مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. دى 1395 - 19:33   |   کد مطلب: 19015
یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: آمریکایی‌ها به قول خود در برجام پایبند نبودند با این حساب به صحبت شفاهی آنها در مورد لغو تحریم‌ها نمی‌توان امیدوار بود.
آمریکا به آنچه امضا کرد پایبند نبود/ با این حساب به‌ قول شفاهی آنها اعتمادی هست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو،  فواد ایزدی، کارشناس مسائل هسته ، در خصوص خروجی نشست وین با حضور ایران و 1+5 گفت: صراحتا باید گفت این نشست خروجی نداشت البته اصل اقدام ایران که باید عهدشکنی آمریکایی ها را اعلام می کرد کار درستی بود.

 

وی با بیان اینکه بیانیه خروجی این نشست بیانگر آن بود که نشست وین دستاورد چندانی نداشت، گفت: براساس بند 36 پروسه‌ای  برای اعلام نقض عهد آماده شده است که در قدم اول جلسه ای در سطح کارشناسان و معاونین وزارای خارجه برگزار می شود و اگر موضوع نقض عهد حل نشد در قدم بعدی جلسه در سطح ورزا برگزار می شود و اگر باز هم مسئله حل و فصل نشد کمیته حل اختلاف و شورای امنیت مراحل بعدی هستند که باید نقض عهد صورت گرفته را پیگیری کنند.

 

ایزدی ادامه داد: این در حالی است که تیتر بیانیه منتشر شده نشان نمی دهد که اعتراضی از سوی ایران به جهت نقض عهد صورت گرفته و در متن بیانیه آمده است که ایران از روند اجرای برجام نگرانی داشته است نه آنکه نقض عهدی صورت گرفته باشد.

 

این کارشناس مسائل هسته ای تصریح کرد: مطابق آنچه در ادامه این بیانیه آمده  1+5 نظر آمریکا را پذیرفته است و به این نتیجه رسیدند که تعلیق‌ها توسط جمهوری اسلامی باید ادامه یابد و آنچه آقای عراقچی گفت یعنی آمریکایی ها قول دادند که تحریم ها را به حالت تعلیق درآورند چندان نمی تواند قابل اعتماد باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه آمریکایی ها به آنچه در متن نوشته شده بود پایبند نبودند، تصریح کرد: با این شرایط آیا می توان به قول شفاهی آنها اعتماد کرد؟ از طرف دیگر طرف آمریکایی که یک هفته بیشتر سرکار نیست و با تغییر دولت در آمریکا چندان نمی توان به این وعده شفاهی نیز دل خوش کرد و بهتر آن بود که با توجه به نقض عهدهای متعدد دیده شده در برجام جمهوری اسلامی صبر می کرد تا از تیم جدید آمریکایی ها قول دریافت می کرد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار