مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. ارديبهشت 1395 - 10:06   |   کد مطلب: 17948
سومین همایش ملی رباتیک در دانشگاه صنعتی همدان با عنوان «از دانشگاه تا صنعت» آغاز به کار کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، عصر دیروز سومین همایش ملی رباتیک در دانشگاه صنعتی همدان با عنوان «از دانشگاه تا صنعت» آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در این مراسم با بیان اینکه این همایش در محورهای مختلفی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش طی امروز و فردا در کارگاه‌های مختلف انجام خواهد شد.

محمود نیلی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید به دنبال آموزش مهارت‌ها در صنعت باشید زیرا مدرک به تنهایی، ارزش خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر در کشورهایی همچون کره جنوبی مدارک ارزش آنچنانی ندارد، افزود: شاخصه دیگر افراد موفق، داشتن اخلاق حرفه‎ای در صنعت است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر اینکه آینده برای کسانی است که کاربلد باشند و صبوری کنند، گفت: همراه همه این شاخصه‎ها داشتن اخلاق حرفه‎ای از دیگر مشخصات افراد موفق و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید پس از فارغ‎التحصیلان به دنبال حل مشکلات بروند و در انتظار حل شدن مشکلات از سوی دیگران نباشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز خطاب به دانشجویان یادآور شد: باید از فرصتی که در دانشگاه دارید استفاده کنید تا از وضعیت موجود لذت ببرید.

سیدعلی‎اکبر موسویان با بیان اینکه خارج از دانشگاه فضا، فضای نوآوری نیست و این عاملی است که صنعت ما از آن رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: دانشجویان بنده پس از خروج از دانشگاه و ورود به صنعت همیشه از وضعیت موجود در بازار تولید گلایه می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که رقابت در صنعت ما وجود نداشته باشد وضعیت همین خواهد بود، افزود: برای مثال در صنعت خودروسازی سال‎هاست که در حال کپی‎برداری از خودروهای دیگر هستیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یادآور شد: تا زمانی که آیین و مقررات واردات یا صنعت تغییر نکند وضعیت همین خواهد بود بنابراین تا زمانی که در دانشگاه هستید از فضای علمی آموزشی و پرانرژی استفاده کنید.

موسویان با بیان اینکه برخی تصور می‎کنند وضعیت در آن سوی مرزها بهتر است در صورتی که چنین نیست، در ادامه افزود: اقتضای کار صنعتی در این است که خود و حرفه خود را پرورش دهید.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم فنون نوین دانشگاه تهران نیز از دانشجویان خواست به دنبال صنعت بروند و همه دنبال عضو هیأت علمی شدن در دانشگاه نباشند، ادامه داد: درست است داشتن مدرک خوب است اما داشتن مدرک برای داشتن یک شغل موفق وحی منزل نیست.

مهدی طالع ماسوله خطاب به دانشجویان گفت: البته بنده فوق دکترا نیز خوانده‎ام و این را نفی نمی کنم اما باید بگویم هر کدام از شما باید به دنبال علایق خود باشید شاید عده‌ای از شما حتی قبل از گرفتن کارشناسی، کار خود را پیدا کنید.

وی با بیان اینکه نباید به صنعت موجود اکتفا کرد، به‌خصوص به صنعت مشکل‎دار کشور؛ افزود: شما باید خود برای ساخت آینده خود تلاش کنید.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم فنون نوین دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه تحصیل شما محدود به زمان و مکان نیست اظهار کرد: اگر می‌بینید آینده شما در جایی دیگر تضمین می‎شود لحظه ای درنگ نکنید و برای تحصیل و آموزش مهارت‎ها به هر کشوری که می‌خواهید بروید تا بعد از بازگشت بتوانید کشور خود را آباد کنید.

وی از دانشجویان خواست مشکلات موجود را برای خود یک فرصت بدانند و با جنگیدن با آن‌ها خود را توانمند سازند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار