مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. فروردين 1396 - 20:25   |   کد مطلب: 20012
کارشناس مسائل آمریکا گفت: با وجود عدم واکنش موثر دستگاه دیپلماسی کشور به نقض های بیمارگونه برجام توسط آمریکا جای این سوال هست که چرا ایالات متحده باید اساسا به توافق هسته ای پایبند بماند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، فواد ایزدی در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: هر روز که از برجام بیشتر می گذرد ایالات متحده بی پرواتر و با بی مبالاتی بیشتری توافق هسته ای را نقض میکند.

 

این کارشناس مسائل امریکا ادامه داد: با اینکه برخی سعی دارند این روند را مختص به دوره ریاست جمهوری ترامپ تفسیر کنند اما واقعیت است که دقیقا مانند دوره رئیس جمهور سابق این کشور تحریم های جدید در کنگره وضع می شود و بعد مستقیما یا غیر مستقیم به تایید رئیس جمهور می رسد.

 

وی افزود: وحدت رویه در ایالات متحده برای نقض برجام و فشار بر ایران وجود دارد و نه تنها فشار آمریکا بر ایران بلکه فشار بر سایر کشور ها برای اخلالگری در روابط با ایران کاملا هدفمند دنبال می شود.

 

استاد مسائل آمریکا در دانشگاه با اشاره به ضرورت اقدام متقابل در برابر بد عهدی ها اظهار داشت: امروز تقریبا همه افراد منصفی که نسبت به انعقاد توافق برجام با اروپا و آمریکا خوش بین بودند نگاه گذشته خود را ندارند و بسیاری از آنها عدم واکنش به نقض توافق را نمی پذیرند.

 

ایزدی ادامه داد: یکی از دلایل بی پروایی بیشتر آمریکا در نقص برجام این است که تا کنون پایبندی کاخ سفید به برجام یا عدم پایبندی آنها به توافق در نتیجه کلی برایشان فرقی نداشته است و تفاوتی در پایبندی های طرف مقابل ایجاد نکرده است. با این روند آمریکایی ها برای چه باید در اعمال فشار بر ایران به بندهای مختلف برجام اعتنا کنند؟ اینکه ارتش یک کشور را در لیست گروه! های  تروریستی قرار دهند ناشی از همین رفتارهای بیمارگونه آمریکایی هاست.

 

این تحلیل گر حوزه مسایل بین الملل در مایان تصریح کرد: امروز واکنش های روشن، شفاف و موثر دستگاه دیپلماسی کشور به ناقضان توافق هسته ای یک ضرورت انکار نا پذیر است.

  انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار