مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. بهمن 1394 - 9:59   |   کد مطلب: 16895
قابل توجه فارغ التحصیلان جویای کار
برای راه اندازی کارگاه دانشجویی 100 میلیون وام بگیرید!
واقعا چه میزان از دانشجویان در هنگام تحصیل یا بعد از فارغ‌التحصیلی، شغل مناسبی پیدا می‌کنند و می‌توانند از یک درآمد خوب برخوردار شوند؟

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در روزهایی که دولت و وزارت علوم متبوعش توجهی به میزان پذیرش دانشجو و بیکاری فارغ‌التحصیلان صف کشیده در بازار شغل‌یابی ندارند، عجیب نیست که سیل فارغ التحصیلان بیکار به دنبال سرمایه اولیه و کار آزاد باشند!

در این میان اما صندوق رفاه دانشجویان به منظور راه اندازی کارگاه دانشجویی، به تعداد محدودی از متقاضیان مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای، تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت ارائه می‌دهد.

 

اختصاص وام قرض الحسنه راه اندازی کارگاه های کار دانشجویی

ظاهرا صندوق رفاه دانشجویان در نظر دارد به منظور راه اندازی کارگاه های کار دانشجویی (تولید محور) در مراکز تابعه به تعداد محدودی از متقاضیان مراکز، وام قرض الحسنه بلندمدت تخصیص دهد.

عینیت بخشی به شعار دانشگاه نسل سوم و پیاده سازی الگوی عینی در جامعه دانشگاهی، ایجاد بستر مناسب برای دانشجویان به منظور کسب تجربه مهارتی دانشجویان و ارتقاء آمادگی لازم حرفه ای در عرصه کار، تولید و اشتغال، خودکفایی و خوداتکایی در تأمین تجهیزات و اقلام مورد نیاز در مراکز آموزشی و توسعه فرهنگ حمایت از کالاها و خدمات داخلی از اهداف این تسهیلات است.

اعطای تسهیلات به مراکز با عنایت به سقف اعتباری درآمد اختصاصی، ظرفیت، توانمندی مرکز حداکثر تا سقف یک میلیارد ریال با بازپرداخت 60 ماهه به صورت قرض الحسنه انجام می شود.

طرح توجیهی اقتصادی مراکز در کمیته تخصصی صندوق قرض الحسنه و صندوق رفاه مورد بررسی قرار می گیرد و برای حائزین شرایط مجوز وام صادر می شود.

 

اولویت تخصیص وام مذکور با مراکزی است که نسبت به ارائه طرح های عملیاتی و متناسب با تأمین محصول مورد نیاز بازار کار با در نظر گرفتن میزان جذب و مشارکت فعال دانشجویان مستعد به گونه ای که هدایت صحیح منابع و تحقق اشتغال را در برداشته باشند است.

بر همین اساس باید منتظر محصولات تخصصی در زمینه‌های گوناگون صنعت بود؛ هرچند حمایت متولیان دولتی صنعت، از این طرح ها با توجه به قراردادهای پسابرچام بعید به نظر می‌رسد اما همین اندازه حمایت دستگاه‌های دولتی از دانشجویان شایسته تقدیر است.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار