مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. بهمن 1394 - 23:46   |   کد مطلب: 17068
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان:
شهدای مدافع حرم داوطلبانه به سوریه رفتند
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: هر 6 شهید مدافع حرم همدان به صورت داوطلبانه به سوریه رفته‎اند و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) جنگیده‎اند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سردار مهدی فرجی در اولین همایش «شلمچه تا شام» که در مسجد النبی(ص) واقع در خیابان هنرستان همدان برگزار شد، از رشادت‎های رزمندگان دفاع مقدس در عملیات‎های مختلف جنگ تحمیلی سخن راند و اظهار کرد: نقش بی‎بدیل رزمندگان همدان در عملیات‎های کربلای 4 و 5 فراموش نشدنی است.

وی با بیان اینکه روزهای سختی در این دو عملیات داشتیم، افزود: رزمندگان همدان برای عملیات کربلای 4، 9 ماه تمام به صورت شبانه‎روزی کار کردند لحظه به لحظه و نقطه به نقطه عملیات را شناسایی کرده بودیم و کاملاً حفاظتی رفتار می‎کردیم.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: همه جوانب عملیات را سنجیده بودیم اما شب عملیات تمام اسناد عملیات توسط یک نفوذی ربوده شده بود و عملیات با آن نتیجه که همه می‎دانیم رو به رو شد.

وی با اشاره به نقش غواصان تیپ 32 انصارالحسین(ع) در آن مقطع خاطرنشان کرد: غواصان ما با این همه فشار در عملیات به وظیفه خود عمل کردند و به خط زدند و به عمق هم رفتند، با توجه به مشکلاتی که در جناحین عملیات رخ داد مجبور به عقب‏‎نشینی شدند و آن شب تنها شبی بود که جت‎های صدام شبانه نیز بمباران می‎کرد.

فرجی بیان داشت: عملیات کربلای 5 با اندک فاصله‎ای از عملیات کربلای 4 انجام گرفت و نیاز به نیروهای زیادی داشت؛ ولی موقع استراحت و مرخصی رزمندگان پس از سه ماه رسیده بود اما رزمندگان ماندن و در عملیات کربلای 5 هم شرکت کردند.

وی گفت: اندکی از عملیات کربلای 5 گذشته بود که با موج عظیمی از تلفات و شهدا مواجه شدیم راهی به جز مقابله نداشتیم؛ گردان‎ها قبل از رسیدن به منطقه رهایی و تماس با دشمن 50 درصد از نیروهایشان شهید و مجروح می‎شدند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: کم کم با کمبود مهمات مواجه شدیم و به جایی رسید که مهمات تمام شد، 24 ساعت رزمندگان را دست به سر کرده بودیم تا از تهران تماس گرفته شد که به دزفول بروید تا مهمات جنگی برسد.

وی اظهار کرد: با چندین کامیون به دزفول رفتیم و پس از چند دقیقه پنج هواپیمای باری از کشور «سوریه» برای ما مهمات آورده بود آن روزی که «سوریه» به ما کمک کرد حتی یک متر پیشروی رزمندگان در شلمچه همه را خوشحال می‌کرد.

فرجی افزود: سوریه تنها کشوری که آن روزها ما را حمایت می‎کرد و در سازمان ملل حامی ما بود؛ ما نیز امروز به این کشور کمک می‎کنیم که این کمک‎های ما نشان از مردانگی ماست.

وی خاطرنشان کرد: ما در کربلای 5 فقط از استان همدان یک‏‎هزار و 117 شهید داد‎ه‎ایم حال اگر آن کمک‎های «سوریه» نبود چه پیش می‎آمد؟

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به کمک‎های دیگر «سوریه» در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: موشک‎های که آن روز به بغداد اصابت می‎کرد از آن «سوریه» بود و قدرت بازدارندگی بالایی را برای ما همراه داشت.

وی با بیان اینکه هر 6 شهید مدافع حرم همدان به صورت داوطلبانه به سوریه رفته‎اند و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) جنگیده‎اند، به خاطراتی از شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: شهید صانعی یک ورزشکار حرفه و یک جوانمرد بی‎بدیل و بااخلاق بود، با توجه به متاهل بودنش از اعزام او امتناع می‏‎کردیم ولی به جایی رسید که گفت «من حاضرم با 10 نفر از نیروهای حرفه‎ای شما مبارزه کنم، اگر شکست خوردم از برای همیشه فکر اعزام را از ذهنم خارج می‎کنم».

فرجی گفت: شهید کرمی یک تکاور چابک بود که تیراندازی‎اش عالی بود و دوره‎های حرفه‎ای در شرایط سخت را آموزش دیده بود؛ در این اواخر 13 ماه در نوار غربی کشور یک مأموریت سخت در خاک خودمان و آن طرف خط را به عهده داشت؛ سختی کار نوار مرزی غرب بالا بود ولی او کار سخت‎تر را قبول کرد و به «سوریه» رفت.

وی اظهار کرد: محسن فانوسی یک مهندس تخریب که از روز اولش سخت‎ترین کار را برای خود انتخاب کرده بود و اخیرا در قله شیطان در نوار مرزی مشغول عملیات بود که آن را نیز رها کرد و تکلیف خود را در سوریه دید؛ به آنجا رفت و مدت‌ها در آن جا به حضرت زینب(س) خدمت کرد و در نهایت شهید شد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص شهید ترابی هم گفت: ایشان پس از بازنشسته شدن باز هم شور و شوق دفاع از اسلام را از دست نداده بود، هر چند یک بار می‎گفت «داغ شهید همدانی من را اذیت می‎کند، می‎خواهم برای نجات اسلام از این تخریبی که داعشی‌ها در حال انجام آن هستند به سوریه بروم».

فرجی با تأکید بر لزوم کمک به جبهه مقاومت اظهار کرد: باید نسبت به دفاع از مسیر شهدا همیشه آماده باشیم.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار