مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. اسفند 1394 - 14:02   |   کد مطلب: 17339
90 دانشجوی تویسرکانی صبح امروز در قالب کاروان راهیان نور، عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور در هشت سال دفاع مقدس شدند.

به گزارش صدای دانشجو، «حجت الاسلام محمد محمودزاده» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار ما در حاشیه بدرقه دانشجویان تویسرکان به مناطق عملیاتی جنوب کشور، گفت: جایی که دانشجویان قدم خواهند گذاشت، قدمگاه شهدا است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان آخرین روزهای سال خود را شما با شهدا می گذراند، اظهار کرد: این در حالی است که سال جاری، سالی شهدایی برای تویسرکانی هاست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان افزود: امسال تویسرکان برای سه مرتبه میزبان شهدای گمنام بوده است و فردا نیز با میزبانی از شهید تازه تفحص شده، شهید هاشم آزادبخت برای چهارمین مرتبه میزبان شهدا می شود.
حجت الاسلم محمودزاده با تأکید بر اینکه، فضای معنوی موجود در کاروان راهیان نور و در مناطق علملیاتی، فضایی خاص و ویژه برای بزرگتر شدن و رشد کردن است، تصریح کرد: بهره گرفتن از شهدا و دریافت ره توشه ای چه برای دنیا و چه برای آخرت، مواردی ویژه است که در این سفر معنوی نصیب زائران شهدا می شود.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم در مسیر شهدا حرکت کنیم، اگر بخواهیم آزاد زندگی کنیم، اگر بخواهیم آزاد راه برویم، ضروری است تا در مسیر شهدا قدم برداریم و همانند شهدا اهتمام ویژه ای به نماز اول وقت داشته باشیم و به توصیه های آنان عمل کنیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان افزود: امید است که دانشجویان از این سعادتی که شهدا با امضاء دعوت نامه یشان نصیبشان کرده اند و فرصت پیش آمده، نهایت استفاده را ببرند، تا در زمان بازگشت حسرت از دست دادن این روزها را نخورند.

«مرتضی اردلان» مسئول بسیج دانشجویی تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه امروز 90 دانشجوی تویسرکان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند، گفت: دانشجویان در این سفر معنوی چهار روزه از مناطق عملیاتی و یادمان های مربوط به کربلای چهار، فتح المبین، شلمچه، والفجر هشت، هویزه و طلائیه بازدید می کنند.
وی از حضور روحانیت و راویانی برای بیان خاطرات جنگ و ایجاد فضای معنوی بیشتر در این اردو خبر داد.

یکی از دانشجویان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: رفتن به اردوی راهیان نور در آستانه سال جدید برای ما می تواند، درسی باشد تا بتوانم با آمادگی معنوی خاصی به استقبال بهار برویم و دل های خود را همزمان با نو شدن سال، تازه کنیم.
دانشجوی دیگری نیز از حس خود برای رفتن به این اردو خبر داد و گفت: از هفته گذشته که برای اردوی راهیان نور ثبت نام کردم، برای این لحظات، لحظه شماری می کردم و اینکه من هم می توانم به مناطقی بروم که شهدای ما در آن مکان قدم گذاشته اند بسیار خوشحالم.
به گزارش رودآور، دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور تویسرکانی قبل از اعزام به راهیان نور در نماز خانه دانشگاه آزاد تویسرکان به صورت جمعی زیارت عاشورا را قرائت کردند و سپس با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام مدفون شده در دانشگاه آزاد سلامی دوباره دادند و عهد و پیمانی دوباره با شهدا بستند.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار