مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1395 - 23:38   |   کد مطلب: 19284
دانشجویان مسأله اصلی خود بعد از خروج از دانشگاه را عدم اشتغال به کار مناسب میدانند،دغدغه ای که جمعیت دانشجویان فارغ التحصیل را به خود مشغول کرده، نبود کار و فعالیت در مراکز اجتماعی است.
بیکاری؛اولین مشکل  فارغ التحصیلان دانشگاهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، خبرنگار صدای دانشجو در میان جمعی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رفته تا به بررسی و معرفی مشکل اصلی سر راه این دانشجویان بعد از اتمام پایان دوره تحصیلی خود در دانشگاه و ورود در عرصه اجتماع بپردازد.

گزارش به دست آمده حاکی از آن است که اکثر قریب به اتفاق دانشجویان مسأله اصلی خود بعد از خروج از دانشگاه را عدم اشتغال به کار مناسب با تحصیلات خود دانسته و بدان افزودند که عدم مدیریت و برنامه ریزی دقیق و مناسبی از سوی مسئولین مربوطه یکی از علل وجود این مشکل در جامعه است که تدبیر شایسته ای برای پذیرش این همه دانشجو، در دانشگاه ها نداشته و توجهی به نیاز کار این قشر در زمان فراغت از تحصیل نداشته اند.

 مشکلات اقتصادی و نبود سرمایه برای ایجاد کار شخصی و خصوصی  از عوامل دیگر مشکلات این قشر از جامعه است  که از آن جایی که توان اقتصادی کشور برای ایجاد کار وشغل برای جوانان کم نیست، دستگاه های مربوطه می توانند بخشی از هزینه هارا صرف ایجاد کارخانه های تولیدی کنند تا از این منظر عده ای سر کار مشغول گردند.

دغدغه اصلی که جمعیت دانشجویان فارغ التحصیل را به خود مشغول کرده، نبود کار و فعالیت در مراکز اجتماعی است. انتظار ی که این دانشجویان از دستگاه های دولتی دارند توجه به این قشر جوان جامعه است. هرچند که تحقق این موضوع و بالارفتن میزان تعداد افرادی که به کار اجتماعی مشغول هستند، به تلاش و پشت کار جوانان در افزایش مهارت های خود وابسته است ولی ایجاد تغییراتی در نظام آموزشی و سیستم های آموزشی در پرداختن به کارگاه های عملی و  فنی در تدریس کلاس های دانشگاهی به جای صرف زمان به مرور مباحث تئوری، می تواند در این راستا سودمند باشد.

در حال حاضر میزان تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی رو به افزایش است و از طرفی دیگر بازار کار برای پذیرش این دانشجویان فراهم نیست که این مسأله به همکاری و هم فکری مسئولین برای بهبود این وضعیت نیازمند است. انتظار این دانشجویان از بعضی از شرکت ها و مسئولین آن است که  که به قشر دانشجو اعتماد و اطمینان داشته و از واگذاری مسئولیت به آنان خودداری  نکنند. مسلما پایه های یک کشور با همکاری جوانان و استفاده از آنان محکم خواهد شد و از طرفی استفاده از نیروی جوان و تحصیل کرده در کار های تولیدی می تواند به مسأله اشتغال کمک شایانی کند .

انتها پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار