مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. اسفند 1395 - 23:15   |   کد مطلب: 19800
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی مانند دزدان سر گردنه هستند و از هر فرصتی برای چپاول حقوق ملت ایران استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مرآت،  یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان سمنان با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا خباز استاندار سمنان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان ارشد استانی در سالن هلال احمر شهر سمنان برگزار شد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه در مجلس شهدا باید با لباس احرام وارد شد، گفت: برای من باعث افتخار است در این مجلس حضور پیدا کنم که بابت این دعوت از همکاران مجلسی خودم تشکر می کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: استان سمنان نمایندگان بسیار خوب و بادانشی در مجلس شورای اسلامی دارد.

لاریجانی با بیان اینکه پیشرفت کشور ما به فرهنگ ایثار و شهادت وابسته است، اظهار کرد: کمتر موضوعی مانند جهاد و شهادت مورد تاکید بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: آنچه انسان را از سایر عوامل تعالی ممتاز می کند شهادت است

رییس مجلس با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درخصوص اینکه"اگر کسی لباس مجاهدت را از تنش خارج کند لباس خواری بر تن او خواهند کرد" گفت: موضوع جهاد در مکتب مسلمان واقعی با زندگانی او آمیخته است.

لاریجانی با بیان اینکه مساله جهاد یک موضوع حاشیه ای نیست، اظهار کرد: آنچه که مسلمانان را برای زندگی سعادتمند ممتاز می کند، تفکر جهاد و شهادت است.

وی افزود: منتظر بودن فقط به معنای یا مهدی یا مهدی گفتن نیست بلکه باید آمادگی خود را برای مجاهدت در راه آن حضرت اعلام کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در زندگی امام علی (ع) سه جنگ بزرگ رخ داد که خود ایشان شروع نکرد اما ناچار شد در برابر آن بایستد، گفت:علت پیروزی در آنها وجود روحیه جهاد در یاران ایشان بود.

لاریجانی با بیان اینکه در انقلاب هم روحیه جهادی باعث تکان دادن جامعه شد، اظهار کرد: رخوت در بسیاری از بلاد اسلامی باعث ننگ آنها شده است تا جایی که برای دفاع از خودشان به بیگانگان متوسل می شوند.

وی با اشاره به اینکه کسانی در این دنیا زیرکی کرده اند که منطق اخروی را مبنای زندگی خود قرار دهند، بیان کرد:حسرت بسیاری از افراد در دنیای آخرت جانسوز است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان سمنان سرزمینی است که عرفای بزرگ در آن زندگی کرده اند، گفت: آینده نگرترین افراد کسانی هستند که مسیر شهادت را انتخاب می کنند.

لاریجانی، روحیه ایثار و شهادت را عامل بازدارندگی دشمنان از تجاوز به ایران برشمرد و افزود: ایران در مقابله با تروریست ها اهل عمل بوده است و برخلاف کشورهای غربی به بیانیه اکتفا نمی کند.

وی همچنین تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی مانند دزدان سر گردنه هستند و از هر فرصتی برای چپاول حقوق ملت ایران استفاده می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براینکه دشمن با استقلال ملت ایران مشکل دارد، بیان کرد: آمریکایی ها گستاخانه در مورد مسائل داخلی ایران نظیر انتخابات دخالت می کنند.

لاریجانی با بیان اینکه ایران در منطقه مانند دُر می درخشد، گفت: در ایران در سخت ترین شرایط مردمسالاری حفظ شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ملت ایران از مرحله تهدید دشمنان عبور کرده است.

وی با اشاره به پیش رو برودن انتخابات آتی اظهار کرد: انتخابات آینده صحنه مشارکت گسترده ملت ایران خواهد بود.

لاریجانی درخصوص برخی از موضوعات مطرح شده در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم به موضوع کارآفرینی و فعالیت اقتصادی مردمی توجه شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بودجه آموزش و پرورش افزود:3  هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش در سال 96 اضافه شده است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی، معدن و صنعت زمینه های بسیار خوبی در بودجه سال 96 پیش بینی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت های خود گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی برای جهش اقتصادی کشور است.

اگر شهدا نبودند امروز از قوای سه گانه خبری نبود

استاندار سمنان در این یادواره شهدا با بیان اینکه اگر شهدای گرانقدر نبودند، استکبار جهانی برای ریشه کنی انقلاب اسلامی وارد صحنه می شد، گفت: اگر شهدا نبودند از نظام جمهوری اسلامی و قوای سه گانه خبری نبود.

خباز مهم ترین مسئله ای بقای یک نظام را شهدا دانست و افزود:شهدا با نثار خون پاکشان آرمان های انقلاب را ترویج دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: اقشار مردم و مسوولان مدیون تلاش های مجاهدانه شهیدان انقلاب وهشت سال دفاع مقدس هستند.

باید با ترویج فرهنگ شهدا ایثارگری را در جامعه نهادینه کرد

محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم با اشاره به اینکه استان سمنان 3هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: این استان علاوه بر 622 شهید دانش آموز، 134 شهید معلم نیز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امروز باید پیرو راه شهدای گرانقدر بود، افزود: با ترویج فرهنگ شهدا به خصوص در حوزه آموزش و پرورش، ایثارگری را در جامعه نهادینه کرد.

وی با اشاره به اینکه بقای انقلابمان با جانفشانی شهداست، گفت: شهدا به رسالت خود به درستی عمل کردند .

جهان با تاکید بر تداوم راه شهدا در عمل اظهار کرد:جمع آوری وصایای شهدا و همچنین خاطرات آنها می تواند به ترویج الگو شناسی نسل جوان بیانجامد که در این راه تلاش های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: فرهنگ شهدا باید در همه آموزش و پرورش و در کل جامعه نهادینه شود.

گفتنی است که در این آیین از فرهنگنامه شهدای فرهنگی استان سمنان و مستند "بابا جان داد" با حضور رییس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

 تعدادی از خانواده های شهدای فرهنگی و دانش آموز نیز در این یادواره تجلیل شدند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار