مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. فروردين 1395 - 22:41   |   کد مطلب: 17386
فعال دانشجویی با اشاره به 3 نکته ضروری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از شعار عبور کنیم، ابتدا مسئولان این مساله را باور کنند و سپس با رعایت اصل شفافیت به بحث مبارزه با فساد بپردازند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، مجتبی ثابتی فعال دانشجویی با بیان اینکه شعاری که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال مطرح می‌کنند نقشه راه آن سال را مشخص می‌کند، گفت: به طور معمول تمرکز نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی به سمت شعار سال پیش می‌رود و دولت‌ها سعی می‌کنند در این مسیر حرکت کنند ولی برای تحقق این شعار باید ابتدا گفتمان‌سازی را صورت داد که متاسفانه در دولت گذشته و کنونی اشتباهاتی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: دولت دهم و یازدهم بیش از اینکه به سمت واقعی کردن مسئله و کار جدی پیش بروند به سمت شعار دادن و تدوین دستورالعمل‌های کذایی رفتند و عمق شعاردهی در دولت یازدهم تا اندازه‌ای بود که مقام معظم رهبری خودشان تاکید کردند که از شعار عبور کنید و به سمت اقدام و عمل پیش بروید.

ثابتی ادامه داد: در دوره گذشته نیز مقام معظم رهبری در لفافه صحبت می‌کردند و از دولت‌ها تشویق و حمایت می‌کردند اما برخی مسئولان متوجه عمق اهمیت قضیه نشدند و به همین دلیل مقام معظم رهبری با نگرانی بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

وی اظهار داشت: افرادی که علوم انسانی حوزوی خوانده‌اند می‌دانند که برخی مسائل دارای مفهوم مخالف هستند و زمانی جاری می‌شوند که عده‌ای اصل و مفهوم موافق آن را درک نکرده باشند، مفهوم مخالف اقدام و عمل نیز یعنی از شعارها و گزارشات عملکردی بی‌فایده عبور کنیم به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه اقتصاد مقاومتی کارهایی صورت گرفته ولی سطحی و بخشنامه‌ای بوده است.

ثابتی اضافه کرد: افرادی که فهم و دید سیاسی دارند می‌دانند که تاکید مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی یک تذکر جدی و محترمانه و به این معنا است که شما دیگر نمی‌توانید مردم را فریب دهید و دولت باید فکری در این زمینه داشته باشد.

وی گفت: البته وزیر اقتصاد در نامه‌ای اظهار آمادگی کرده است ولی اگر این آمادگی فقط در شعار باشد مشکل‌ساز می‌شود، مسئولان باید در این زمینه اراده جدی داشته باشند.

ثابتی با بیان اینکه شورای عالی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور راه‌اندازی شده است، گفت: خروجی این شورا چه بوده است؟ مسئولان برای ارائه خروجی موفق در حوزه اقتصاد مقاومتی ابتدا باید این بحث را باور کنند در حالی که هنوز برخی مسئولان اقتصاد مقاومتی را باور ندارند.

این فعال دانشجویی افزود: مبارزه با فساد دومین بحثی است که باید در حوزه اقتصاد مقاومتی پیگیری شود، جهانگیری که رئیس شورای عالی اقتصاد مقاومتی و معاون اول رئیس‌جمهور است باید در مورد فسادها صحبت کند، آیا ما فقط یک بابک زنجانی داریم؟ دولت قبلی از کسی مانند بابک زنجانی حمایت نمی‌کرد و وزرای دولت چنین فردی را نقد می‌کردند ولی نقد ما به دولت کنونی این است که در حال حاضر در بدنه دولت افرادی هستند که علامت سوال به آنها وارد است و دادگاه بین‌المللی بدون گرایش سیاسی آنها را محکوم کرده است.

ثابتی گفت: پرونده کرسنت 50 برابر پرونده زنجانی با فساد مواجه است، چرا قوه قضاییه به این موضوع ورود نمی‌کند؟ چرا شورای عالی امنیت ملی که رئیس آن نیز رئیس‌جمهور است سکوت کرده است؟ خاصیت اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد است.

وی گفت: وزیر اقتصاد به صراحت اعلام کرده است که برخی مدیران دولتی خون به دل من کرده‌اند و از رانت استفاده می‌شود، وی گفته است که منافع برخی افراد در خصوصی‌سازی نکردن است، با این وضعیت چطور می‌توانیم انتظار تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل را داشته باشیم؟

این فعال دانشجویی اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید زمانی که کاری به عمل رسید از آن صحبت کند، روحانی دو سال پیش گفت که ما از رکود عبور کردیم ولی دی ماه امسال مهم‌ترین مسئله اقتصاد را رکورد برشمرد.

وی اصل شفافیت را سومین مسئله برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که مقاوم باشد و هر کسی واقعیات خود را به منصه ظهور بگذارد در حالی که در قراردادهای نفتی تمام شرکت‌های نامحرم خارجی از مفاد قراردادها اطلاع دارند ولی نمایندگان مجلس ما بی‌اطلاع هستند و این مسئله برخلاف قانون اساسی است.

ثابتی عنوان کرد: در رابطه با قرارداد پژو یا هواپیماها نیز شرکت‌های خارجی تمام مسائل را می‌دانند ولی ایرانی‌ها اعم از رسانه‌ها، نمایندگان مجلس، اساتید و دانشجویان اطلاعی در این زمینه ندارند.

وی گفت: ما که موشکی در شعاع سه هزار کیلومتری می‌سازیم چطور نمی‌توانیم یک سم کشاورزی بسازیم یا از ساختن خودرو عاجز هستیم.امیدوارم امسال به سمت اراده واقعی در مسئولان برویم تا مسئله اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل نمایان شود.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار