مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. اسفند 1395 - 1:39   |   کد مطلب: 19548
جلسه تودیع حجت الاسلام رستمی و معارفه حجت الاسلام عباسی، مسئولین سابق و جدید دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در صبح روز شنبه، سی ام بهمن ماه، در سالن شهید ایزدی دانشگاه برگزار شد.
جلسه تودیع و معارفه مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، جلسه تودیع و معارفه مسئولین اسبق و جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، با حضور حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، حجت الاسلام طه محمدی، نماینده ولی فقیه  استان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیرحوزه علمیه همدان، مصطفی رستمی مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه بوعلی و علی محمد عباسی،  مسئول جدید نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه بوعلی سینا و سایر رؤسای دانشگاه های استان، و اساتید و دانشجویان دانشگاه ها، صبح دیروز در سالن شهید ایزدی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین 0طه محمدی، نماینده مقام معظم رهبری در استان از جایگاه علم و معنویات در دانشگاه سخن گفت و تصریح کرد: هیچ کالایی به اندازه علم غرور آفرین نیست، توانمندی ها انسان را مست می کندـ مال و ثروت، در دنیا پستی و سکر می آورد، و مقام و و قدرت ارزشی نخاهند داشت.

ایشان ضمن بیان احادیث و سخنانی از معصومین در رابطه با جایگاه علم و جهل افزود: علمی خوب علمی است که تو را از تو بستاتد، چه بسا علمی هم باشد که فایده ای برای عالم آن نداشته و حتی، جهل گاهی بهتر از علم است چرا که گاهی انسان مرتکب جهل مرکب است که فوق العاده خطر ناک است اما  جهلی هم داریم به تام جهل بسیط که آن را خدا سخت نمی گیرد.

آیت الله محمدی در این جلسه به بیاناتی از  امیر المومنین در نهج البلاغه اشاره ای داشت و تصریح کرد: بسیارند انسان های عالمی که جهل آن ها جهنمیشان کرده و حتی علمشان هم به دادشان نرسیده است ولیکن آن علمی که برای انسان باقی خواهد ماند و سودمند است علم نافع است. تربیت شدگان مکتب قرآت برای بدست آرری این علم یعنی علم نافع است که خود را تربیت کرده اند. در همه رشته هایی که تدریس می شود، حتی علم قضاوت ، علم فقه، در آخرت به درد انسان نمی خورد مگر آن که علم در معرفت خدا باشد و آنگاه این علم است که باقی خواهد ماند و در آخرت هم انسان را نجات می دهد.

 

فضای دانشگاه بوعلی، باوجود تنوع دیدگاه ها، دارای پختگی و وزانت در نقد هاست

مصطفی رستمی ضمن بیان سوابق خود از ورود به دانشگاه بوعلی سینا، از تجربیات هفت ساله خود در این دانشگاه گفت و تصریح کرد: بنده در این دانشگاه در خدمت آقایانی چون رازینی بودم و در کنار ایشان و تجربیاتشان استفاده نموده ام، در این مقام که داشتم، دو مطالبه و تکلیف را برای خود می دیدم، یکی اینکه دانشگاه بوعلی سینا میراث خوبی از نهاد را در اختیار من گذاشته بود که برخود میدانستم با وجود جریان های مختلف سیاسی و ارتباط خوب و گاهی مطالباتی که صورت میگرفت آن را حفظ کنم.

وی افزود: بنده معتقد به جریان های اصیل انقلابی، فضای جوان و بانشاط دانشجویی در این دانشگاه بوده و سعی داشتم که با جریان مطالبه، حرکت انقلابی که مسئولیت نهاد بر پایه آن بود را در دانشگاه پیاده کنم و اینگونه ارتباطی هم با دانشجویان داشته باشیم.

رستمی خود را سرباز کوچکی از انقلاب خطاب کرده و گفت: مسئولیت نهاد دارای تکلیف و وظیفه ایست و کسی که در این جایگاه قرار می گیرد، یک حالت پدری و حمایت گر همه مجموعه های حاضر در دانشگاه به حساب می آید که به نوعی هم جانشین امام معصوم در دانشگاه است.

وی در تقدیر از رفتار خوب دانشجویان این دانشگاه گفت: فضای دانشگاه بوعلی سینا علاوه بر وجود تنوع دیدگاه های مختلف، دارای پختگی و وزانت در نقدهای مطرح شده از سوی دانشجویان و با برخورداری از حفظ احترام متقابل است که این ویژگی متمایز این دانشگاه است.

ایشان در پایان از تلاش و همیاری معاونین مختلف دانشگاه، دبیران هم اندیشی، نقد  و انتقادات صورت گرفته، تشکر و قدر دانی کرد و به عنوان نکته آخر سخن تقویت و حفظ روحیه آزاد اندیشی دانشجویان را توصیه داشت.

انتها پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار