مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. دى 1395 - 15:47   |   کد مطلب: 19080
بر اساس طرحی که از سوی اتاق انتخاباتی دولت اجرایی شده، قرار است تا ایام انتخابات توزیع سبدهای کالایی و کنسرو در مناطق محروم و میان اقشار ضعیف جامعه، در قالب طرح توانمندسازی انجام شود.
جزئیات پروژه «کنسروهای انتخاباتی» دولت/ جذب رأی اقشار محروم با توزیع «تن ماهی»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، باعث شده تا برخی گروه هایی که احتمال حضور جدی آنها در انتخابات وجود دارد، طرح های مختلفی را اجرایی کنند.

اخبار رسیده حاکی از آن است که اتاق فکر انتخاباتی تشکیل شده در دولت، پیرامون جذب رای محرومین و اقشار ضعیف جامعه طراحی خاصی را در قالب «طرح توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه» در دستور کار قرار داده است.

در راستای این طرح قرار است تا رسیدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی نهادهای دولتی نظیر هلال احمر، میان اقشار حاشیه نشین و ضعیف استان های مختلف کشور، سبدهای کالا و بسته های غذایی نظیر کنسرو ماهی تن و مرغ توزیع شود.

در فاز اول این طرح از چندی پیش به صورت نمونه و محدود اجرایی شده، حدود 20 میلیون کنسرو ماهی تن و مرغ در استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری میان اقشار حاشیه نشین توزیع شده است که این اقدام اعتراض فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک را نیز درپی داشت.

نکته قابل تامل اینکه بر اساس گفته هایی یکی از نمایندگان استان خوزستان، 20 میلیون کنسرو مذکور برای توزیع در مراسم اربعین در اختیار هلال احمر قرار گرفته بوده اما ضمن عدم توزیع در ایام اربعین، در جهت بهره برداری های انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفته است.

اتاق فکر طراح این پروژه معتقد است که توزیع اقلام غذایی و سبد کالا حتی اگر موجب انتقادات رسانه ای شود، در کلان در ایام انتخابات رای طبقه محروم و بی بضاعت جامعه را برای دولت به ارمغان خواهد آورد.

نکته قابل تامل این است که یکی از انتقادات اصلی برخی منتقدان دولت قبل، توزیع سیب زمینی در ایام انتخابات میان مردم و اقشار کم درآمد جامعه بود، اما ظاهرا دولت فعلی و مشاوران آن نیز در حال حاضر این روش را بهترین راهکار برای جذب رای در انتخابات ریاست جمهوری 96 می دانند.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار