مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. بهمن 1395 - 22:27   |   کد مطلب: 19376
نویسنده کتاب "زنی از تبار الوند" در رابطه با حضور مردم در ششمین پاسداشت جهاد و مقاومت در همدان گفت: امیدواریم مردم همدان قدرشناسی خود را نسبت به حوزه دفاع مقدس و کسانی که به جنگ رفته و جان دادند، نشان بدهند و در مراسم حسینیه امام شرکت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، نافع، مونا اسکندری نویسنده کتاب "زنی از تبار الوند" در رابطه با ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان بیان داشت: یک اتفاق بسیار خوب است که در شهرستان ما رخ می دهد، نویسنده هایی که در استان زحمت کشیدند و تلاش کردند به یک جایی رسیدند که بالاخره دیده شدند البته دختر شینا قبلا معرفی شده بود و مسابقه کتاب خوانی آن انجام شده بود.

 

وی افزود: اما این اتفاق خوب مثل تقریظ رهبری و پاسداشت کتاب جهاد و مقاومت با میهمانانی ویژه از بهترین های کشور از مسئولین و نویسنده ها مثل آیت الله گلپایگانی، آقای سید ناصر حسینی که در همدان برگزار شود.

 

اسکندری ادامه داد: همه اینها باعث می شود همدان مورد توجه بقیه مسئولین قرار بگیرد و نشان بدهد که این شهر ظرفیت های خیلی بالایی برای هنر و ادبیات دارد.

 

وی با اشاره به وجود نویسندگان موفق بسیاری در استان همدان تصریح کرد: نویسندگان بسیار دیگری نیز هستند که به دلایلی چون نداشتن ناشر معتبر برای کتاب و یا کوتاهی های متفاوتی که در حق آنها شده است کتاب هایشان به این درجه نرسیده است.

 

 

این نویسنده بیان داشت: این اتفاق انگیزه ای می شود برای نسل جدید و همچنین هنرمندان و نویسندگان دیگر که تلاش بکنند و ببینند که شهرستانی بودن مانعی برای دیده شدن آنها نیست، ارگان ها و هنرمندان ما نفس تازه ای میگیرند وشاید فضای استان همدان به فضای کتاب و کتاب خوانی نزدیکتر شوند.

 

وی در ارتباط با حضور مردم در این پاسداشت ابراز کرد: ما نمیدانیم چهارشنبه چه اتفاقی می افتد، امیدواریم مردم همدان قدرشناسی خود را نسبت به حوزه دفاع مقدس و کسانی که به جنگ رفته و جان دادند، نشان بدهند و در مراسم حسینیه امام شرکت بکنند.

 

اسکندری با اشاره به اینکه "دختر شینا" به شصت و سومین دوره چاپ خود رسیده است بیان داشت: این نشان میدهد که مردم هنوز دوست دارند راجع به جبهه و جنگ بدانند، حکایت همچنان باقی است و خیلی حرفهای ناگفته مانده است.

 

وی افزود: یک بار خیلی سنگینی بر دوش نویسنده ها و هنرمندان ما است که بتوانند این فرهنگ ناگفته و حکایت های پنهان را بیان کنند.

 

بانوی نویسنده همدانی اضهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری کتاب ها را خوانده است، چون ولی فقیه ما هستند و نگاهشان نگاهی تیزبینانه است ما خیلی کنجکاو هستیم که بدانیم راجع به این کتاب ها چه فرمودند.

 

وی با اشاره به توجه ویژه رهبرانقلاب به قهرمان داستان وقتی مهتاب گم شد "علی خوش لفظ" خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب ایشان را خصوصی دعوت کردند و حتی خواستند از نزدیک خانواده ایشان را نیز ببینند.

 

اسکندری افزود: کارکنان بیت رهبری و حاضرین در جلسه اذعان کردند این محبتی که رهبر به آقای علی خوش لفظ داشتند کمتر در کسی دیده اند.

 

وی ادامه داد: این نشان میدهد که این عزیز ما به لحاظ معنوی تافته جدا بافته ای است، مسئولیت خاصی ندارد و یک جانباز شیمیایی است که شاید خدا به ما این لطف را کرده که هنوز هم در کنارمان است.

 

این بانو با تأکید بر این که ما باید یک نگاه ویژه ای به علی خوش لفظ  و امثال این جانباز داشته باشیم، خاطر نشان کرد: منتظرنباشیم میلاد حضرت ابالفضل و روز جانبازشود تا ما جهت قدرشناسی دیداری با این عزیزان داشته باشیم، در همه لحظه ها خودمان را مدیون کسانی بدانیم که هر روز در خلوت خود از درد شهید میشوند.

 

 وی با اشاره به  هزینه های سرسام آور دارو و درمان ، سختی های بیمارستان، مریض داری و پرستاری که در خانواده ها ی این جانبازها انجام میشود، بیان کرد: هر روز که فرصت میکنیم و هر قدمی که بر میداریم خودمان را جای این عزیزان بگذاریم و یک مقدار نسبت به آنها متفاوت عمل کنیم.

 

اسکندری با اشاره به اینکه "علی خوش لفظ" از اقوام وی می باشد، بیان داشت:من ایشان را از خیلی سالها پیش میشناسم، کتاب "وقتی مهتاب گم شد" به صورت اتفاقی به دست رهبر رسید وقتی در حال عبور از کتابخانه شخصی خودشان بودند و کتابهای نخوانده را نگاه میکردند، این کتاب را انتخاب میکنند، بنظرم تمام این ها بخاطر خلوص نیتی است که آقای خوش لفظ در بیان این کتاب داشته اند.

 

این نویسنده گفت: خانم ضرابی زاده را نیز سالهاست که میشناسم، بیش از ده، دوازده سال است که از دوستان صمیمی هستیم و حق استادی برگردن من دارند بنظر من آن تلاش و جدیتی که ایشان در نوشتن دارند و آن ارقی که به فرهنگ دفاع مقدس دارند باعث شد که کتابهایشان موفق باشند.

 

وی با اشاره به این که موفقیت این سه کتاب بخاطر خودسازی نویسندگان کتاب ها و حرفه ای بودن آنها بود، تصریح کرد: نویسنده دفاع مقدس کم نداریم ما باید به این توجه داشته باشیم که هم حرفه ای بنویسیم و هم روی خودمان کار بکنیم، آقای حسام  هر دو را با هم تلفیق کرد و از اخلاص درونی و فن نوشتن خوبی که در توانشان بود در خلق کتاب های خیلی خوبی استفاده کرد.

 

این بانوی نویسنده در پایان خاطر نشان کرد: ما یاد بگیریم تمرین کنیم و بیشتر بنویسیم کسی یک شبِ نویسنده نشده است، تمام اینها مرهون سالها ممارست و تلاش این دو نویسنده بوده است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار