مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. فروردين 1395 - 1:06   |   کد مطلب: 17475
عضو کمیسیون حقوقی گفت: ۳۷ سال از انقلاب می گذرد و در طی این مدت اتفاقات متعددی رخ داده و طبیعی است اما در هر دوره قولی به مردم داده شده که ...

به گزارش صدای دانشجو، محمد علی اسفنانی، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص مهمترین برنامه کاری نمایندگان در سال جاری گفت: واقع امر این است که 37 سال از انقلاب می گذرد و در طی این مدت اتفاقات متنوع و متعددی رخ داده و این روند، روندی طبیعی است اما در هر دوره قولی به مردم داده شده که مبنی بر این که امروز تازه انقلاب شده وضعیت سخت است تحمل کنید، بعدها بهتر می شود! این گونه صحبت کردن با مردم در  دوران ترورها و تقسیمات و اتفاقات ناگوار داخلی نیز وجود داشت و بار دیگر به مردم وعده داده شد تا تحمل کنند و اوضاع بهتر خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود:  در طول زمان جنگ هم وعده بهتر شدن اوضاع در پیان جنگ را دادند تا کشور به زمان سازندگی رسید و بیان کردند که یک بمب می تواند خانه ای ار در لحظه ای  خراب کند ولی ساختش طول می کشد باز هم وعده صبر و تحمل به مردم دادند و ملت ایران نیز تحمل کردند تا اینکه نوبت به  محاصره اقتصادی کشورمان توسط غرب رسید و بعد گفتند تحریم و بعد گفتند انرژی هسته ای تا به امروز با مردم صحبت از تحمل صبر کردیم و انقلاب را به این نقطه رساندیم.

 

اسفنانی در ادامه با تأکید بر این مطلب که امروز در نقطه پسا تحریم قدم گذارده ایم، اظهار داشت: شروع دوره پسا تحریم کشور از سال جاری آغاز می شود و آغاز این دوره مصادف با اغاز مجلس دهم است و نمایندگان مجلس می بایست  در سال 95 قانونی را تدوین وتصویب کنند که به تمامی وعده ها در طول این 38 سال را پاسخگو باشد.

 

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس اذعان داشت: معتقدم مهمترین اولویت مجلس این است که به مردم ثابت کنند که این همه قولی که 38 سال گذشت به منصه ظهور خواهد رسید و طبیعتا کار مجلس بسیار سنگین است و نمایندگان در دو مطلب باید بسیار جدی و فعال وارد شوند یکی بحث معیشت مردم و واقعا اجرای عدالت معیشتی در بین مردم ما تفاوت درآمدها بیداد می کند و این فاصله به حدی است که آدم های گرسنه‎ای که  از فرط گرسنگی نمی تواند سر به بالین بگذارد و از فرط شرمندگی خانواده خوابش نمی برد فراوان داریم و از طرف دیگر نیز آدم هایی هستند که از فرط پرخوری شب تا صبح نمی توانند بخوابند فراوان داریم و وجود این همه فاصله شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست. نظام اسلامی نباید چنین فضایی داشته باشد.

 

نماینده مردم اصفهان گفت: نمایندگان می بایست با تدوین قانون این موضوع را در نظام جمهوری اسلامی تعدیل کنند.  

 

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به تدوین و تضویب قانون برنامه ششم توسعه توسط نمایندگان دور دهم اشاره و بیان داشت: برنامه پنج ساله ششم برنامه ای ریل گذاری برای دولت بشمار می رود و  دولت می تواند به راحتی از اجرای قانون و از بار مسئولیت شانه خالی کند و بگوید به من چه ارتباطی دارد. من راهی رفتم که مجلس برای من ترسیم کرد اما مجلس نمی تواند چنین دفاعی کند که ما ترسیم کردیم دولت نرفت. لذا در بحث تقسیم عادلانه ثروت در کشور در بحث تعدیل میزان درآمدها عوامل برخی از افراد و برخی از اشخاص در جامعه به صورت سرطانی رشد کرده‌اند و ضروریست در برنامه ششم توسعه این موضوع تعدیل شود.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در سال جاری نه تنها می بایست به مسائل اقتصادی و کم شدن فاصله طبقاتی توجه کنند بلکه تمام تلاش خود را برای کم کردن بزه های اجتماعی انجام دهند و برای برطرف شدن معضلات اجتماعی فکر کنند.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار