مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. دى 1395 - 16:24   |   کد مطلب: 18968
کارشناس مسائل سیاسی گفت: به دلیل اینکه در برجام منافع زیادی گیر آمریکا آمده است، بعید است که دولت آقای ترامپ نسبت به موضوع هسته ای واکنش تندی نشان دهد.
هدف همه دولتمردان آمریکایی براندازی جمهوری اسلامی است فقط روش آنها متفاوت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، محمود قاسمی در رابطه با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و نگاهش به برجام در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: دولت آینده آمریکا که حدود ده روز دیگر رسما قدرت را به دست میگیرد، بعید است که نسبت به موضوع برجام دید پاره کردن سند را داشته باشد چون در برنامه جامع اقدام مشترک منافع آمریکایی ها بیشتر از ما لحاظ شده است به لحاظ این که آنها یک مقدار از اعتماد تیم ایرانی سو استفاده کردند و خیلی از منافع خودشان را در برجام دیدند.

وی افزود: درست است که آقای ترامپ نسبت به تیم اوباما جنگجوتر و خشن تر است و کلا در سی و هشت سال گذشته جمهوری خواهان بیشتر زبانشان زبان تهدید، موشک و جنگ بوده اما درواقع جناح مقابلش که دموکرات ها هستند باکشورهای دنیا از جمله ایران بیشتر خواسته اند با زبان دیپلماسی وارد کار شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی اشاره داشت: آنچه که پیش بینی می شود به دلیل اینکه در برجام منافع زیادی گیر آمریکا آمده است و از طرفی بحث رژیم صهیونیستی در منطقه و به نوعی وابستگان به آمریکا مثل قطر، کویت، عربستان، امارات اینها به نوعی راضی هستند به این که محدودیت هسته ای در ایران ایجاد شده است بعید است که دولت آقای ترامپ نسبت به موضوع هسته ای واکنش تندی نشان دهد.

وی در رابطه با روش دولت بعدی آمریکا اظهار داشت: ممکن است روش ترامپ در مواجهه با ایران متفاوت باشد، یک اصل کلی هم وجود دارد و آن این است  از سال57 تا به امروز رؤسای جمهور آمریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات تردیدی در دشمنی آنها با نظام جمهوری ایران نبوده است که ما بخواهیم بگوییم ترامپ آمده پس حتما با ما راه می آید اینها خیلی بعید است.

قاسمی تأکید کرد: درواقع هدف دولتمردان آمریکایی براندازی جمهوری اسلامی است، منتهی روش هایشان متفاوت است. بعضی روش دیپلماسی داشته و بعضی روش تهدید و ارعاب.

وی در رابطه با موضوع برجام صبر کردن تا روی کار آمدن ترامپ را مسیر درست خواند و تأکید کرد: ما این ده روز را صبر می کنیم ببینیم آقای ترامپ اولین دیپلماسی سیاست خارجی اش به چه شکلی خواهد بود آنچه که هست و در فرمایشات مقام معظم رهبری هم بود این است که ما هیچ قضاوتی در مورد رئیس جمهور منتخب آمریکا نمیکنیم، منظور حضرت آقا این بود که ما به عملکردش نگاه میکنیم. این تحلیل هایی که ایشان چه رویکردی خواهد داشت بهترین کار این است که در ده روز آینده و در شروع دولت ایشان ببینیم چه رویکردی را در رابطه با برجام در پیش میگیرد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار