مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. دى 1395 - 23:04   |   کد مطلب: 19045
ارتقاء سطح سواد فضای مجازی و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی در بین مردم خصوصا" نسل جوان و نوجوان باید مورد اهتمام جدی همه بخش ها باشد.
بسیج در ارتقاء سواد فضای مجازی مردم تلاش خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری بسیج، حمیدرضا زندی در نشست مدیران فضای مجازی بسیج سراسر کشور در تهران، افزود: امروز فعالیت های متعددی در فضای مجازی انجام می شود و بسیاری از محتواهای این فضا مناسب حال کودکان و نوجوانان نیست  از این رو باید نهضت آموزش ملی سواد فضای مجازی شکل بگیرد.
وی ادامه داد: بسیج به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی همانند بسیاری از امور به کمک مردم آمده و در تلاش هستیم حرکت ملی آموزشی با محوریت فضای مجازی را تحت عنوان سواد فضای مجازی در کشور گسترده کنیم که مردم و کاربران به ویژه نسل جوان و نوجوان در این راستا با هشیاری و آگاهی بیشتر به این عرصه ورود کنند.
زندی تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند: باید با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.
مسئول مرکز فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین از درخواست های مکرر مردم برای ترک اعتیاد فرزندانشان به فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای و آنلاین خبر داد و گفت: متاسفانه گاهی افرادی در این فضا بیش از 15 الی 16 ساعت مستمر و یک سره در این فضای رها و بی قانون حضور دارند و آسیب های روحی، روانی، جسمی و حرکتی این پدیده دامن بسیاری را گرفته است.
وی باتاکید بر لزوم اقدامات ایجابی و آگاهی بخش به مردم به ویژه خانواده ها در این راستا گفت: تقریبا" همه مسئولان ارشد کشور روی این نقطه متفق القولند که فضای مجازی ظرفیت ها، قابلیت ها و درکنار آن آسیب ها و تهدیدات جدی دارد اما عزم جدی برای مقابله با تهدیدات  این حوزه دیده نمی شود و اقدامات هدفمند، هوشمندانه و موثر نیست.
زندی استفاده از ظرفیت گسترده رسانه های الکترونیکی، مکتوب و صوتی و تصویری را در کنار رسانه های مجازی مهم خواند و گفت: حجم گسترده ای از اطلاعات و اخبار راست و دروغ و کذب و شایعه و جوسازی و جریان سازی در این فضا وجود دارد که تشخیص آن برای بسیاری از مردم دشوار است و حتی گاهی اهل فن و متخصصین رسانه و فضای مجازی هم به اشتباه می افتند.
مسئول مرکز فضای مجازی سازمان بسیج راه حل این مسئله را توجه همه به سواد فضای مجازی و رعایت چهارچوب های قانونی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: همه باید با حساسیت به دنبال تحقق این مسئله باشند که هرکاری اگر چهارچوب نداشته باشد زمینه افزایش دروغ، کذب و رواج شایعه و بستر نفوذ را فراهم می کند از این رو باید با آگاهی بخشی به مردم، نسل جوان و نوجوان و حتی کودکان آنان را مصونیت بخشید.
وی در این نشست با تقدیر از تلاش مدیران قرارگاه های فضای مجازی استان ها خواستار بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت فعالان فضای مجازی در راستای هم افزایی برای حرکت ملی آموزش سواد فضای مجازی و کمک به اطلاع رسانی شفاف و صادقانه شد.
زندی با تقدیر از تلاش ها و زحمات سردار نقدی رئیس سابق سازمان بسیج برای تشکیل و راه اندازی این مرکز، از تداوم نگاه استراتژیک بسیج به حوزه فضای مجازی از سوی رئیس جدید این سازمان خبرداد و گفت: خوشبختانه سردار غیب پرور با این حوزه آشنایی جدی و بسیار خوبی دارند و دیدگاهی که ایشان به این حوزه دارند دیدگاهی تاثیرگذار، عملیاتی و امیدآفرین است که امیدواریم بتوانیم در راستای آن حرکت کنیم.

انتهای پیام/چ
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار