مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. بهمن 1394 - 21:50   |   کد مطلب: 17005
قائم‌مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: رئیس‌جمهور زمانی می‌تواند صحبت از برجام ۲ کند که کارآمدی خود را در کارکردهای برجام ۱ و همچنین دستاوردهای آن نشان داده باشد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، میکائیل دیانی قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم اجرای برجام دو در کشور، گفت: رئیس جمهور زمانی می‌تواند صحبت از برجام 2 کند که کارآمدی خود را در کارکردهای برجام اول و همچنین دستاوردهای آن نشان داده باشد.

وی افزود: امروز این سوال در بین مردم وجود دارد که اصلا مگر برجام یک، دارای منزلت ویژه‌ای است که بخواهیم برجام 2 را شروع کنیم؟ و آیا دولت به وعده‌هایی که برای پسابرجام داده بود عمل کرده که بحث برجام 2 را مطرح می‌کند؟

دیانی تاکید کرد: پس از برجام یک کدام تحول جدی در عرصه‌های اصلی مثل اقتصاد و اشتغال و رکود ایجاد شده که دولت امروز به دنبال برجام 2 است؟ اگر منظور از برجام 2 گفت‌وگوی دولت با منتقدان است، دولت و شخص رئیس جمهور باید ابتدا ادبیات خود را نسبت به منتقدان حداقل مثل آمریکا و غرب کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دولت و رئیس جمهور حاضر نشدند حتی در مقابل بدترین اهانت‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در طول مذاکرات، موضع مقابلی اتخاذ کنند اما به هر بهانه‌ای منتقدان را به عناوین مختلفی می‌نوازند. بهتر است دولتمردان اول ادبیات خود را علیه منتقدان اصلاح کنند و بعد از برجام 2 حرف بزنند.

دیانی یادآور شد: دو سال و نیم از دولت یازدهم گذشته اما هنوز مردم هیچ پالس مثبتی از حل مشکلات خود در برجام حس نکرده‌اند و تنها رفتارهای نمایشی را که القای حل مشکلات کرده باشد از سوی دولت شاهد بوده‌ایم. برای مثال نشان لیاقت دادن به ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده برای تغییر ذهنیت جامعه از حل مشکلات بوده است.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: روحانی چون نمی‌تواند پاسخگوی مردمی باشد که نتوانسته مشکلات آنها را حل کند به‌دنبال مجلسی همراه دولت می‌گردد که هیچ کس دیگر به او انتقاد نکند و مطرح کردن برجام دو از سوی روحانی به این معنا است که مجلسی همسوی دولت تشکیل شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار