شرح ذیل می باشد.

بسمه تعالی

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از روسای دانشگاههای شهرستان بهار در جهت تامین منافع شخصی و به خاطر ادای دین به یکی از کاندیدهای محترم نمایندگی مجلس (لازم به ذکر است که این رئیس دانشگاه ریاست خود را از این کاندید محترم دارد) در اقدامی قابل تامل دانشگاه را با ستاد انتخاباتی اشتباه گرفته است و منافع دانشگاهی را درگیر بازی های سیاسی خود کرده است. و چراغ خاموش دانشگاهی را که باید در هدایت افکار عمومی به گفتمان حضرت امام (ره) و فضای آزاد اندیشی در جامعه ایفای نقش کند به ستاد انتخابات این شخص تبدیل کرده است . برخی از مسئولین دانشگاه هم که هم صدا و هم قدم با جناب رئیس هستند فعالیت انتخاباتی شخص مورد نظر را در فضای شهرستان پیگیری می کنند. آقای رئیس سوار شدن بر گرده ی بیت المال در جهت تبلیغ یک فرد خاص بسان قسم حضرت عباس و دم خروس است . سوء استفاده از اموال دولتی برای برگزاری جلسات انتخاباتی و تبدیل دانشگاه به ستاد انتخاباتی برای یک شخص خاص مصداق بارز خیانت در امانت است حال این شخص کاندیدی اصلح باشد یا غیر اصلح .
همچنان که امام (ره) فرمودند اینجانب به هیچکس اجازه نمی دهم تا از اموال دولت ، دفاتر ، سازمانها ،مجامع و اموال عمومی خرج انتخابات کنند.
حال چگونه می توان از دل این تبلیغات که هیچگونه اخلاق و قانونی را رعایت نمی کنند انتظار سر برآوردن گفتمانی از جنس انقلاب و اندیشه های ناب حضرت امام (ره) را داشت.
مقام معظم رهبری می فرمایند : در انتخابات همه با کرامت رفتار کنند ؛ چه آنهایی که نامزد می شوند, چه آنهایی که طرفدار آنهایند. ودرجای دیگر می فرمایند التزام کامل به قانون راه اساسی جلوگیری از بروزمشکلات انتخاباتی است.
شمایی که می کوشید افکار عمومی را متوجه کاندید مورد علاقه تان کنید و آرای مردم را جلب کنید قطعا سوء استفاده شما ازجایگاهتان به این شکل و استفاده از اموال بیت المال و خلاف منافع دانشگاه و در جهت جلب رضایت شخص مورد علاقه تان و ادای دین به ایشان خلاف قانون و اخلاق انتخاباتی است .
آقای رئیس قطعا خلاف قانون و اخلاق انتخاباتی است مسئولینی که امکانات سرمایه و ظرفیت های مادی و معنوی دانشگاه به واسطه مسئولیت آنها در اختیارشان قرار می گیرید و باید در جهت رشد علمی دانشگاه مورد استفاده قرار دهند ، تبدیل به ستادانتخاباتی یک کاندید شود؟!!!
هرچند دانشجو باید در کنار تحصیل علم فهم سیاسی نیز داشته باشد و به مسائل پیرامون خود آگاه باشد. سیاست عنصر ضروری برای دانشگاه است . روح سیاسی در دانشگاه مولود شور و نشاط برای دانشجو و فضای علمی کشور است اما معنای این سخن این است که دانشگاه هدف تاخت و تاز و به ابزاری برای ادای دین تبدیل گردد . که اگر اینطور شد بی هیچ اغراق باید فاتحه آن دانشگاه را خواند.
"شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان بهار"

 

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار