مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. بهمن 1394 - 23:56   |   کد مطلب: 17070
مدیرکل آموزش‌های فرهنگی - سیاسی نهاد رهبری مطرح کرد؛
مدیران دانشگاهی از نیازهای دانشجویان غافل هستند
به نظرم اولویت اول نیاز های دانشجویان، نیاز معرفتی است، که همین مسئله در بیانات رهبر انقلاب طی چند سال اخیر اشاره شده است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، مرتضی فاضلی مدیرکل آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ها در سومین جشنواره رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی که در بوستان گفتگو در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالی درباره اهداف مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: هدف گذاری ما در سه حوزه معرفتی، فرهنگی سیاسی و حوزه مهارت های عمومی تقسیم شده است.

فاضلی در ادامه گفت: اعتقاد من این است که در محیط های آموزشی از ظرفیت آموزش مجازی و قابلیت های فناوری های جدید آموزشی غفلت شده است؛ بعنوان مثال در جریان یکی از برنامه های کلان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به نام ضیافت اندیشه، متوجه شدیم که قشر خاکستری به آموزش از طریق اینترنت اقبال بسیار خوبی نشان میدهد.

وی افزود: بنابراین بعد از آن، کار خود را توسعه دادیم، و از رقم 10هزار نفر به صورت جهشی به 50 هزار و 90هزار و بعد از آن به 150 و هم اکنون به 250 هزار نفر فراگیر رسیدیم. خوشبخانه با اقبالی که از مخاطب دیدیم، الان به یک نقطه امیدوار کننده رسیده ایم.

وی با اشاره نحوه روند رشد و تعالی این مجموعه گفت: یک مبنای ما نیاز سنجی از دانشجویان است، یعنی ما از میان همین جامعه آماری 250 هزار نفر، نیاز سنجی خودمان را انجام میدهیم. که این جمعیت خوبی است.

 

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ها تصریح کرد: از بیرون از مجموعه نیز از طریق اساتید، این نیازسنجی را بروز می کنیم. و درس هایی که تولید می کنیم، نسبت آن با نیازهای دانشجویان در حال نزدیک تر شدن است. البته نمی توان ادعا کرد هرچه مخاطب دوست دارد را تولید کرده ایم. ولی می توان ادعا کرد که به نیازهای دانشجویان نزدیک شده ایم.

فاضلی در پاسخ به این سوال که "چگونه این مجموعه را به دانشجویان معرفی می کنید" گفت: اولین نقدی که به ما هم می شود همین مسئله است، که وقتی مجموعه های فرهنگی و آموزشی کار ما را می بینند این سوال را می کنند که چرا این کار را معرفی نکرده اید. اما اینکه ما با کدام بخش از دانشگاه ارتباط داریم، من فکر می کنم با نیاز و سلیقه دانشجو هماهنگ شویم بهترین حالت است. البته از رسانه و اطلاع رسانی نباید غافل باشیم. ما اگر به نیازهای دانشجو که متاسفانه متولیان دانشگاهی کمتر به آن اهمیت می دهند، تمرکز کنیم، می توانیم جذب مخاطب خوبی داشته باشیم.

وی گفت: جالب است بدانید که قریب به 2000 استاد دانشگاه در سامانه آموزشی نهاد ثبت نام کرده و مشغول گذراندن دروس سیاسی- معرفتی هستند از سویی دیگر الان بیش از یکصد بسته آموزشی در قالب های متنوع داریم که سعی داریم در پایان سال تحصیلی 94-95 این مجموعه را به 150 درس برسانیم.

 

فاضلی در پایان در پاسخ به این سوال که "اصلی ترین نیاز دانشجویان چیست؟" گفت: به نظرم اولویت اول نیازهای آموزشی دانشجویان، نیاز معرفتی است، که همین مسئله در بیانات رهبر انقلاب طی چند سال اخیر اشاره شده است که ایشان به دانشجویان فرمودند سطح دانش خود را به روزنامه ها و سایت ها محدود نکنید و اولویت دوم برای دانشجویان ارتقاء مهارت ها است، که این مهارت در حوزه زندگی، ارتباطات اجتماعی و سبک های یادگیری می تواند باشد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار