مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. دى 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 19002
این روزها یافتن شغل مناسب و متناسب با رشته تحصیلی آرزوی بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده است، اما هستند افرادی که خود، شغل مورد علاقه‌شان را ایجاد می‌کنند.
کارآفرینی با دست‌خالی/ دانشجویانی که از خاک، طلا آفریدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، مهدی پیریایی، یکی از صدها جوانی است که به‌جای از دست دادن فرصت و انتظار برای یافتن شغل، خود دست به کار شده و برای خود و دیگران کارآفرینی کرده است.

وی که امروز به‌عنوان یک کارآفرین موفق در عرصه کشت و تولید گاهان دارویی شناخته می‌شود، درباره چگونگی ورود به این شغل گفت: کار خود از دوران دانشجویی به همراه 4 نفر از دوستانم آغاز کردیم زیرا همه در رشته کشاورزی با گرایش گیاهان دارویی تحصیل می‌کردیم و تصمیم گرفتیم برای خود درآمدی نیز داشته باشیم.

پیریایی در گفتگو با "نافع" ادامه داد: پس از پایان تحصیل نیز گروه 5 نفره ما به فعالیت خود ادامه داد و اکنون 6 سال است که در عرصه تولید خشکبار و گیاهان دارویی مشغول به کار هستیم.

وی با اشاره به‌سختی روزهای نخست کار بیان کرد: ابتدا هیچ نداشتیم، زمین اجاره کرده و گیاهان را کشت کرده و سپس بسته‌بندی کرده و می‌فروختیم؛ کم‌کم کار پیشرفت کرده و سرمایه ما بیشتر شد تا اینکه در سال 92 موفق به راه‌اندازی واحد تولیدی شدیم.

کارآفرین موفق ملایری اظهار کرد: امروز عرقی‌جات گیاهی، عطرمایه، خشکبار و گیاهان خشک کرده تولید شده در شرکت ما نه تنها در ملایر و استان همدان که به سایر شهرها نیز صادر می‌شود و مشتریان ثابتی در تهران، بروجرد و اراک داریم.

پیریایی گفت: علاوه بر 5 نفر اولیه برای افراد دیگری اشتغال‌زایی کرده‌ایم به‌طوری‌که در فصل تولید و برداشت و بسته‌بندی محصولات، 15 نفر مستقیم و 20 نفر به‌صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 

 

وی بابیان اینکه تسهیلات اقتصاد مقاومتی کمک زیادی به آن‌ها کرده، اضافه کرد: تاکنون دو نوبت و هر بار30 میلیون تومان از بسیج سازندگی وام گرفته و کار را توسعه داده‌ایم و تأثیر زیادی در کار داشته است.

پیریایی که تنها 29 سال دارد، اظهار کرد: امروز به کمک وام‌های اقتصاد مقاومتی، درآمد خوبی داشته و سرمایه ما به 150 تا 200 میلیون تومان رسیده است.

وی اعلام کرد: امروز دو واحد تولیدی داریم که یکی در 10 کیلومتری ملایر روستای حاجی‌آباد و دیگری در ازناو قرار دارد.

پیریایی بیان کرد: همچنین از دو سال پیش، تولید چیپس میوه را نیز آغاز کرده‌ایم و امسال به تولید انبوه رسیده و این واحد تولیدی ظرفیت تولید 20 تن چیپس میوه در سال را دارد.

وی گفت: هرچند این محصول برای مردم تازگی دارد، اما مشتریان دائمی ما به دلیل کیفیت محصولات قبلی از آن استقبال می‌کنند و از طرف دیگر این خوراکی خوشمزه می‌تواند جایگزین بسیاری از تنقلات ناسالم شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار