مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. دى 1395 - 23:41   |   کد مطلب: 18878
یک طلبه نهاوندی در حین ادای فریضه امر به معروف از سوی یک ضارب موتورسوار مورد ضرب و شتم قرار گرفت که این فرد هنوز شناسایی نشده است.
کرمیان: برخي مي‌گويند چرا امر به معروف كردي؟ مگر مي‌شود مسلمان بود و بي‎تفاوت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سعید کرمیان، طلبه نهاوندی، در حین ادای فریضه امر به معروف از سوی یک موتورسوار مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی که حال خوبی نداشت و به سختی صحبت می‌کرد در گفت‌وگو با فارس به تشریح اتفاق رخ داده پرداخت و اظهار کرد: آن شب برای خرید به بیرون از منزل رفتم که آن طرف پیاده‌رو دیدم یک خانم در حال تردد است و موتورسواری آرام آرام و با صحبت آن خانم را دنبال می‌کرد.

این طلبه مجروح بیان کرد: حرکت موتورسوار موجب ناراحتی این خانم شده بود و باعث شد تا این خانم با الفاظی این مرد را از خود دور کند، بنده با دیدن این صحنه پیش رفتم تا مانع مزاحمت موتورسوار شوم.

وی ادامه داد: در همین حین آن خانم نیز با داد و بیداد از مردم کمک می‌خواست، بنده برای مقابله با موتورسوار وارد شدم که آن راکب محکم با آرنج به فک من ضربه زد.

کرمیان با اشاره به اینکه این اتفاق باعث خونریزی شدید در ناحیه فک‌ام شد، اظهار داشت: شدت جراحت وارده به حدی بود که تا چند ساعت خونریزی بند نمی‌آمد؛ به هر سختی بود خود را منزل رساندم، با وجود اصرار همسرم برای انتقال به بیمارستان، تا صبح صبر کردم شاید حالم بهتر شود ولی نشد!

وی با بیان اینکه فردای همان روز برای درمان به بیمارستان بعثت منتقل شدم، اظهار داشت: پنج روز در بیمارستان بعثت بستری بودم، هنوز ضارب شناسایی نشده است، اما نیروی انتظامی پیگیر این موضوع است اما بنده خودم در شناسایی می‌توانم کمک کنم چون چهره ضارب را کاملاً به یاد دارم.

این طلبه مجروح با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه انسانی، اخلاقی و دینی است، گفت: برخی به من می‌گویند اگر دخالت نمی‌کردی مجروح نمی‌شدی! در جواب باید بگویم اگر امام حسین (ع) هم نسبت مسئله امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت بود، اکنون دین اسلام به دست من و شما نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه بنده از این ضارب شکایت کرده‌ام، افزود: در روزهای اول به خاطر پیگیری درمان، فرصت شکایت نداشتم که دیروز با مراجعه نیروی انتظامی به منزل ما، شکایت بنده از ضارب را تنظیم کرد.

*دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پیگیر دستگیری ضارب هستند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهاوند نیز گفت: این طلبه قبلاً نهاوند بود اما اکنون دو سال است که در حوزه علمیه همدان تحصیل می‌کند.

کامران کریمی بیان کرد: این طلبه طی سرکشی که به شهرستان نهاوند داشت، ساعت 10 شب برای خرید در منطقه حسن‌آباد نهاوند با صحنه مشاجره یک خانم و آقا مواجه می‌شود، برای کمک وارد این صحنه می‌شود اما موتورسوار از این اتفاق ناراحت می‌شود و با آرنج دست ضربه‌ای به فک طلبه وارد می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهاوند اضافه کرد: طلبه که در آن شب با لباس شخصی بوده است، پس از ضربه و خونریزی به منزل رفته و فردای آن روز به بیمارستان نهاوند می‌رود و پس از متوجه شدن از شکستگی فک خود برای ادامه درمان به بیمارستان بعث همدان مراجعه و بستری می‌شود.

وی با بیان اینکه ضارب فراری است و هنوز شناسایی نشده است، گفت: این مسئله در شورای تأمین شهرستان نهاوند مطرح شده است، از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درخواست شد تا در اولین فرصت این شخص را دستگیر کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار