مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. بهمن 1395 - 22:32   |   کد مطلب: 19350
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به پیشرفت های عمده در زمینه در علمی و صنایع دفاعی نظامی با وجود تحریم ها و تهدیدها اشاره کرد و گفت: رؤسای جمهور امریکا از جمله ترامپ از شکل گیری همین فناوری های روز دنیا در ایران اسلامی توسط جوانان ما به وحشت افتاده اند و از این رو هر روز با افزایش تحریم ها می خواهند ما را زمین گیر کنند که به فضل خدا تاکنون نتوانسته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رودآور؛  محمد قمی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدا، گفت: انقلاب اسلامی در سه محور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دستاوردهای مهمی داشته است.

حاکمیت دینی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی

وی اظهار کرد: در زمینه فرهنگی حاکمیت دین بر سرزمین ایران و تأثیرگذاری دین اسلام در جهان به وجود آمد که اسلام دین نجات دهنده بشریت است و برخی از مسائل از جمله آمدن فرهنگ قرآن و عترت از مرحله طاقچه ها به مرحله حاکمیت از دیگر دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی است.

رشد بی سابقه علمی پس از انقلاب در ایران شکل گرفت 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رشد علمی و علم آموزی از سوی دانش آموزان و دانشجویان و کسب عناوین مختلف علمی در المپیادهای جهانی اشاره و اظهار کرد: از آن جا که در آموزهای دینی ما توجه به علم آموزی یک اصل است شاهد نهادینه شدن علم آموزی در سطح کشور هستیم، به طوری که توجه به تولید علم در زمینه هوا و فضا، سلول های بنیادین و انرژی هسته ای جز سرفصل های مهم علمی کشور محسوب می شود.

رفتن به سمت سواد ریشه کنی بیسوادی عمق بخشی علم آموزی در جمهوری اسلامی ایران

قمی افزود: اگر معنای سواد را خواندن و نوشتن بدانیم با یک مقایسه ساده متوجه می شویم که بسیاری از مردم ایران قبل از انقلاب بیسواد بودند اما پس از پیروزی انقلاب و به ویژه با فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی به ما سمت ریشه کنی بیسوادی در جامعه پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

توجه به علم آموزی و تحصیل بانوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی تصریح کرد: در آن روزها سواد آموزی برای دختران به ویژه در روستاها بسیار مشکل بود در حالی که این روزها بانوان بسیاری صندلی های دانشگاه را به خود اختصاص داده اند و حتی در شهرستان هایی با وسعت کم نیز شاهد تأسیس دانشگاه هستیم.

مردم به واسطه انقلاب اسلامی از فرهنگ تن پروری رها شدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جمهوری الاسلامی و اعتلا پیدا کردن آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود آن که سستی و تن پروری پیش از انقلاب غوغا می کرد، اما با توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی و آموزه های دینی شاهد نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به تأسی از نهضت امام حسین(ع) هستیم.

استقلال مهمترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی

قمی به مهمترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی که همان استقلال شکل گرفته بر پایه های نه شرقی نه غربی هم اشاره کرد و گفت: امروز جمله نه شرقی نه غری جمهوری اسلامی بر سر در سفارت خانه های ایران خودنمایی می کند و همین جمله به ملت هویت داد تا تنها با اتکا به خدا و قدرت داخلی خود بر روی زانو بایستند و با عزت نفس از وابستگی به کشورهای غربی نجات پیدا کنند.

حمایت از مظلومان جهان جز برنامه های اصلی انقلاب اسلامی است/شعار روحیه بخش؛ مرگ بر امریکا

وی حمایت از مظلومان جهان از جمله مردمان ستمدیده فلسطین، لبنان، بحرین، عراق، سوریه و افغانستان را نشان دهنده وجود روحیه استکبارستزی در ملت و صادر شدن آن به دیگر کشور ها دانست و افزود: امروز حمایت از مظلومان جهان در فرهنگ و ادبیات سیاسی ایران وارد شده است و مرگ بر امریکا و اسراییل شعار اسلامی آزادگان جهان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خوداتکایی در زمینه فرآورهای نفتی، افزایش صنایع و معدن، پشرفت های عمده در بخش های زراعت و کشاورزی از جمله خوداتکایی در زمینه های تولید گندم، گوشت قرمز و تخم مرغ را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست که به همت جوانان مؤمن و انقلابی دست یافتنی شده اند.

رشد صنایع دفاعی در ایران اسلامی بی سابقه است/غرب از پیشرفت های ایران به وحشت افتاده

قمی همچنین به پیشرفت های عمده در زمینه در صنایع دفاعی نظامی با وجود تحریم ها و تهدیدها اشاره کرد و گفت: رؤسای جمهور امریکا از جمله ترامپ از شکل گیری همین فناوری های روز دنیا در ایران اسلامی توسط جوانان ما به وحشت افتاده اند و از این رو هر روز با افزایش تحریم ها می خواهند ما را زمین گیر کنند که به فضل خدا تاکنون نتوانسته اند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار