مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. بهمن 1394 - 20:16   |   کد مطلب: 17052
نماینده مجلس گفت: یک نفر مثل سیروس ناصری که ظاهراً دیپلمات بوده اما یک دلال بزرگ نفتی است و در سال ۸۴ نیز به دنبال دریافت ۵۰۰ هزار دلار رشوه تحت پیگرد قرار گرفت هر هفته جلساتی را در دفتر ریاست جمهوری با هدف جذب سرمایه های خارجی برگزار می کند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی تحت عنوان گزارش یک فاجعه در دانشکده خبر خبرگزاری فارس برگزار شد حضور خود در این جلسه را با این توضیح توجیه کرد که من به عنوان نماینده مردم قسم یاد کرده ام.

 

وی ادامه داد: کمک به دولت برای مبارزه با فساد علت دیگری است که من در این جلسه حضور یافتم چون رئیس جمهور صراحتا بر مبارزه با فساد تاکید و آن را به عنوان هدف دولت خود یاد کرد.

 

زاکانی دلیل دیگر حضور خود در این نشست را جلوگیری از وابستگی ملت ایران و لطمه به استقلال کشور و همچنین ممانعت از هم پیوستن مافیای قدرت و ثروت با یکدیگر و نهایتا دلیل آخر خود برای حضور در این جلسه را لحاظ کردن نهایت دقت ملت در این مقطع تاریخی برای انتخابات پیش رو عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعی که از مافیای قدرت در دست است این گروه در انتخابات لیست دارند و بر این اساس من بر آن شدم تا حقایقی را به گوش ملت برسانم.

 

وی با انتقاد از این که اصل فساد در کشور زشت و ننگین است اضافه کرد: در سال 80 مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کردند که سران 3 قوه تمام همت خود را در مبارزه با فساد به کار گیرند اما متاسفانه کسی با فساد برخوردی نکرد تا در انتهای دهه 80 با گلایه رهبری در این خصوص مواجه بودیم. لذا به عنوان کسی که 12 سال نماینده مجلس بودم در خصوص مبارزه با فساد اهتمام ویژه ای دارم و تمام پروژه هایی که در خصوص آن ها حرفی زده ام سرانجام در دادگام محکوم شدند.

 

نماینده مجلس با اشاره به این که زمانی که در مجلس هفتم پیرامون فروش سوالات کنکور حرف زدم عده ای باور نکردند و  سرانجام فروش این سوالات و خیانت به جوانان، ادامه داد: روند افشاگری های ما محدود به این ها نبود در بازه ای از زمان یونسی وزیر اطلاعات را به مجلس آوردم و کمیسیون امنیت مجلس بعداً شهادت به حقانیت ادعای من داد در خصوص جاسبی، رحیمی، مرتضوی وپرونده سایپا و کرسنت همه را بر اساس وظیفه دینی خود و تعهدم نسبت به مردم کشور و نسل آینده انقلاب بیان کردم.

 

وی ادامه داد: امروز نیز می خواهم از خطر بزرگی حرف بزنم که کشور را بی سابقه تهدید می کند.

 

زاکانی از این خطر به نوعی غارت و چپاول در بعد ملی یاد کرد و ادامه داد: این غارت با مشارکت شبکه بزرگی در حال انجام است و یک جریان مشکوک که سوابق شناخته شده ای دارد به توافق هسته ای به جای نگاه برون رفت از سختی ها به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی می نگرد.

 

نماینده مجلس با تاکید بر این که دولت به جای تولید رفاه در حال تولید رانت است خاطر نشان کرد: یک شبکه دلالای با ارتباط گیری با مسئولین دولتی به تعامل با عناصر خارجی اقدام کرده و در حال فروختن کشور در جهت منافع خود هستند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های مختلف منابع کشور در حال غارت است ادامه داد: عده ای در حال پر کردن جیب های خود هستند و یک سازمان بزرگ فساد شکل گرفته است که هدف این سازمان تبدیل پول ملت به سرمایه داخل جیب غربی ها است.

 

زاکانی به جلسه ای که پیرامون قراردادهای نفتی و زیرساخت های ایجاد شده برای فروش کشور شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ابعاد سایر ارکان را هم در برگرفته است.

 

رئیس جمهور به جای این که به دنبال فساد بگردد به وزارت نفت، دفتر خود و برادر خود بنگرد

 

نماینده مجلس رئیس جمهور مخاطب قرار داد و گفت: آقای رئیس جمهور به جای این که به دنبال فساد بگردد به دفتر خود، برادر خود و وزارت نفت بنگرد.

 

وی با تاکید بر این که اسناد متقنی در دست است که همان افرادی که در قطع نامه 598 جام زهر را به امام نوشاندند، همانها قبول ام پی تی را با افتخار بیان می کنند و در دور اول مذاکرات ( سال های 82 تا 84) محور جریان بودند و خواسته های غرب را فراهم می کردند .

 

این نماینده مجلس ادامه داد: امثال افرادی مثل سیروس ناصری میدان دار حرکت جدیدی در کشور شدند. ما امروز با شبکه فساد بزرگی مواجه هستیم که به بهانه مسائل بعد از برجام کشور را در مسیری قرار دادند که ماحصل آن حرکت در تصاحب قدرت است.

 

زاکانی سخنان خود را این طور ادامه داد که به هر حال رئیس جمهور مسئول کشور است و بر اساس قانون اساسی باید از اطرافیان خود صیانت کند. هر هفته دوشنبه ها جلساتی در تهران تشکیل می شود و شرایطی برای پیوستن ایران به شرکت های خارجی و عقیم کردن کشور را به بهانه سرمایه گذاری تشکیل می شود این در حالی است که در این روند عده ای فقط به پورسانت خود فکر می کنند.

 

نماینده مجلس با بیان این که در گذشته بارها در رابطه با پرونده کرسنت سخنانی را مطرح کردم ادامه داد: در کرسنت عده ای گاز ایران را به یک پنجم قیمت واقعی فروختند و یک سیزدهم گاز روسیه تعهد شد که در کرسنت نسبت به طرف خارجی تعیین قیمت شود

 

وی ادامه داد: در مسیر پرونده کرسنت دو گروه دلالی کردند، گروه اول در سال های 79- 80 که شامل عباس یزدان پناه و مهدی هاشمی بودند و گروه دوم طی سال 83 که شامل علی ترقی جاه همان کسانی که امروز در دولت داعیه مبارزه با فساد دارند. چک های که از ترقی جاه گرفته اند موجود و در دسترس ماست.

 

زاکانی با اشاره به اسنادی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست رسیده است تصریح کرد: قرارداد بین حمید جعفر و مهدی هاشمی از آن جمله است که در 5 هفته دادگاه لاهه تعیین شد که طرف این قرارداد مهدی هاشمی تعهداتی را برای طرف مقابل به عهده گرفته است .

 

نماینده مجلس خطاب به هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: هاشمی به جای فرار از پاسخگویی به جنایاتی که برخی از فرزندانش انجام داده اند پاسخ بگوید چرا مهدی هاشمی بابت این اسناد محاکمه نشد.

 

وی ادامه داد: مواردی که در دادگاه لاهه بررسی شد حکایت از وجود گروه دیگری در ایران دارد که 1 تا 1 و نیم درصد از حمید جعفری دریافت می کنند و در متن قرارداد قید شده است که شخص دیگری نیز وجود دارد که در قبال این قرارداد 8 سنت دریافت می کند و مهدی هاشمی نباید در خصوص این فرد کنکاش کند.

 

زاکانی با بیان این که در قرارداد کرسنت خسارت کلانی به ملت رشید ایران وارد شد ادامه داد: باید از زنگنه پرسید قراردادی که در زمان شما بسته شد باید معلوم شود. کسی که مطابق این قرارداد چند برابر کل ملت ایران دریافتی دارد چه کسی و یا چه کسانی هستند؟ چرا دولت با سرمایه های ملت این برخورد را می کند.

 

نماینده مجلس به بندی دیگری از این قرارداد اشاره کرد و گفت: در بند دیگری از این قرارداد عنوان شده است که اگر مهدی هاشمی بتواند بخشی از این رانت را که قبلاً رئیس کرسنت به دو گروه در کشور تعهد کرده بود تخفیف بگیرد شرکتی در دبی باز می شود که یک طرف آن مهدی هاشمی و طرف دیگر کرسنت است.

 

وی با تاکید بر این که در کشور مسئولیت مبارزه با فساد مستقیماً با رئیس جمهور است تصریح کرد: چرا با این فساد ها برخورد نمی شود؟ اگر کرسنت که با تبانی داور خارجی در لاهه به محکومیت ما منجر شد برای اعتراض به داور زنگنه و تیمش کاهلی کردند که در صورت نیاز ما اسناد آن را برملا خواهیم کرد.

 

زاکانی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور زمینه تنظیم ده ها کرسنت فراهم می شود و ما معتقدیم حمید جعفر( مدیر سابق شرکت کرسنت) با فساد کرسنت را به ثبت رساند و این قرارداد باید ابطال شود و جمهوری اسلامی و شرکت باید نسبت به وی مدعی باشد  مسیری دنبال شود که حق ملت گرفته شود.

 

نماینده مجلس با اشاره به این که امروز به بهانه عبور از تحریم ها با مقدماتی روبرو هستیم که یک نفر مثل سیروس ناصری که ظاهراً دیپلمات بوده اما یک دلال بزرگ نفتی است و در سال 84 نیز به دنبال دریافت 500 هزار دلار رشوه تحت پیگرد قرار گرفته است و از کشور خارج شده است هر هفته جلساتی را در دفتر ریاست جمهوری با هدف جذب سرمایه های خارجی برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه نفت اولین اقدام آن ها بازبینی قراردادهای نسل سوم بود که گروهی در کشور تشکیل شود و شروع به تصحیح مسیری کند که دولت با مجوز مجلس مسیر خود را جلو ببرد. همزمان در دبی نیز مسیر دیگری شکل گرفت و سند دیگری برای ما تنظیم کردند. ما در این شرایط با صحنه ای مواجه شدیم که در همه مراحل، نسبت به واگذاری بزرگ ترین دارایی کشور دست و دلبازی می کنیم.

 

زاکانی ادامه داد: ادعایی که ما به سرمایه، تخصص و تجربه خارجی نیاز داریم و برای دستیابی به این موارد در سال 84 که دست این گروه از صنعت نفت جدا شد با تشکیل شرکت های خصوصی امکاناتی فراهم شد که از سال 92 به بعد زمینه ای فراهم شود که 50 درصد این میزان را طرف داخلی به عهده بگیرد.

 

نماینده مجلس ادامه داد: مجوز مجلس در خصوص میادین مشترک است اما در قراردادهای تنظیم شده نفتی آغاز بهره برداری از میادین داخلی صورت می گیرد. در حقیقت سرمایه ملی ما در حال خروج است

 

وی سخنان خود را با این پرسش ادامه داد که چرا پس از گذشت 37 سال ما از میادین مشترک حداقل برداشت را داریم اما طرف مقابل حداکثر برداشت را انجام می دهد؟ چه کسانی از این سیاست حداکثر بهره برداری را انجام می دهند.

 

زاکانی نفت، گاز ، پتروشیمی و طلا و مس را اولویت هایی دانست که خارجی ها خواستار سرمایه گذاری در آن ها هستند.

 

نماینده مجلس تصریح کرد: امروز شرایطی در کشور اتفاق افتاده که عده ای جیب های نسل در نسل پر خواهند کرد اما ملت از حداقل ها نیز برخوردار نخواهند بود و ما توان پاسخگویی به آیندگان را نداریم.

 

وی قراردادهای نفتی بسته شده را قراردادهای مصرفی دانست که ملت را حوزه خودباوری دور کرده و بر خلاف اقتصاد مقاومتی و اصول 44 و 45 قانون اساسی است.

 

زاکانی ادامه داد: ورود در حوزه های صنعت، فعال است و من اسناد موجود در این خصوص به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور می دهم و از آن ها درخواست رسیدگی دارم.

 

نماینده مجلس ادامه داد: در راستای رسیدگی به برجام ما به اسنادی رسیدیم که زمینه وابستگی کشور برای ده سال را به اجنبی داشت. مشکل این ها وابستگی به قدرت و پول و رانت است. چرا دولت اجازه نمی دهد شرایط اقتصاد کشور فعال شود؟ این ها خطوط قرمزی بود که ما در برجام فهمیدیم.

 

وی ادامه داد: چرا رئیس جمهور از اخوی خود غافل است؟ من معتقدم افرادی تحت قالب شرکت هایی تاسیس شده در داخل و خارج کشور با دستورالعمل های اقتصادی که بیگانگان نوشته اند کشور را اداره می کنند. در این نگاه اشتغال معنایی نمی یابد و تنها پورسانت معنی می شود.

 

زاکانی با اشاره به این که ما امروز نیازمند پالایش جدی هستیم ادامه داد: آقای رئیس جمهور با دستمال کثیف هیچ شیشه ای پاک نمی شود  و ما مخالف فساد در هر گروه و سیستمی هستیم

 

نماینده مجلس ادامه داد: بنده وظیفه داشتم نسبت به سازمانی هشدار دهم که  عناصری خارجی آن را ساماندهی می کردند. گروه های بزرگ اقتصادی مثل هندوجا که در شمال تهران دفتر دارند و شرکت های خاصی که هدف گذاری خاصی دارند، و این که رئیس جمهور با یک شرکت خاص برای ورود ایرباس مذاکره می کند پورسانت آن را چه کسانی می گیرند. جالب است که سهامداران پژو و ایران خودرو از محتوای قراردادها منعقد شده اطلاعی ندارند. چرا باید با پیش فرض های غلط سرمایه ملت را به یغما برد.

 

وی ادامه داد: بر اساس قراردادهای تنظیم شده سال ها نفت ایران باید خام فروشی شود و به این ترتیب کمر ملت می شکند و این در حالی است که انرژی فسیلی بیش از 25 الی 30 سال در دنیا کشش ندارد.

 

دشمن به دنبال سرمایه گذاری به روی فرزندان مسئولین و سران قواست

 

زاکانی این شرایط را شرایطی دانست که اقدام علیه امنیت ملی صورت می گیرد و ادامه داد: دشمن به دنبال سرمایه گذاری به روی فرزندان مسئولین و سران قوا است. لذا ما معتقدیم دولت باید در این مسیر تجدید نظر کند و نباید توقع داشته باشد که ما این اسناد را افشا نکنیم همچنین انتظار ما از دستگاه های امنیتی و قضایی این است که با این مفاسد برخورد کنند و دولت نیز با همه وجود با فساد مبارزه کند.

 

نماینده مجلس سخنان خود با تاکید بر این موضوع ادامه داد که برجام 2 رئیس جمهور مبارزه با فسادی است که باید از اطرافیان خود شروع کند. که اگر این اتفاق عملی شد صلاح نصیب ملت می شود و در غیر این صورت نمایندگان ملت ساکت نخواهند نشست.

 

وی در ادامه در خصوص تلاش عده ای برای نفوذ در مجلس خبرگان نیز گفت: برای نفوذ در مجلس خبرگان عده ای اقداماتی انجام می دهند همان طور که برای مجلس شورای اسلامی این عمل را انجام می دهند اما مردم باید دقت داشته باشند همان طور که تا به امروز داشته اند و عناصر سیاسی نیز باید خود را مبرا کنند.

 

زاکانی در خصوص ادعای دریافت کمک هزینه ای با مبلغ بالا و نجومی توسط نشریه پنجره که منتصب به زاکانی است نیز گفت: بر اساس قراردادی که سازمان تبلیغات یا هر سازمان دیگری به ما سفارش می دهد قرار بود که ما به تولید محتوا برای آن سازمان در نشریه پنجره بپردازیم در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی از این اقدام صرف نظر کرد در نتیجه نه پولی داده شد و نه محتوایی ایجاد شد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار