مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. بهمن 1395 - 23:10   |   کد مطلب: 19329
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌فقط می‌توانم بگویم جلسه بسیار خوب بود و مسائل مختلف را مطالعه کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش بعد از حضور در فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: از شما به خاطر حضور در این جلسه تشکر می‌کنم. در جایگاهی نیستم که در مورد جزئیات جلسه‌ با شما صحبت کنم. فقط می‌توانم بگویم جلسه بسیار خوب بود. مسائل مختلف را مطالعه کردیم. موقعیت خودمان را از زمان اردوی امارات تا به الان آنالیز کردیم. 

وی افزود: از اردوی امارات تا به الان تغییر خاصی نداشتیم. برنامه آماده‌سازی ما همان‌طور که گفتم بسیار محدود و براساس تقویم فیفا خواهد بود. طبق قوانین فیفا و تبعیت از برنامه‌های آن، کارمان را پیش می‌بریم و فرصت‌مان بسیار محدود است.لیگ نباید تعطیل شود و این مسئله باید برای باشگاه ها هم اجرا شود که در زمان لیگ قهرمانان، لیگ دنبال شود. باید از قوانین فیفا تبعیت کنیم و برنامه هایمان را بر اساس آن پیش ببریم.

کی‌روش ادامه داد: برنامه آماده‌سازی تیم‌ملی در راه جام‌جهانی محدود و براساس قوانینی که فیفا تصویب کرده انجام خواهد شد. البته باید بگویم که این قوانین فقط برای تیم‌ملی نباید باشد. باشگاه‌ها هم باید با همین شیوه کار کنند؛ این روند باید برای باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه‌دار باشد.

وی تصریح کرد: خواهیم دید که با تبعیت از قوانین فیفا عده‌ای از افراد را خوشحال می‌کنیم! با توجه به عواقبی که گفته شده، افرادی که این شرایط را برای تیم‌ملی اجرا می‌کنند مسئول هستند. البته این برنامه چیزی که من به آن اعتقاد داشتم نبود. برنامه‌ من چیز دیگری بود. مطمئن هستم که این تصمیم که برای پیروی از قوانین فیفا گرفته شده قطعا عواقبی جدی برای تیم‌ملی و یکسری از بازیکنان دارد چون برخی از آنها نمی‌توانند به تیم‌ملی ملحق شوند.

خبرنگاری از کی‌روش درباره خبر سفرش به خارج از کشور برای سپری کردن تعطیلات سوال پرسید و گفت: می‌بینید که اینجا هستم و در تعطیلات به سر نمی‌برم. اگر هم زمانی به خارج از ایران می‌روم به دلیل این است که بازیکنان ایرانی خارج از ایران را که تعدادشان هم زیاد است، ببینم.همچنین برنامه‌ها و اردوهای تیم‌ملی را پیگیری می‌کنم. حرف‌هایم را خلاصه می‌کنم که برنامه‌های تیم‌ملی تغییر نمی‌کند و ما براساس قوانین فیفا کار خواهیم کرد.

سرمربی تیم‌ملی در مورد اینکه این تصمیمات شاید برای ادامه کار تیم‌ملی خطرناک شود، افزود: شما نظر من را می‌دانید و می‌دانید که در این 6 سال چگونه کار کردم و عملکرد من مشخص است. ما نهایت تلاش‌مان را برای موفقیت تیم‌ملی انجام می‌دهیم. اما مطمئنم برنامه‌ای که داریم بهترین برنامه برای آماده‌سازی تیم‌ملی و بهترین نتیجه‌گیری نخواهد بود.

کی‌روش ادامه داد: در ایران کارشناسانی وجود دارند که به گفته آن‌ها برنامه‌های ما خوب نیست؛ به نوعی که در کشورهای خودشان یک برنامه دیگر را اجرا می‌کنند و در ایران حرف‌های دیگری می‌زنند تا همه خوشحال شوند. من به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توصیه می‌کنم که برنامه‌های باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌بینی کنند. نباید به خاطر 4 باشگاه لیگ را تعطیل کنند تا 12 تیم دیگر فعالیت نداشته باشند.

وی در مورد این که آیا صحبت او در مورد وضع قوانین جدید مبنی بر این است که بازیکنان پرسپولیس به تیم‌ملی دعوت نخواهند شد، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم برنامه‌مان را به صورت مختصر دنبال کنیم برخی از بازیکنان بازی ملی نخواهند داشت. ما باید در طول برنامه‌هایمان شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم بازیکنان جوان را به تیم اضافه کنیم.

سرمربی تیم‌ملی یادآور شد: چیزی که در مورد پرسپولیس پرسیدید سوالی متفاوت است؛ پرسپولیس باشگاه بزرگی است و احترام زیادی برای این تیم قائلم. رنگ لباس پرسپولیس به رنگ منچستریونایتد است و من این تیم را دوست دارم! بازیکنان پرسپولیس را به این دلیل نمی‌توانیم دعوت کنیم چرا که آن‌ها 3 کیلو بالاتر از حد استاندارد دارند. ما می‌خواهم با قطر بازی کنیم و نمی‌توانیم در شرایطی بازیکنان را به میدان بفرستیم که 3 کیلو بیشتر از حد استاندارد دارند.

کی‌روش ادامه داد: در واقع تماشاگران و هواداران علیه کسی خواهند شد که گفته بازیکنان شرایط بازی ندارند. من هیچ وقت به بازیکنان توهین نکردم و برایشان احترام خاصی قائلم. این بازیکنان بهترین عملکرد را داشتند و حضورشان در تیم‌ملی مثمرثمر بود ولی مربیان آن‌ها نظر دیگری دارد.

وی در مورد تغییر کادر فنی تیم‌ملی گفت: برای کادر فنی جدید برنامه‌هایی دارم که این برنامه برای آن‌ها عواقب خواهد داشت چون زمان کافی برای آموزش کادر نخواهیم داشت.

کی‌روش گفت: در ماه نوامبر با سوریه مسابقه داشتیم و بیشترین امتیاز را کسب کردیم. بیشتر از 4 سال است که بهترین تیم آسیا در رده‌بندی فیفا هستیم و تقریبا یک و نیم سال است که یک بازی هم نباختیم و مردم کشور خوشحال و متحد از این نتایج بودند و این برنامه‌ای بود که دنبال می‌کردند در ادامه برنامه‌ای که برای تیم‌ملی در ماه دسامبر طراحی شد که افرادی باعث شدند این برنامه‌ها بهم بریزد و ما هم براساس قوانین فیفا عمل خواهیم کرد و این بسیار ساده است و حالا صلح و آشتی به فوتبال بازگشته است.

وی گفت: چیزی که نباید از من سوال کنید و باید از فرد دیگری بپرسید این است که چه کسی این جدایی را به وجود آورد. من و تاج با هم کار می‌کنیم و حداکثر تلاش‌مان را می‌کنیم تا راه‌حل این مشکلات را پیدا کنیم. ما با هم به شکل متحد کار می‌کنیم و این تنها راه‌حل موجود است.

کی‌روش در مورد شایعه رفتنش از تیم‌ملی و اختلافاتی که با برانکو ایوانکوویچ دارد، اظهار داشت: به شوخی می‌گویم؛ شما نمی‌توانید به همه اخبار رسانه‌ها تکیه کنید. اگر می‌خواستید به این اخبار توجه کنید، من الان باید در تعطیلات می‌بودم. فقط با افرادی که رودررو صحبت نمی‌کنند رابطه خوبی ندارم و با سایر مربیان خوب هستم. با اسکولاری، دونگا، فرگوسن و... رابطه خوبی دارم اما با مربیانی که در نشست خبری دست به سرزنش می‌زنند کاری ندارم. با این افراد که طوفان سرزنش به راه می‌اندازند تعامل نخواهم داشت.

وی افزود: در خصوص عواقبی که برای برنامه تیم‌ملی رقم می‌خورد هشدار می‌دهم؛ براساس برنامه فیفا کارمان را پیش می‌بریم که این مسئله برای تیم‌ملی سودمند نیست. البته بدون شک تمام تلاشم را برای آماده‌سازی تیم‌ملی می‌کنم. تیم‌های قطر و چین برنامه‌ریزی خوبی برای فوتبالشان دارد و با وجود اینکه برنامه ما به هم خورده موفق نخواهیم بود. 

کی‌روش در مورد اینکه چرا درخواست دیدار رو در رو با برانکو را نمی‌کند، گفت: در مورد فرگوسن یا مورینیو صحبت می‌کنید؟ اگر در مورد این نفرات صحبت می‌کنید حاضرم رو در رو صحبت کنم اما با افرادی که اول با رسانه‌ها صحبت می‌کنند و بعد می‌خواهند با من صحبت داشته باشند آماده گفت‌وگو نیستم. این مربیان در سطح من نیستند و من با مربیانی حرف می‌زنم که در سطح خودم باشند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار