مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. تير 1395 - 22:59   |   کد مطلب: 18419
امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم برخورد جدی با پدیده شوم حقوق‌ نجومی گفت: دریافت‌کنندگان حقوق چندصد میلیونی چهره روحانی نظام اسلامی را مخدوش کردند که باید برگردند و توبه کنند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی پدیده شومی است، اظهار کرد: این موضوع چهره روحانی نظام را مخدوش کرده و دل مردم را به درد آورده است.

وی با بیان اینکه هر کس در دنیا در معرفت دنیاشناسی وارد نباشد و دنیا را نشناسد بیچاره است، افزود: دنیا برای کسانی که آن را نمی‌شناسند خردکننده است و شمشیر دودم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر دنیا به عنوان ابزاری برای سعادت و تعالی دیده شود، موجب رشد انسان خواهد شد، خاطرنشان کرد: دنیا عبرت‌خانه است و انسان باید با دید عبرت به دنیا بنگرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر دنیا برای کسی هدف شود آن شخص بیچاره می‌شود، اظهار کرد: دنیاشناسی اصل است.

محمدی با اشاره به اینکه دنیا خانه عافیت است، خاطرنشان کرد: البته دنیا تجارت‌خانه دوستان خداست و باید از آن کمک گرفت و توشه برداشت تا به سعادت رسید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دنیا برای عده‌ای هدف می‌شود، اظهار کرد: برخی دنیا را فقط برای لذت می‌خواهند و این امر در نهایت ضرر است.

وی خاطرنشان کرد: برای هزاران موضوع کتاب نوشته شده است اما برای دنیا کتابی نوشته نشده است و ما باید بدانیم با ماهیت دنیا چه کنیم.

محمدی با تأکید بر اینکه کسانی که دنیا را شناختند ذره‌ای به دنیا آلوده نشده‌اند، بیان کرد: زهد برخی به این معنا است که ذره‌ای از محبت همه لذت‌های دنیا در دل آنها نیست.

وی با بیان اینکه دنیا بد نیست اما حب به آن و لذت‌های دنیوی بیچاره‌کننده است، گفت: کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند و دل به این ارقام خوش کرده‎اند انسان‌های کوچکی هستند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: شهادت، سعادت است و با شهادت همه گناهان بخشیده می‌شود اما حق‌الناس با شهادت هم پاک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی پیامدهای خوبی ندارد و باید با آن برخورد شود، گفت: این موضوع باعث ایجاد تصورات نامناسبی از انقلاب در بین مردم و دیگر کشورها می‌شود.

محمدی بیان کرد: برخی حقوق میلیاردی می‌گیرند، در حالی که در جامعه کسانی هستند که توان خرید یک نان را هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه این افراد انگار خبر از قیامت و یوم‌الحساب ندارند، خاطرنشان کرد: درباره حق‌الناس روایات و حدیث‌های بسیاری داریم و حضرت حق از آن نمی‌گذرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کسانی که بیت‌المال را در اختیار دارند خدا به دادشان برسد، افزود: کسانی که حقوق چند صدمیلیونی دریافت می‌کنند می‌خواهند به کجا برسند؟

وی با اشاره به اینکه آل سعود را پول بیچاره کرد، گفت: آل سعود نیز مانند بنی‌امیه در جهنم سقوط کرده است.

محمدی تأکید کرد: این افراد با حقوق چند صدمیلیونی چهره روحانی نظام اسلامی را مخدوش کردند و باید برگردند و توبه کنند.

وی با بیان اینکه هر کس شمشیر ظلم را بیرون بکشد با همان شمشیر کشته می‌شود، خاطرنشان کرد: این حدیث از حضرت علی(ع) است که مصداق این موضوع امروز بیانگر حال و روز برخی از کشورهای غربی است.

محمدی با اشاره به اینکه داعش به دلیل شکست در سوریه و عراق قصد رفتن به افغانستان را دارند، گفت: متأسفانه در افغانستان طالبان هم وجود دارند که آسیب هستند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان نهاد بسیار تأثیرگذاری است و اگر این نهاد نبود معلوم نبود چه کسانی با چه تفکری به مجلس می‌رفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار