مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. تير 1395 - 11:26   |   کد مطلب: 18424
دریادار فدوی در همایش بازاندیشی مفاهیم جنگ‌های آینده:
در صورت نیاز ضربات جبران ناپذیری به سعودی‌ها وارد می‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد عربستان از هیچ یک از پارامترها برای تهدید ایران برخوردار نیست و اگر نیاز شود می‌توانیم ضربات جبران ناپذیری به سعودی‌ها وارد کنیم.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس،‌ دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در همایش بررسی مؤلفه‌های جنگ‌های آینده که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن به خصوص آمریکایی‌ها بسیاری از مبانی قدرت ما را نمی‌فهمند گفت: از جمله این موارد ایمان به خدا و روحیه شهادت‌طلبی و ایثار است که در طول سال‌های جنگ به خوبی نشان داده شد و بعد از آن نیز در مقاطع مختلف شاهد این مؤلفه‌ها بودیم.

فدوی با بیان اینکه شناخت دشمن از توان نظامی ما موجب بازدارندگی می‌شود، گفت: ما یک تکلیفی بر گردن داریم و آن این است که باید با تمام توان خود در عرصه دفاع از انقلاب و اسلام حاضر باشیم تا خدا نیز به وعده خودش یعنی کمک به ما عمل کند.

وی با اشاره به تسلط آمریکایی‌ها در پیش از انقلاب در تمامی مراکز استراتژیک ایران گفت: آنها پیش از انقلاب بر برخی مراکز مهم مانند بانک مرکزی، وزارت کشاورزی و تلویزیون تسلط کامل داشتند تا از این طریق ما را وابسته کنند و ما دیدیم که پس از رفتن آنها نیز ما در بسیاری از موارد هنوز به خارج از کشور وابسته بودیم و متأسفانه امروز 98 درصد از بذر مورد استفاده در کشور از خارج تأمین می‌شود که در این میان فکر می‌کنم تنها گندم استثنا باشد که آن هم به دلیل تأکیداتی بود که از طرف امام (ره) و رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه آمریکا را دشمن اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ دشمن اصلی ما در 8 سال دفاع مقدس عراق نبود و امروز هم دشمن ما رژیم سعودی نیست و اینکه برخی بخواهند دشمنی عربستان را جایگزین دشمنی آمریکا کنند از مصادیق نفوذ است.

فدوی تصریح کرد: سعودی ها بدون اجازه آمریکا حتی قدمی بر نخواهند داشت و آنها از هیچ پارامتری برای تهدید جمهوری اسلامی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم که برخی در داخل این حرف‌ها را می‌زنند و دنباله‌رو هدف دشمنان اصلی ما مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که می‌خواهند این تفکر را جا بیندازند که دشمنی رژیم سعودی را جایگزین آمریکا کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد:‌ در صورت نیاز می توانیم ضربات جبران ناپذیر به سعودی ها وارد کنیم.

فدوی افزود: نیروی دریایی سپاه در طول شبانه‌روز صد فروند شناور در خلیج فارس برای مأموریت گشت و شناسایی دارد و هر شناوری که بخواهد از این منطقه عبور کند ما در کنار آنها هستیم ولی سال‌‌هاست که خبری از شناورهای عربستانی نیست.

وی گفت: اگرچه عربستان شناورهای بزرگی در اختیار دارد اما در طول این چند سال هیچ گاه آنها را ندیدیم جز در مواردی که بخواهند به سمت دریای سرخ بروند که مجبورند از تنگه هرمز عبور کنند اما مأموریتی برای گشت ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: نه تنها عربستان بلکه هیچ کدام از کشورهای خلیج فارس از مؤلفه تهدید و حمله علیه جمهوری اسلامی برخوردار نیستند.

دریادار فدوی در ادامه به یکی از مصوبات مهم آمریکا در سال 97 میلادی در خصوص الزامات این کشور برای ورود به جنگ اشاره کرد و گفت:‌این مصوبه چهار الزام نظامی و حدود 9 الزام سیاسی و غیر نظامی دارد.

وی گفت: سنجش معادلات و تحولات دقیق در خصوص بروز جنگ، اطمینان از توانایی کنترل دامنه و شدت جنگ در سطح مطلوب، اطمینان از پذیرش تلفات جانی توسط جامعه شهروندی و نظامی آمریکا و نیز اطمینان از پیروزی قطعی و سریع در جنگ چهار مؤلفه نظامی است که در این مصوبه آن را می‌بینیم و جای سوال است که آیا آمریکایی‌ها می‌توانند این الزامات را در نبرد با قدرتی مانند جمهوری اسلامی به دست آورند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به برخی الزامات سیاسی و غیرنظامی این مصوبه آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مؤلفه‌ها درک و تعریف از منافع ملی آنهاست و مولفه دیگر برآورد هزینه‌های جنگ و نیز جلب افکار عمومی دنیا و همراهی آنها به خود است.

وی یکی از الزامات مهم در این مصوبه را آشکار شدن تزلزل و تردید در اراده طرف مقابل عنوان کرد و گفت: این پارامتر یکی از مهم‌ترین الزامات است که گاهی می‌بینیم آنها سعی دارند در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این تردید و تزلزل را ایجاد کنند که عدم وجود وحدت ملی، وجود گروه‌های فشار برای فشار آوردن به سیاست‌ها، شکل‌گیری شکاف طبقاتی و اختلافات اقتصادی، عدم وجود رهبری قاطع و جامع‌نگر، عدم ورود استراتژی مشخص و مدون و نیز عملکرد انفعالی در برابر دشمن از جمله مؤلفه‌هایی است که می‌تواند این تزلزل و تردید را در یک نظام ایجاد کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به اظهارات دو ماه قبل وزیر دفاع آمریکا در امارات اشاره کرد و افزود: او می‌گوید آمریکا با کمک متحدین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود به دنبال ایجاد یک توان بازدارنده در برابر ایران است.

فدوی افزود: این اظهارات یک سخن تبلیغاتی از زبان یک خبرنگار یا مرکز مطالعات نیست بلکه وزیر دفاع آمریکا این حرف را می‌زند و آنها به این موضوع اعتقاد دارند و این نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها به ایران به عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از اولین روز سال 1366 طعم تلخ مقابله با نیروهای سپاه را در خلیج فارس چشیده‌اند و هر بلایی که سر آنها در طول این مدت آمده از طرف نیروی دریایی سپاه بوده است و این را خود آنها اذعان کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار