مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. ارديبهشت 1395 - 11:06   |   کد مطلب: 17757
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد:
مبنای گفتمان توسعه پایدار اومانیسم است
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه اولویت اصلی در بسیج دانشجویی تبیین جریان انقلابی و مقابله با جریان غیرانقلابی است خاطرنشان‌کرد: به تعبیر رهبری مبنای گفتمان توسعه پایدار اومانیسم است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی "سید حسین راسخی" در نشست مسئولین پایگاه‌های بسیج دانشجویی استان، ضمن تبیین اولویت اصلی در بسیج دانشجویی، تبیین جریان انقلابی و مقابله با جریان غیرانقلابی را مبنای کار عنوان‌کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی -که شعار سال 95ست، ذیل گفتمان انقلابی تعریف می‌شود.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 1404، شناخت گفتمان دولت را ضروری توصیف‌کرد و افزود: به تعبیر رهبری مبنای گفتمان توسعه پایدار اومانیسم است.

راسخی خاطرنشان‌کرد: رهبری دانشجویان را افسر، نه سرباز و نه فرمانده کلان می‌خوانند؛ کسی که در میدان حاضر است، هم قدرت تفکر، هم ایده‌پردازی و هم عمل به‌هنگام دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ روحیه انقلابی خاطرنشان‌کرد: هدف اصلی دشمن مقابله با روحیه انقلابی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن تاکید بر ضرورت بازخوانی پیام امام(ره) و اهداف تشکیل بسیج، سبک زندگی و سیره شهدایی چون آوینی، باکری و شهریاری را الگوی مناسب توصیف‌کرد و گفت: همواره دو اصل را باید مورد توجه قراردهیم؛ دشمن‌شناسی و برائت، ولی‌شناسی و اطاعت.

راسخی در تبیین اهمیت تفکر، کار تشکیلاتی را عاقلانه فکرکردن و عاشقانه عمل‌کردن توصیف‌کرد و اظهارداشت: هر فعالیت در دانشگاه باید با پشتوانه عقل و منطق باشد.

وی با تاکیدبر شناخت جایگاه بسیج دانشجویی و جمهوری اسلامی اظهارداشت: دانشجوی بسیجی باید مسائل جهان و دنیای اسلام را رصدکند و نسبت‌به وقایع تحلیل داشته‌باشد.

راسخی با بیان اینکه تشکیل بسیج، از سه پیام مهم حضرت امام(ره) بود گفت: امام(ره) با این تدبیر خواست جلوی نفوذ ایادی شرق و غرب در دانشگاه را بگیرد.

وی غفلت نیروهای انقلابی را باعث مصادره اندیشه‌های امام(ره) دانست و افزود: مبنا و اصل، اندیشه و امام(ره) و گفتمان انقلاب است، و حسن این گفتمان پرداختن به ریزترین مسائل است.

راسخی خاطرنشان‌کرد: مسئله‌یابی، اولویت‌یابی و برنامه‌ریزی برای حل آنها در بسیج دانشجویی در فرایند انجام کار باید در نظر گرفته‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت مجاهدت اقتصادی مطالبه‌گری تخصصی را در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری توصیف‌کرد و گفت: برای مبارزه با فساد اقتصادی از استان خودمان شروع‌کنیم.

راسخی افزود: شناسایی، مطالبه‌گری تخصصی، شناخت نیازهای اصلی استان و آشنایی با طرح کلان توسعه ازجمله کارهایی است که در این زمینه باید انجام‌داد.

وی با بیان اینکه در این راستا باید ظرفیت‌های خودمان را شناسایی کنیم اظهارداشت: ظرفیت گفتمانی برای شبکه‌سازی در بسیج وجوددارد.

راسخی گفت: اسلام ناب در تقابل با اسلام آمریکایی است و برای شناخت اسلام ناب مطالعه سیره و خط فکری امام(ره) ضروری است.

وی تاکیدکرد: سه مولفه آرمان‌گرایی، واقع‌بینی و اتخاذ راهبرد مناسب را باهم در بسیج دانشجویی لحاظ‌کنید.

مسئول بسیج دانشجویی استان توجه‌به محتوا، ساختار، فرهنگ، روحیه، اقتدار و رفتار انقلابی و اقدام و عمل را در راستای ترویج گفتمان انقلابی لازم دانست و تاکیدکرد: استکبارستیزی، کلان‌نگری در جبهه دشمن، دشمن‌شناسی قوی، احیای ساختار و روحیه و منش انقلابی باید مدنظر ما باشد.

راسخی خاطرنشان‌کرد: باید سیره مجاهدین انقلاب را بشناسیم و تقویت کنیم، معنویت را در بسیج دانشجویی افزایش دهیم و احیاها ازجمله احیای علمی را در برنامه داشته‌باشیم.

وی با بیان برخی از ویژگی‌های نیروی بسیجی گفت: اخلاص در عمل، توجه‌به اهمیت و ضرورت تفکر و تعقل، اعراض از دنیا و تقید به شریعت، عمل به تکلیف و اهل مبارزه و کار سخت بودن باید در ما تقویت شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار