مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. دى 1395 - 22:09   |   کد مطلب: 19027
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: رئیس جمهور امریکا به عنوان شخصیت حقوقی طبق برجام متعهد است که قوانین تحریم هسته ای کنگره مربوط به ایران را متوقف کند و در غیر این صورت نقض فاحش برجام صورت گرفته است.
 اگر قانون ISA متوقف نشود نقض فاحش برجام صورت گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو مبنی براینکه براساس نشست مشترک کمیسیون برجام امریکایی ها تنها به طور شفاهی تعهد به لغو تحریم های ISA کرده اند و با توجه به بدعهدی و نقض عهد امریکایی ها تا چه حد می توان به تعهد شفاهی آنها اعتماد داشت گفت: امریکایی ها قانون ISA را به خاطر برجام متوقف کرده بودند وقتی کنگره مجددا این قانون را تمدید کرد بلافاصله دوباره و به صورت مکتوب این قانون متوقف شد.

 

عراقچی تصریح کرد: از نظر قوانین امریکا این دستور توسط رئیس جمهور امریکا به وزیر خارجه این کشور تفویض شد و براساس این دستور قانون ISA بلااثر است.

 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان اینکه امریکایی ها در عمل قانون ISA را متوقف کرده اند و طبق برجام نیز متعهد به ادامه این شرایط هستند گفت: رئیس جمهور امریکا به عنوان شخصیت حقوقی متعهد شد و فرقی نمی کند رئیس جمهور چه کسی باشد طبق برجام جایگاه حقوقی رئیس جمهور متعهد است که قوانین تحریم هسته ای کنگره مربوط به ایران را متوقف کند و به این توقف ادامه دهد.

 

وی تصریح کرد: این تعهد امریکا است و هر جا امریکا به واسطه رئیس جمهور فعلی یا رئیس جمهورهای بعدی این توقف را ادامه ندهد و چنانچه باعث برگشت تحریم ها شود نقض فاحش برجام صورت گرفته است.

 

عراقچی تاکید کرد: علی رغم همه مانورهای صورت گرفته تا الان در اجرا، هیچ تحریمی بازنگشته است و امریکا در عمل و مکتوب ISA را متوقف کرده است. 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار