مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1395 - 19:43   |   کد مطلب: 19400
رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج کشور با اشاره به برنامه‌های آینده بسیج ورزش گفت : با توجه به سیاست‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفین درصدد گسترش ورزش همگانی در سطح محلات و مساجد هستیم که بتوانیم از فضاهای موجود در حیاط مساجد استفاده کنیم و بدین‌وسیله یک سری از فعالیت‌ها را پوشش دهیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پایگاه خبری همدان ورزش،سردار کاظم یزدانی رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج کشور ضمن گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در خصوص دستاوردهای بسیج در حوزه ورزش اظهار داشت :  تا جایی که در حیطه مأموریت بسیج بوده اقدامات بی‌نظیری در توسعه  ورزش صورت گرفته است چه در بخش همگانی و قهرمانی و باشگاه‌ها و زیرساخت‌ها که بسیج سعی کرده است پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای فرمایشات بسیج  در حوزه ورزش حضور پیدا کند که برای پر کردن خلأهای در سه و چهار محور بسیج فعالیت‌های خوبی داشته است و برنامه پنج‌ساله‌ام به اوج خود رسیده است .

 

احداث 3000 سالن ورزشی  در مناطق محروم

 

رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج کشور ادامه داد: بسیج حدود 3000 سالن ورزشی برای مناطق محروم و شهرستان‌ها احداث کرده است و سعی بر این بوده است که سالن‌های ورزشی مناطق محروم تمام استان‌ها را پوشش دهند .

 

وی با اشاره به بحث توسعه‌یافتگی در ورزش بیان داشت : نشانه توسعه‌یافتگی در ورزش در دو بخش قابل‌توجه است یکی داشتن اماکن ورزشی برای فعالیت ورزشکاران است و دیگری نیروی انسانی و متخصص در این زمینه است .

 

آموزش 17000مربی ورزشی متخصص

 

  یزدانی با اشاره به  اینکه حدود 17000مدیر و مربی ورزشی بسیج تربیت‌کرده است افزود: در رشته‌ای تخصصی مثل شنا تکواندو رزمی  و ... بیش از 5000 مربی متخصص  تربیت‌شده‌اند .

 

وی ادامه داد : بسیج سعی کرده است که در کارنامه خودش کمک به ورزش قهرمانی را داشته باشد چراکه کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در صورتی می‌توانیم روی سکو برویم و مدال‌های قهرمانی را کسب کنیم که در بخش قهرمانی تقویت شویم و در همین راستا استعدادیابی را در محور کار خود قراردادیم .

 

استعدادیابی در ورزش محور کارهای بسیج ورزش

 

رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج کشور گفت: بسیج حدود ده سال است که استعدادیابی را در دستور کار خود قرار داده است و نزدیک به 7 سال است که شروع به فراخوان و دعوت نونهالان و خردسالان کرده است و جای تأمل دارد که می‌توان گفت بسیج به‌درستی در این فضا عملیاتی عمل کرده است و بسیج توانست در این حوزه دستاوردهای مهمی داشته باشد و شعارگونه عمل‌نکرده است .

 

یزدانی ادامه داد: در همین راستا حدود 17000 در رده سنی نوجوانان و نونهالان مد ر 9 رشته پرملال مثل تکواندو، رزمی شنا و ......دستاوردهای  مهمی داشته است و توانسته ورزشکارانی زیر مقطع 14 سال تربیت کند که آینده درخشانی را برای آن‌ها در کارنامه‌هایشان می‌بیند .

 

وی تصریح کرد: نوجوانان و نونهالان بعد از گذراندن 8 آزمودن تخصصی در بخش‌های آمادگی جسمانی و ..........رشته موردنظر آن‌ها مشخص  می‌شود و در رشته مخصوص خود قرار می‌گیرند .

فعالیت 280 پایگاه استعدادیابی ورزشی در سطح کشور

 

حاج کاظم یزدانی عنوان کرد: حدود 280 پایگاه استعدادیابی در سطح کشور به ورزشکاران آموزش می‌دهند و پیش‌بینی این بود که بین 1 تا 7 سال خروجی‌های این پایگاه مشخص شود که خوشبختانه بازده آن‌ها معلوم است و در بخش نوجوانان و جوانان 170 ورزشکار به فدراسیون‌های مختلف معرفی‌شده‌اند و شاهد مدال‌های مختلفی در مسابقات آسیایی و جهانی بوده‌ایم .

وی ادامه داد: در بخش ساماندهی و ایجاد فضاهای ورزشی تلاش‌های فراوانی برای توسعه ورزش همگانی انجام‌شده است و پیرو فرمایشات رهبری که بارها تأکید کردند که یکی از ابزارهای مهم توجه به ورزش همگانی است و توانستیم زیرساخت‌های موردنیاز و فضاهایی ایجاد کنیم و هم‌اکنون در سطح پایگاه و حوزه و شهرستان‌ها در طول سال برنامه‌های مختلفی را مثل کوهنوردی ، پیاده‌روی ، دوچرخه‌سواری عمومی و تیراندازی و ... در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در طول سال بیش از 30 هزار برنامه از پایین‌ترین سطح محلات تا بالاترین سطح برگزارشده است .

 

توسعه ورزش همگانی در محلات و مساجد در دستور کار بسیج ورزش

 

 رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج کشور با اشاره به برنامه‌های آینده بسیج ورزش گفت : با توجه به سیاست‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفین درصدد گسترش ورزش همگانی در سطح محلات و مساجد هستیم که بتوانیم از فضاهای موجود در حیاط مساجد و سرپوشیده استفاده کنیم و بدین‌وسیله یک سری از فعالیت‌ها را پوشش دهیم .

 

وی ادامه داد: علاوه برجذب نیروی ورزشی می‌توان به سمت جذب فعالیت‌های تربیتی که با کمک بسیج ورزشکاران و بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی و بسیج اساتید می‌توان این برنامه را گسترش داد .

 

 هم‌افزایی قشرهای مختلف بسیجی عامل توسعه

 

سردار یزدانی با اشاره به هم‌افزایی قشرهای مختلف بسیج بیان داشت : با همکاری تمام اقشار می‌توانیم ورزش همگانی را توسعه دهیم و همگی دست‌به‌دست هم دهیم و در تحقق این مسئله کارهای بزرگی انجام دهیم تا بتوانیم نسل آینده خوبی داشته باشیم و ما هم خوب ایفای نقش کرده باشیم .

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار