مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. بهمن 1394 - 23:44   |   کد مطلب: 17067
کاندیدای مجلس خبرگان همدان روشنگری نسبت به کاندیدایی که استکبارستیزی ندارد و معتقد به شعار مرگ بر آمریکا نیست را لازم دانست و گفت: باید از طریق رسانه‌ها، خبرنگاران و طلاب سخنران، روشنگری در خصوص طرز تفکر سیاسی افراد صورت گیرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، آیت‌الله سید‌‌مصطفی موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه درصدد داشتن ستاد و برگزاری انتخاباتی صد درصد اسلامی هستیم، اظهار کرد: تنها داشتن شعار اسلامی کافی نیست و باید در عمل مسائل اخلاقی را در انتخابات اجرا کنیم.

وی تخریب کاندیدا‌ها را خلاف اخلاق اسلامی دانست و گفت: افراد علاقه‌مند به همکاری در این ستاد باید از تخریب سایر کاندیدا‌ها دوری کنند و در مسئله انتخابات نیز باید قانون را دقیق رعایت کنیم.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان تصریح کرد: از افرادی که با ما در ستاد‌ها فعالیت می‌کنند و یا حتی قدمی با ما بر‌می‌دارند تقاضا داریم نکات مثبت و قابل توجه کاندیدای خود را بیان کنند اما توجه کنیم که کاندیدای دیگر را تخریب نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید رعایت سایر مسایل حق‌الناس نیز در انتخابات شود افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید داشتند که آراء در انتخابات حق‌الناس است و باید دقیقاً رعایت شود.

موسوی‌اصفهانی بصیرت‌افزایی را غیر از غیبت افراد دانست و بیان کرد: از غیبت و بیان عیوب افراد در غیاب افراد و در ملأ عام پرهیز کنیم چرا که اگر فرد آنگونه نباشد که از او غیبت می‌شود؛ تهمت است.

وی مرز بین غیبت و ایجاد بصیرت‌ را بسیار قابل توجه برشمرد و گفت: زمانی فردی مواضع سیاسی مایل به آمریکا دارد که باید در این خصوص بصیرت‌افزایی شود.

کاندیدای مجلس خبرگان در همدان اظهار کرد: دو طرز تفکر آمریکا‌ستیزی و استکبار‌ستیزی و کنار آمدن، تعامل و تبادل نظر با آمریکا در کشور وجود دارد که باید نسبت به خطرات تفکر دوم هوشیار بود.

وی روشنگری نسبت به کاندیدایی که استکبارستیزی ندارد و معتقد به شعار مرگ بر آمریکا نیست را لازم دانست و یادآور شد: باید از طریق رسانه‌ها، خبرنگاران و طلاب سخنران، روشنگری در خصوص طرز تفکر سیاسی افراد صورت گیرد.

موسوی‌اصفهانی ادامه داد: به عقیده رهبر معظم انقلاب، آمریکا بعد از گذشت 37 سال همان آمریکای 37 سال گذشته با تغییر تاکتیک‌ها است، این در حالی است که متأسفانه برخی معتقد نیستند باید در برابر آمریکا به عنوان بزرگترین طاغوت زمان ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: بیان طرز تفکر سیاسی افراد با دلیل و مواضع قاطع غیبت نیست چراکه مردم باید انتخاب کنند و عمده اختلاف کاندیدا‌ها نیز با یکدیگر در طرز تفکر سیاسی آنها است.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان افزود: در بحث برجام که در برخی مواضع کوتاه آمدیم ضربه را در قیمت نفت به ما زدند و به حدود یک چهارم قیمت قبل رسید، این موضوع باید در تنویر افکار عمومی مشخص شود.

وی با بیان نظر خود در خصوص استکبارستیزی تصریح کرد: در مسئله استکبار‌ستیزی هر چه کوتاه بیاییم به ضرر ماست و در جریان برجام نیز باید نظارت بر مسائل تسلیحاتی و مراکز نظامی داشته باشیم و باید مراقب نفوذ دشمن باشیم.

موسوی‌اصفهانی یادآور شد: برخی افراد و حتی برخی روحانیون این طرز تفکر را دارند که اگر «مرگ بر آمریکا» را کنار گذاشتیم مشکلات حل می‌شود که این تفکر اشتباه است.

وی با اشاره به طرح مسئله هسته‎ای، حقوق بشر و... از طرف دشمنان گفت: هدف آن‌ها از طرح مسئله حقوق بشر منع حجاب و شکستن قبح همجنس‌بازی که خلاف شرع است خواهد بود.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را لازم می‌دانیم، خاطرنشان کرد: باید خطر نفوذ در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برای عموم تبیین شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وظایف مجلس خبرگان گفت: وظایف مجلس خبرگان را قانون اساسی مشخص کرده است و ما هم نسبت به مجلس خبرگان و شورا صد درصد تابع قوانین مصوبه هستیم.

موسوی‌اصفهانی عمده اختیارات و وظایف مجلس خبرگان را انتخاب رهبری در مواقع ضروری برشمرد و بیان کرد: در صورت بروز مسئله‌ای برای رهبری و یا از دست دادن یکی از شرایط لازم همچون بروز نسیان به دلیل بالا رفتن سن به تشخیص خبرگان رهبری، انتخاب رهبر به عهده مجلس خبرگان خواهد بود.

وی در توضیح شرایط سنی داوطلبان مجلس خبرگان نیز یادآور شد: در قانون، مسئله جوان یا پیر بودن کاندیدا‌های مجلس خبرگان مطرح نشده و منعی نیز در این خصوص نیست بلکه یکی از شرایط لازم، شرایط علمی افراد است.

این کاندیدای مجلس خبرگان در همدان اجتهاد را یکی از شروط لازم داوطلبان مجلس خبرگان دانست و تصریح کرد: داوطلبان باید مجتهد مطلق و یا مجتهد متجزی باشند که این حد کف است چرا که انجام کار در مجلس خبرگان متوقف به شناخت علمی است.

وی ادامه داد: اجتهاد، عادل بودن، آشنا به مسائل روز و قبول نظام و وفاداری به نظام از شرایط خبرگان رهبری است.

موسوی اصفهانی در پاسخ به سئوالی در خصوص پیش‌بینی برآورد ترکیب مجلس خبرگان آینده بیان کرد: دوسوم از مجلس خبرگان قبل خواهد بود، یک سوم مورد تردید در مواضع سیاسی قطعاً انتخاب نمی‌شوند و افراد جدیدی وارد مجلس خبرگان خواهند شد.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان یادآور شد: دوسوم انتخاب شده از مجلس خبرگان گذشته از افراد مسن هستند چرا که مردم شناخت بیشتری به دلیل سوابق آنها نسبت به این افراد دارند.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان در تأیید صلاحیت داوطلبان گفت: شناخت افراد در ارزیابی عملکرد افراد موثر است و وقتی فردی بی‎غرض باشد قانون‌گراست.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه مقام قانونی شورای نگهبان بالاست، بیان کرد: تمام قوانین مجلس شورای اسلامی متوقف بر تصدیق فقهای شورای نگهبان است و مطابق قوانین بودن آن قوانین باید به تأیید شورای نگهبان باشد.

وی هدف رهبر کبیر انقلاب را پیاده کردن اسلام دانست و افزود: رهبر کبیر انقلاب شورای نگهبان را تصدیق قوانین با علم و بی‌طرفی در اظهار نظر و عدالت در حد اعلی می‌دانست.

این کاندیدای مجلس خبرگان در همدان ادامه داد: شورای نگهبان در تعیین صلاحیت کاندیدا‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در این 37 سال مورد هجمه دشمنان بوده اما عقب‌گرد نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه قوانین برای ثبت نام کاندیدا‌ها باید اصلاح شود اظهار کرد: از ابتدا نباید اجازه ورود تعداد کثیر افراد داده شود و شورای نظارت به صورت فله‌ای افراد را به شورای نگهبان معرفی کند.

موسوی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: باید برای ثبت نام توسط مجلس شورای اسلامی چارچوب‌هایی تعیین شود.

وی شورای نگهبان را با توجه به شرایط مظلوم دانست و گفت: آقایانی که چندین دوره رئیس جمهور شدند و امروز از عملکرد شورای نگهبان ایراد می‌گیرند چطور آن زمان همین شورای نگهبان مشکلی نداشت.

کاندیدای مجلس خبرگان همدان به اظهار نظر برخی افراد بر عملکرد شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: القای برخی صحبت‌ها در زمان انتخابات از زبان برخی افراد باعث تأسف و تأثر است.

وی حرفه خبرنگاری در امر بصیرت‌افزایی مهم دانست و تأکید کرد: در انتشار اخبار با تحقیق و سند کار کنید و با بصیرت‌افزایی از انتشار شایعات جلوگیری کنید.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار