مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. بهمن 1395 - 19:08   |   کد مطلب: 19258
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی جریانات و افراد در پشت پرده، حقوق کارگران را نقض می کنند و18 ماه حقوق معوقه کارگران سامان کاشی بروجرد درد آور و غیر قابل تحمل است و وعده دادن جز آزار کارگر چیزی به دنبال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از بازتاب بروجرد  "عباس گودرزی" نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سامان کاشی بروجرد گفت: 18 ماه حقوق معوقه کارگران سامان کاشی درد آور، زجر آور و غیر قابل تحمل است و این موضوع ضروری باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد و برای برون رفت از این وضعیت چاره ای اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا چند روز پیش جلسه ای با حضور نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در دفتر نوربخش برگزار شد و پیگیری برای حل مشکلات کارگران سامان کاشی بروجرد در دستورکار قرار گرفت و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور پیگیری های زیادی انجام دادند و قرار شد بخشی از مشکلات کارگران حل شود.

به گفته وی نیاز است که سازمان تامین اجتماعی حمایت ویژه ای داشته باشد چرا که بدهی سامان کاشی به تامین اجتماعی زیاد است و ماه هاست حق بیمه کارگران را واریز نکرده است به طوری که 80 نفر در صف انتظار برای برقراری بیمه بیکاری و 50 نفر هم در انتظار بازنشستگی هستند، البته همواره باید ملاحظات تامین اجتماعی و مشکلات را نیز مد نظر داشت.

وی با اشاره به این که وعده دادن جز آزار کارگر چیزی ندارد افزود: تلاش می شود تا برنامه های لازم و اقدامات عملی شود و بخشی از مشکلات کارگران سامان کاشی بروجرد حل شود.

گودرزی اظهار داشت: وقتی یک کاسب کار بیمه یک کارگر خود را واریز نمی کند حتی گاها حکم بازداشت برای آن صادر می شود و قاطعانه با کاسب کار برخورد می شود اما یک کارفرمایی که بیش ار یک سال حق بیمه 10 ها و صدها کارگر را واریز نکرده و توان مالی هم دارد، دیده می شود بیش از اندازه ملاحظه شده و تقاضا داریم قاطعانه برخورد شود و تنها ملاحضه مصلحت نظام، آبروی کشور و حقوق کارگر صورت گیرد.

وی بیان کرد: کارگرانی که ماه ها زحمت کشیدند و خون دل خورده اند و امروز قرار است بازنشست شوند و در کنار خانواده آرامش داشته باشند باید برای یک لقمه نان در زجر و بدبختی باشند واین در حالیست که مطلع هستیم کارفرما امکان حل مشکل را دارد.

 نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید قاطعانه برخورد شود و ملاحضه افراد، جریانات، افراد پشت پرده و کسانی که در پشت صحنه حقوق کارگران را نقض می کنند و مانع برخورد قانونی با متخلفین هستند، نشود و تنها ملاحضه حقوق کارگر صورت گیرد و چنانچه در این مسیر حرکتی محسوس انجام نمی شود عین قانون اجرا شود و مدارک و ضمانت ها به اجرا گذاشته شود تا بخشی از مشکلات کارگران را حل نمایند.

به گفته وی البته معنای حرف من این نیست که ازتولید حمایت نشود و کارفرما دیده نشود و مورد حمایت قرارد نگیرد بلکه اولویت حمایت باید از کارگران باشد آن هم برای کارخانجاتی که کارفرما توان مالی دارد، معنایی ندارد که کارفرما در بهترین رفاه و تجملات زندگی کند اما کارگران در زجر و بدبختی باشد.

گودرزی اظهار داشت: کسانی که در برخورد با این موارد کوتاهی کنند باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار