مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1395 - 23:24   |   کد مطلب: 19283
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: ایران در عرصه دفاعی در اوج خود است و قدرت ها حتی فکر حمله به ایران را هم نمی کنند و هیچ کس جرات این کار را ندارد ، قدرت موشکی ایران را مدیون سپاه و بسیج هستیم.
قدرت موشکی را مدیون سپاه و بسیج هستیم/ دستاوردهای برجام را با زور به دست آوردیم نه لبخند/ ملموس بودن برجام در زندگی مردم قضیه ثانویه است/قرار نیست با آمریکا دوست باشیم؛خصومت ادامه دارد/ قضیه ویزای ترامپ ربطی به برجام ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سایت خبری ثامن؛ سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه که به دعوت رسمی سید مهدی صادقی، استاندار به قم سفر کرده بودبا حضور در جلسه شورای اداری استان قم اظهار داشت: ایران قدرت اول منطقه است و  ثبات ایران در منطقه زبانزد است.

وی گفت: ایران در عرصه دفاعی در اوج خود است و قدرت ها حتی فکر حمله به ایران را هم نمی کنند و هیچ کس جرات این کار را ندارد ، قدرت موشکی ایران را مدیون سپاه و بسیج هستیم.

عراقچی بیان داشت: بزرگترین ترفند دشمن برای فلج کردن ایران تحریم های ایران بود اما تحریم های فلج کننده  دشمن نتوانست ایران را به زانو در بیاورد و انها را مجبور کرد تا میر مذاکره بشینند و اولین بار در تاریخ بود که همه متحد شدند تا با ایران مذاکره کنند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه  افزود: همه اذعان داشتند که ایران یکی از بزرگترین قدرت های دنیا است و خودشان اعتراف کرده اند که ایران هفتمین قدرت برتر جهان است.

وی گفت: برجام مشکلات اقتصادی ایران را در راستای اقتصاد مقاومتی حل کرده است، در سیاست خارجی برجام چهره سیاسی ایران را عوض کرد و ایران تبدیل به یک بازیگر اصلی در جهان شد.

عراقچی تاکید کرد: تمام قطع نامه ها علیه ایران طبق فصل هفت شورای امنیت که شش قطعنامه بود لغو شد و ایران دیگر تهدید محسوب نمی شود و موضوع پی ام دی درباره تسلیحات نظامی و تحریم ها لغو شد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه تصریح کرد:  آنها می گفتند که ایران به دنبال سلاح هسته ای و تهدید است اما در حال حاضر ایران را بعد از برجام به عنوان ضامن قبول دارند.

 وی بیان داشت: یکی از مقامات آمریکا گفته بود برای ما ننگ است که ایران و روسیه تصمیم بگیرند که آیا آمریکا برای صلح سوریه باشد یا نه.

 عراقچی گفت: زاویه ای دیگر برجام این است که می خواستند برنامه هسته ای ایران قطع شود ولی اینطور نشد گفته بودند که باید هسته ای صفر شود ولی اینطور نشد.

 

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: اگر سوخت یکسال را بخواهیم تامین کنیم باید 130 هزار سو فعال باشه و ماشین آی آر هشت به بهره برداری رسید که برجام باعث آن بود و غنی سازی ادامه دارد

وی اظهار داشت: قلب رآکتور اراک پیشرفته تر شده است و در حوزه های مختلف هسته ای هم وارد عرصه بین المللی شده است

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه  بیان داشت: برجام محصول سه سال مذاکره با 5+1بود بعد از مذاکره نیز سنگ اندازی کردند و در زمان اجرا هم ما سنگ ها را بر میداریم.

عراقچی گفت: تمامی دستاوردها ی برجام بر خلاف اینکه گفته می شود با لبخند بوده  همه با زور انجام شده است.

وی افزود: برجام تا جایی که می توانست کار انجام دهد انجام داد در قضیه ملموس بودن در زندگی مردم هم باید گفت این قضیه ثانویه است و برجام موانع را برداشته است.

عراقچی افزود: موانع فروش نفت را باید برداشته می شد زیرا  تولید دو و نیم میلیون بشکه به یک میلیون بشکه کاهش یافته بود اما الان برجام توانست تولید را به همان دو و نیم میلیون برگشت داده و پول نفت نیز به ایران باز میگردد و برگشت آن هم در حساب بانک مرکزی است و اینکه دولت نمی خواهد خرج کند به برجام ربطی ندارد چون پول حاصل از فروش به ایران برگشته است، پتروشیمی نیز سی درصد افزایش تولید داشته و هیچ مشکلی در بحث نفتی نداریم.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: کشتی رانی هیچ مشکل تحریمی ،بیمه ای و نصب پرچم و همچنین کناره گیری در بنادر ندارد و کشتی های ایرانی در تمام بنادر دنیا قابل پهلو گیری است.

عراقچی گفت: در حوزه بانکی باید واقعیت را گفت و آن اینکه مشکل‌ها برطرف نشده است، باید گفت تمام تحریم ها به غیر از هسته ای پا برجاست که مهمترین آن استفاده دلار در بانک های ما است و در شرایط عادی نیستند و ربطی به برجام ندارد البته باید گفت بن بست وجود ندارد و قابل حل است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا به ما لطف نکرده است و هر چه بوده دستاورد خودمان بوده است و باز هم در زمینه اجرا می خواهند جلوی اجرا را بگیرند و خصومت ادامه دارد قرار نیست ما با آمریکا دوست باشیم و قضیه ویزای ترامپ ربطی به برجام ندارد.

عراقچی تاکید کرد: همه اینها را مدیون مقاومت مردم و درایتمندی خودمان و مهمتر از همه هوشمندی رهبری هستیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار