مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مهر 1395 - 7:55   |   کد مطلب: 18634
معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با صدای دانشجو:
حدود4500 دانشجوی ورودی خواهیم داشت/ حذف دوره شبانه از سیاست های داخلی دانشگاه است
یکی از تفاوت های قابل مشاهده نسبت به سالهای گذشته، عدم پذیرش دانشجو در نوبت شبانه در دوره کارشناسی است. همین ها را مورد سوال قرار داده ایم و به گفتگوی کوتاه با دکتر عباس افخمی، معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا نشسته ایم.

به گزارش صدای دانشجو، دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جامعه ترین دانشگاه غرب کشور شناخته می شود که 11هزار دانشجو در حال تحصیل در آن هستند.

 

 طبق اطلاعیه رسمی سایت دانشگاه بوعلی سینا ثبت نام اینترنتی و حضوری پذیرفته شدگان دوره کارشناسی این دانشگاه در این هفته انجام خواهد شد.

 

 یکی از تفاوت های قابل مشاهده نسبت به سالهای گذشته، عدم پذیرش دانشجو در نوبت شبانه در دوره کارشناسی است. همین ها را مورد سوال قرار داده ایم و به گفتگوی کوتاه با دکتر عباس افخمی، معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا نشسته ایم.

 

آنچه را که در ادامه می خوانید متن مصاحبه کوتاه ما با دکتر افخمی که در دفتر معاونت آموزشی دانشگاه انجام شده است.

 

 

دانشگاه بوعلی سینا در سال تحصیلی جدید چه تعداد پذیرفته شده در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خواهد داشت؟

 

ما تقریبا در سه مقطع 4500 دانشجو می پذیریم که از این تعداد حدود 1500 دانشجو در دوره های تکمیلی و حدود 3000 هزار دانشجو در دوره کارشناسی هستند.

 

 

 

ثبت نام ها چگونه است؟ احتمالا ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان یافته؟

 

ثبت نام دوره های تحصیلات تکمیلی تمام شده است و البته برای دانشجویانی که نتوانستند ثبت نام کنند تاریخ جدیدی اعلام شده است و ثبت نام دوره کارشناسی نیز در همین هفته از روز دوشنبه انجام خواهد شد.

 

 

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای دانشگاه بوعلی سینا دوره شبانه تعریف نشده بود و طبق سیاست های جدید دانشگاه بوعلی سینا، دوره نوبت دوم  در دوره کارشناسی در تمامی رشته ها حذف شد. علت اصلی این تصمیم چه بود؟

 

بله این در سیاست های داخلی دانشگاه بود که در دوره کارشناسی دانشجو کارشناسی ما نپذیریم. دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه ما در سال های گذشته تعداد زیادی از پذیرفته شدگان دوره کارشناسی برای ثبت نام حضور پیدا نمی کردند. از سوی دیگر رتبه های پذیرفته شده در دوره نوبت دوم یا شبانه از رتبه های روزانه پایین تر بودند. عامل دیگر اینکه شهریه پرداختی آنها کفاف مخارجشان را نمی کند.

 

 

آماری از میزان عدم ثبت نام دانشجویان دوره شبانه دارید؟

 

سال گذشته بطور میانگین بالای 30 درصد دانشجویان شبانه ثبت نام نکردند که البته این آمار در برخی رشته ها به 50 درصد هم می رسید.

 

پایان/

دیدگاه شما

آخرین اخبار