مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. بهمن 1395 - 17:32   |   کد مطلب: 19296
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی ما در تقابل با اقدامات خصمانه آمریکا در شأن جمهوری اسلامی برخورد نکرده؛ بدانید هر زمان در برابر استکبار محکم ایستادیم، موفق بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فروزنده خبرگزاری دانشجو؛ سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره دستور نژادپرستانه اخیر ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع ایرانی به خاک این کشور، گفت: جریانی که در آمریکا حاکم است، یک جریان مستکبر است. آمریکایی‌ها به زور هم که شده می‌خواهند آقایی خود را در جهان حفظ کنند. می خواهند تمام دنیا را به بند بکشند. برای همین هم با همه ملتهای آزاده دشمنند.

 

وی بااشاره به روحیه انقلابی و استکبارستیز ایرانی‌ها، اضافه کرد: از این منظر آنان به طور ویژه با ما دشمنی دارند. چرا که می دانند مردم انقلابی روحیه استکباری را برنمی تابد. از سوی دیگر مدل انقلاب اسلامی، به عنوان تنها مدلی که می تواند دربرابر آنان بایستد، مطرح است.

 

وی با اشاره به تحولات پیش از انقلاب اسلامی و دوران جنگ سرد، افزود: در آن دنیا اگر کسی می‌خواست در دنیا برای خودش کسی باشد، یا در اردوگاه شوروی بود، یا در اردوگاه آمریکا. امام اما این تلقی را شکست.

 

معاون سابق رئیس‌جمهور در ادامه با ابراز تأسف از سخنان بعضی ها که همچنان به دنبال سازش با آمریکا هستند، ادامه داد: امروز حتی خود آقای ظریف و روحانی هم بدعهدی آمریکایی‌‎ها را پذیرفتند. با آمدن ترامپ البته چهره‌ی آمریکا روشن تر از گذشته شد. سابقاً اوباما دستان آهنینش را زیر دستکش‌های مخملی پنهان کرده بود.

 

فروزنده در ادامه با انتقاد از انفعال دستگاه سیاست خارجه در ایفای اقدام متقابل دربرابر خصومت آمریکا، بیان داشت: واقعاً دستگاه دیپلماسی ما در شأن جمهوری اسلامی برخورد نکرده؛ بدانید هر زمان در برابر استکبار محکم ایستادیم، موفق بودیم. مذاکره بی فایده است. هر دولتی چه بعد از انقلاب چه پیش از آن، به آمریکایی ها اعتماد کرده، هم به خودش آسیب زده هم به مملکت. روحانی هم با اعتماد به آمریکا سه سال فرصت سوزی کرد.

 

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور در ارزیابی تذکر نمایندگان به دولت برای اتخاذ مواضع قاطع‌تر دربرابر بدعهدی‌های آمریکا، گفت: وظیفه مجلس نظارت است. به نظرم تا اینجای کار هم نمایندگان خیلی کوتاه آمدند. وقتی برجام را در بیست دقیقه تصویب می کنند، طبعا در مشکلات آن هم شریکند. مجلس هم در خسارات برجام باید پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار