به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 28. اسفند 1394 - 11:00   |   کد مطلب: 17351
اردوی راهیان نور دانشگاه صنعتی همدان با اعزام بیش از 170 نفر از دانشجویان این دانشگاه به مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، چند هفته ای است که دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان حال و هوای متفاوتی را در فضای محوطه و سالن طبقه همکف آن احساس می کردند.

فضاسازی های زیبای لابی، از غرفه ثبت نام گرفته تا حوض زیبای ماهی و تا کمی آن طرف تر یادمان موتور یکی از رزمندگان و کبوترهای زیبایش، همه و همه خبر از نزدیکی برگزاری اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه را می داد.

 

با شروع ثبت نام، دانشجویان علاقه مند به شرکت در اردو علاوه بر ثبت نام فردی، دوستان خود را نیز به همراهی با در این سفر معنوی تشویق می کردند.

زمان حرکت فرارسید و قرار شد ساعت 21:30 شب همه دانشجویان شرکت کننده شب را در اردوگاه ابوذر همدان مستقر شوند تا فردا پس از اقامه نماز و صرف صبحانه عازم جنوب شوند.

در راه اولین یادمانی که کاروان وارد آن شد "فتح المبین" بود. پس از آن کاروان در شهر شوش اسکان گرفت و دانشجویان به زیارت حضرت دانیال نبی(ع) رفتند.

صبح زود بود اتوبوس ها شوش را به سمت یادمان ها ترک کردند، اول از همه دانشجویان از یادمان "دهلاویه" و موزه این یادمان بازدید کردند تا بیش از گذشته با ابعاد شخصیتی شهید چمران آشنا شوند، سپس کاروان برای اقامه نماز و صرف نهار در" یادمان شهدای هویزه" توقف داشت تا با بازدید از این یادمان یاد و خاطره شهید حسین علم الهدی را در خود زنده کنند.

 

حضور کاروان در "طلائیه" و یادمان عملیات خیبر مرتضی عبدالعلی زاده راوی کاروان را به یاد خاطرات شیرین او با شهدا انداخت و روایت خاطرات او از تفحص پیکر مطهر شهدا در این منطقه بعلاوه دلگیری غروب معروف طلائیه یکی از تکرار نشدنی ترین خاطرات اردو را برای دانشجویان رغم زد.

 

فردا صبح کاروان اردوگاه شهید مسعودیان اهواز را به سمت "اروند کنار" ترک کرد. دانشجویان پس از بازدید از این یادمان و زیارت شهدای گمنام این منطقه، راهی یادمان "علقمه" شدند. این یادمان یادآور خاطرات و مظلومیت رزمندگان تیپ32 انصارالحسین (ع) و شهدای غواص می باشد.

عمو مرتضی و محمد آقای سیفی کار حرف های نگفته بسیاری از این منطقه داشتند. اشتیاق دانشجویان باعث شد تا خاطرات ناب و بی واسطه ای از این دو راوی کاروان روایت بشود، محمد آقا هم با دوربین حرفه ای که از اول اردو همراه خود داشت توانست تصاویر به یادماندنی را از حضور نسل جوان در این یادمان ثبت کند.

زیارت شهدا و بازدید از یادمان "شلمچه" آن هم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توفیقی بود که دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان به خوبی آن را درک کردند و تلاش داشتند تا بهترین توشه راه خود را از این منتطقه کسب کنند. غروب دلگیر شلمچه هم تمام شد و دانشجویان پس از اقامه نماز بر روی خاک پاک یادمان شلمچه پای روایت گری حاج حسین یکتا نشستند تا بشنوند که "اگر دیروز جبهه دانشگاه بود، امروز دانشگاه جبهه جنگ نرم است."

کم کم دیگر اردو داشت به پایان خود نزدیک می شد و زمان برگشت به همدان نزدیک شده بود. "معراج الشهدا" اهواز آخرین مکانی بود که دانشجویان وارد آن شدند، فضا قدری متفاوت بود، پیکر تازه تفحص شده 30 شهدای دوران دفاع مقدس حال و هوای کاروان را بار دیگر آسمانی کرد. بیان خاطرات عمو مصطفی از تفحص به حال و هوای کاروان رونق بخشید.

در پایان دانشجویان عهد و پیمانی مجدد با شهدا بستند و با خاطراتی خوش کوله باری پر از معنویت و نور معراج شهدا اهواز را به سمت همدان ترک کردند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار