به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 9. بهمن 1395 - 21:15   |   کد مطلب: 19227
عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم زاهدان با اشاره به سیل اخیر منطقه بلوچستان گفت: کمک رسانی در شأن مردم منطقه بلوچستان آنطور که باید و شاید نشده است و باید بیشتر از این توجه میشد ، اطلاع رسانی نیز ضعیف بوده است و مظلوم واقع شدن مردم بلوچستان بیشتر از این حق آنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، علیم یار محمدی در خصوص سیل اخیر منطقه بلوچستان بیان داشت: منطقه بلوچستان 170 هزار کیلومتر مربع و 11 درصد کل خاکمملکت است در این منطقه جمعیت پراکنده است و مردم آنجا در حاشیه رودخانه ها محل اسکان خود را درست کرده اند.

 

وی ادامه داد: اگر دامی دارند در آنجا است چون کارخانه ای نیست و کشاورزی آنچنانی ندارند.

 

 

یارمحمدی اظهار داشت: اطلاع رسانی دولت از طریق ستاد حوادث غیرمترقبه و ستاد بحران آن است، اداره بحران که در استانداری ها مستقر است، اطلاع رسانی را به فرمانداران بخش داران و دهداران می دهند حالا چقدر آقایان بتوانند در روستاها و جایی که مردم سکنی دارند به آنها دسترسی داشته باشند و اطلاع دهند، با این ها است.

 

 

اصول شهرداری در منطقه بلوچستان رعایت نشده است

 

وی افزود: باتوجه به بارندگی که از طرف هند می آید و از طرف غرب جنوب کشور می آید،عوارضی را قطعا در بر دارد، میزان جذب آب در استان سیستان و بلوچستان به خاطر ساختار زمین بسیار کم است، آب به حرکت در می آید و در دو سدی که وجود دارد جمع میشود.

 

یارمحمدی ابراز داشت:  ولی در شهرهای ما اصول شهرداری رعایت نشده است، آب ها هم در مسیرهایی هستند که از شهر میگذرند، جلوی آنها گرفته شده است، آب می آید جمع میشود.

 

 

وی با اشاره به سیل اخیر منطقه بلوچستان تأکید کرد: چون شیب کم است ، خانه هایی که پایین تر هستند آب بیشتری جمع می شود و در حال حاضر بسیاری از خانه ها را که خانه هم نیستند خراب کرده است.

 

 

دولت در باب مسکن مردم بلوچستان باید اقداماتی انجام میداد که این کار را نمیکند

 

 نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: بنیاد مسکن آنطور که باید و شاید به اینها رسیدگی نکرده است، و مردم به خاطر مسائل فرهنگی وام قبول نمیکنند.

 

وی تصریح کرد: دولت در این 35-36 سال باید از طریق بنیاد مسکن اقداماتی انجام میداد تا خانه هایی برای این مردم می ساختند و به آنها میدادند که متأسفانه این کار را نمیکند و چون نمیکند با همان خانه هایی که مقاومتی ندارند زندگی میکنند و تا آبی می آید همه را میریزد.

 

کمک رسانی در شأن مردم منطقه بلوچستان نبوده است

 

یارمحمدی ابراز داشت:به علت گستردگی امکان خدمات رسانی برای هلال احمر و سایر ارگان ها تا وقتی آب فروکش نکند مشکل است .

 

وی بیان داشت: کمک رسانی در شأن مردم منطقه بلوچستان آنطور که باید و شاید نشده است و باید بیشتر از این توجه میشد
، اطلاع رسانی نیز ضعیف بوده است و مظلوم واقع شدن مردم بلوچستان بیشتر از این حق آنها نیست.هرچند تلاش خودشان را میکنند ولی به اندازه ای که انتظار میرود، نبوده است.

 

یار محمدی خاطر نشان کرد: مردمی صبور که ظرفیت های خوبی در شرق کشور اند که هم دولت هم نظام باید از آنها استفاده بکند.

 

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش هایی که شده است بیان داشت: انتظار ما نمایندگان با توجه به مقایسه ای که با سایر نقاط کشور انجام میدهیم بیشتر از این است ، این برای مردم ما کم است باید بیشتر از این توجه میشد، تلاش صورت گرفته اما باید در حد سایر نقاط کشور به این مسئله توجه میشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار